Jag ska också köpa dessa har jag tänkt (vi har PM:at lite Cobolt75), men visste inte att de är så känsliga.
Jag har inte sett dem i verkligheten ännu, men kan man använda den medföljande gummifoten till hjälp?
Man kan säga som så att med en RIKTIGT bra källa så låter dessa högtalare bra om du så lägger dom på golvet.
Skämt å sido, det finns mycket att vinna med placering och det är värt besväret, men dom låter skitbra även med halvkass placering.
Hur känsliga dom är, är mer en fingervisning om hur "petig" JAG är..

Den medföljande gummifoten är för att högtaleren inte ska repa underlaget och inte glida omkring - de presterar rätt bra även neråt i registret och drar man på så tror jag helt klart de skulle flytta på sig om det var blank yta mot blank yta under dom.
Jag antar att skruvarna måste sitta i gummiplattan som i sin tur är fastsatt i väggen. Om man drar skruvarna rakt igenom så fortplantas kanske ljudet via skruvarna in i väggen... å det vill man ju kanske inte.
Det innebär åandrasidan att gummiplattan måste vara lite stabilare och tjockare för att fungera att bära upp högtalarna, men samtidigt så mjuk så att den absorberar ljudet.
Exakt, en gordisk knut i mina ögon, jag är inne på helt samma spår, det som verkligen borde kunna fungera är ju om man skruvar eller bultar i ett fast, men absorberande material, som sen i sin tur sen via "egna" skruvar är fäst i väggen. Men jag har inte lyckats hitta något sådant alls... skumt som fan tycker jag, kan ju inte vara så att jag är den förste som har problemet!?
Redigerat av Cobolt75, 03 September 2011 - 17:25.