Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Trasig HDMI-utgång (video)

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 augusti 2011 - 11:42

qawer
  • qawer
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Efter att råkat rycka ut strömsladden till min Denon AVR-1909 (vid ett plötsligt åskväder) får jag inte längre någon bild till min projektor. Den är kopplad till HDMI-utgången på recievern och har fungerat utmärkt tidigare. Bild och ljud kommer från en Blueray-spelare och en comhem-box, vilka också kopplad till recievern med HDMI. Jag kan fortfarande höra ljudet. Men, som sagt, ingen bild.

Det är väl bara att lämna in den för reperation, antar jag. Jag har provat alla möjliga inställningar, byta hdmi-kabel och kopplat recievern till en annan skärm. Min enda slutsats är att det måste vara det måste vara själva HDMI-utgången som är trasig, eller möjligen den s.k. HDMI-växeln.

Nån som drar någon annan slutsats?

Det här med HDMI verkar känsligt för plötsliga strömbortfall. Vid ett tidigare tillfälle då jag drog ut strömsladden gick en separat HDMi-växeln sönder.

Postad 15 september 2011 - 15:03

qawer
  • qawer
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har nu fått uppgift om beräknad kostnad för utbyte av HDMI-enheten i recievern. 6 200 kr. dvs. det är billigare att köpa ny reciever i stället. Suck. Jag överväger att köpa en separat HDMI-switch i stället.

PS. Det tog en månad för verkstan att ta fram en kostnadsförslag. När jag ringer och påminner tog det fem minuter för dem att kontrollera kostnaden med ett telefonsamtal till Denon i Sverige. Verkstan heter TOMI i Midsommarkransen. De är trevliga men verkar ha lite för mycket göra.

Postad 15 september 2011 - 19:16

skruvis
  • skruvis
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Har nu fått uppgift om beräknad kostnad för utbyte av HDMI-enheten i recievern. 6 200 kr. dvs. det är billigare att köpa ny reciever i stället. Suck. Jag överväger att köpa en separat HDMI-switch i stället.

PS. Det tog en månad för verkstan att ta fram en kostnadsförslag. När jag ringer och påminner tog det fem minuter för dem att kontrollera kostnaden med ett telefonsamtal till Denon i Sverige. Verkstan heter TOMI i Midsommarkransen. De är trevliga men verkar ha lite för mycket göra.

HDMI-Switch 4IN/2UT+ljud (koaxial + optisk) Matrix HIGH SPEED, fjärrkontroll 1299:- ink. frakt

Postad bild
http://www.kabelgiga...ar.asp?id=10592

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.