Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand
934 svar till detta ämne
Postad 20 november 2011 - 09:49
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Ja, det verkar ju som denna är betydligt bättre.
Men det är ju synd att den inte har det som densamma har när den heter Philips, bl.a. snabbspolning med 128x istället för bara 64x, och en hårddisk på 500Gb istället för bara 320Gb.
http://www.philips.c...=specifications
Men det kanske den har när nästa version kommer ...
Går den att använda i Sverige även om den inte är godkänd av Boxer, någon som vet? Läste användarkommentarerna och inser att den boxen har samma problem som min Miraclebox, så den frågan är avklarad. Har någon provat Pace-boxen ännu? Kan man spela in två och titta på den tredje kanalen, kan man titta på en krypterad kanal och spela in en annan krypterad? Kanske man kan byta hårddisken som det gick att göra på "Sagemen" jag hade tidigare. Den var 320, men det gick att stoppa dit en 500 utan problem.
Redigerat av tombox, 20 november 2011 - 09:59.
Postad 20 november 2011 - 10:05
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Går den att använda i Sverige även om den inte är godkänd av Boxer, någon som vet? Läste användarkommentarerna och inser att den boxen har samma problem som min Miraclebox, så den frågan är avklarad.
Har någon provat Pace-boxen ännu? Kan man spela in två och titta på den tredje kanalen, kan man titta på en krypterad kanal och spela in en annan krypterad? Kanske man kan byta hårddisken som det gick att göra på "Sagemen" jag hade tidigare. Den var 320, men det gick att stoppa dit en 500 utan problem.
Ja den går att använda, men du kommer inte kunna se de krypterade kanalerna Då den saknar Viaccess
Postad 20 november 2011 - 10:40
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Ja den går att använda, men du kommer inte kunna se de krypterade kanalerna Då den saknar Viaccess
Tack för svaret. Då jag läste kommentarerna svalnade intresset snabbt. Vet du något om de andra frågorna angående "Pacen"?
Postad 20 november 2011 - 10:52
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Specifikationer:
Hmmm, man funderar ju på VAD det är som saknas i Nordig-specifikationen som de utelämnat, men ändå fått den godkänd av Boxer?
mostnordig.jpg 63,06K
16 Antal nerladdningar
Och Var hittade du Specarna? Finns ju inte på vare sig Boxers eller Dilog hemsidor vad jag kan se?
Redigerat av anderswillhelmsson, 20 november 2011 - 10:56.
Postad 20 november 2011 - 11:07
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Hmmm, man funderar ju på VAD det är som saknas i Nordig-specifikationen som de utelämnat, men ändå fått den godkänd av Boxer?
mostnordig.jpg 63,06K
16 Antal nerladdningar
Och Var hittade du Specarna? Finns ju inte på vare sig Boxers eller Dilog hemsidor vad jag kan se?
Kan jag tyvärr inte säga
Postad 20 november 2011 - 11:49
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Kan jag tyvärr inte säga 
Hmmm, kan knappast vara en hemlighet...  När den börjar säljas/komma ut måste ju även manualen med Specar komma upp på nätet, så klart. Nåväl, det finns ju iaf hopp om den här burken - du kan ju kolla om detta nedan finns med i de Specar du snodde:
PhilipsFjärr.jpg 134,73K
2 Antal nerladdningar
( Bilden från Philips manual: http://download.p4c...._05_dfu_eng.pdf ) Dvs att den har Commerical SKIP = Den söker efter Svarta Skarvar, precis som Pioneers & Sonys DVD/Hårddisk inspelare också kunde! Står det med i nån svensk manual, eller kanske finns det ändå, men de hållt käft om det pga Boxer ...?
Redigerat av anderswillhelmsson, 20 november 2011 - 11:50.
Postad 20 november 2011 - 11:59
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Har lagt en beställning på en Pace nu. Får se hur pass bra den är när den väl dyker upp.
I värsta fall har man 14 dagars ångerrätt.
Postad 20 november 2011 - 15:37
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Hmmm, kan knappast vara en hemlighet... När den börjar säljas/komma ut måste ju även manualen med Specar komma upp på nätet, så klart.
Nåväl, det finns ju iaf hopp om den här burken - du kan ju kolla om detta nedan finns med i de Specar du snodde:
Nja själva specen är inte hemlig, kom över den av en vän som jobbar på området. Stod inget om att specarna var internal only så därför la jag upp dem. Har inte letat mer men vet om att den kommer rinna ut till handlarna någon gång de kommande 2 veckorna. Hört mycket positivt om boxen men det har varit er i relation att Pace gjort bra boxar tidigare än att folk verkligen har testat.
Postad 21 november 2011 - 06:40
KalleBLom
-
KalleBLom
-
Rookie
-
8 inlägg
Beställde boxen för 14 dagar sen, har fortfarande inte kommit, boxer lovade leverans inom 5-10 dagar så dom ska få ett samtal idag.
Postad 21 november 2011 - 11:33
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Nu finns den i alla fall som lagervara på Net on Net...
Någon som fått den från Boxer och haft möjlighet att testa den??
Postad 21 november 2011 - 11:46
PerJohan80
-
PerJohan80
-
Användare
-
-
111 inlägg
Jag retar mig lite på att man inte kan se orderstatus via boxers hemsida... Det hade ju sparat deras kundtjänst många samtal och mail misstänker jag...
Postad 21 november 2011 - 13:08
hozza
-
hozza
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Ja, det verkar ju som denna är betydligt bättre.
Men det är ju synd att den inte har det som densamma har när den heter Philips, bl.a. snabbspolning med 128x istället för bara 64x, och en hårddisk på 500Gb istället för bara 320Gb.
http://www.philips.c...=specifications
Men det kanske den har när nästa version kommer ...
