Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Förstärkarens Volym Upp O Ner Innan Den Klipper

3 svar till detta ämne Arcam
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 september 2011 - 11:50

johanare
  • johanare
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Hej

Har en UNDERBAR Arcam A32. Låter helt fantastiskt.

Jag har ett problem med den. Ibland funkar den längre stunder, ibland knappt 5 min. Volymen går upp o ner, ibland långsamt, ibland snabbt, därefter klipper den o stänger av. Precis som en internsäkring går. Bara att starta den igen så fungerar den.

Vad kan detta bero på? Jag har haft förstärkaren på service både i Danmark o England. Den fungerar hos HiFi klubben där den stod o spelade i 2 dygn utan problem. Jag har testat den med annan utrustning hemma, men samma problem (andra högtalare, spelare o kablar).

Kan detta ha med vårt nybyggda hus att göra? Kanske spänningen går upp o ner? Läckage från jord eller vad det heter?

Jag har en stor Marantz Surround Reciever men inga problem med den...

Något som fattar?

Finns det utrustning som kan mäta spänning o andra parametrar över tid i ett hus?

Tack på förhand..

johan

Postad 19 september 2011 - 11:48

johanare
  • johanare
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Ingen som har en idé vad det kan bero på?

Postad 19 september 2011 - 16:58

Johannes_L
  • Johannes_L
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Kan kanske ha att göra med spänningen i huset som du nämner, inte en aning faktiskt.

Men för att felsöka så borde du låna ut stärkaren till någon kompis eller så och testa den där. Om den fungerar under en längre period utan några diftsproblem så har den fungerat på två olika platser. Då kanske man ska se över elen där hemma.

Postad 19 september 2011 - 17:38

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5 149 inlägg
  • 0
Det kan vara en styrkrets till volymen som kan ha gått sönder. Jag hade för några år sedan en Hitachi förstärkare som fick en vandrade volym och även HK förstärkare var drabbade av detta för några år sedan.

Även taggad med Arcam

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.