Får väl hoppas på att den INTE är som Philipsboxen. Kollar man i fliken " Reviews " i ovanstående länk så är betygen/omdömmen inte speciellt goda.
Postad 22 november 2011 - 08:38
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
När börjar folk få denna box???
Någon som fått den?
Postad 22 november 2011 - 08:52
dmr
-
dmr
-
Användare
-
-
148 inlägg
Jag retar mig lite på att man inte kan se orderstatus via boxers hemsida... Det hade ju sparat deras kundtjänst många samtal och mail misstänker jag...
+1 De skulle sannolikt räkna hem investeringen i en kundportal på nolltid bara på minskad belastning hos kundtjänst....
Postad 22 november 2011 - 12:34
PerJohan80
-
PerJohan80
-
Användare
-
-
111 inlägg
Ringde just boxer, och enligt vad han kunde se där var mitt beräknade leveransdatum idag, hoppas det ligger en avi i lådan redan idag då, annars får man väl vänta till i morgon..  OM det nu stämmer..hehe
Postad 22 november 2011 - 12:38
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Ringde just boxer, och enligt vad han kunde se där var mitt beräknade leveransdatum idag, hoppas det ligger en avi i lådan redan idag då, annars får man väl vänta till i morgon.. OM det nu stämmer..hehe
Hoppas du återkommer med en recension...
Redigerat av andekar, 22 november 2011 - 12:39.
Postad 22 november 2011 - 12:55
dmr
-
dmr
-
Användare
-
-
148 inlägg
Ringde just boxer, och enligt vad han kunde se där var mitt beräknade leveransdatum idag, hoppas det ligger en avi i lådan redan idag då, annars får man väl vänta till i morgon.. OM det nu stämmer..hehe
Den aviseras väl med SMS? Lyckades klämma ur Boxer mitt sändningsnr hos DHL men det går inte att spåra ännu så jag får knappast någon box idag iaf
Postad 22 november 2011 - 13:48
PerJohan80
-
PerJohan80
-
Användare
-
-
111 inlägg
Hoppas du återkommer med en recension... 
Självklart!  Den aviseras väl med SMS? Lyckades klämma ur Boxer mitt sändningsnr hos DHL men det går inte att spåra ännu så jag får knappast någon box idag iaf 
Ja, den borde ju aviseras via sms, men man kan ju aldrig vara säker..  Sitter och håller stenkoll på mobilen, men inget ännu..
Postad 22 november 2011 - 16:19
Bullen Lagerbielke
-
Bullen Lagerbielke
-
Rookie
-
3 inlägg
Grävde runt lite och hittade följande: http://www.dilog.se/ verkar stå som någon slags leverantör för boxen. Där finns även en specifikation. Läser man den så kan man se att dom här http://www.softathome.com/ har mjukvaran och operativet. Om man sedemera kollar runt på Pace hemsida, så skulle det kunna vara en variant av http://www.pace.com/...dip5000-series/
Postad 22 november 2011 - 22:10
etomaka
-
etomaka
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hej
Fick min box idag. Har bara precist kopplat in den och testat lite grundläggande saker.
Inte så upplyftande hittills:
* Hittar inga koder till min Harmony 525
* Den verkar inte klara/ha den typ av infraröda signaler som min ir-slavsändare hanterar.
* Boxer On-demand funktionerna som skall aktiveras på det nya kortet man behöver använda aktiveras inte, inte på ca 3 tim hittills iaf. Så inga playtjänster, filmbutik osv
I övrigt fungerar den...
//Tomas
Postad 22 november 2011 - 22:29
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
* Hittar inga koder till min Harmony 525
Philips motsvarande modell finns ju med. Läs mitt inlägg här https://www.minhembi...=0#entry3436455 men välj: ">>Digital-/Satellitbox>Digitalbox" istället, och sen Philips, och sen skriver du in HDT8520. Väljer man istället Pace osv, så får man ju upp att man ska ringa deras Support, så det kan du ju också göra. * Boxer On-demand funktionerna som skall aktiveras på det nya kortet man behöver använda aktiveras inte, inte på ca 3 tim hittills iaf. Så inga playtjänster, filmbutik osv
Det står ju nåt på Boxers hemsida om att man måste ringa dem och aktivera de tjänsterna om man t ex använder Kontantkort. Man måste ju även via telefon aktivera de kanaler som sänds med MPEG4 för att de ska funka, gäller både Abonnemang och Kontantkort.
Postad 23 november 2011 - 08:34
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Hej Fick min box idag. Har bara precist kopplat in den och testat lite grundläggande saker. Inte så upplyftande hittills: * Hittar inga koder till min Harmony 525 * Den verkar inte klara/ha den typ av infraröda signaler som min ir-slavsändare hanterar. //Tomas
Detta har egentligen inte direkt med boxen att göra... Om man använder andra tillbehör än de som faktiskt ingår kan man inte skylla boxen för det... Viktigare är att fundera hur de faktiska funktionerna hos boxen fungerar. Kanalhantering Inspelning Uppspelning Hur funkar dessa saker??
Postad 23 november 2011 - 08:35
etomaka
-
etomaka
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
* Boxer On-demand funktionerna som skall aktiveras på det nya kortet man behöver använda aktiveras inte, inte på ca 3 tim hittills iaf. Så inga playtjänster, filmbutik osv
Pratade precis med Boxer's kundtjänst. Svaret är att provisioneringen av On Demand-tjänsterna är inte klar. Det kommer att ske fortlöpande tills den 28:e, samtidigt som en programuppdatering skickas till boxen.
Postad 23 november 2011 - 08:42
etomaka
-
etomaka
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Detta har egentligen inte direkt med boxen att göra... Om man använder andra tillbehör än de som faktiskt ingår kan man inte skylla boxen för det...
Viktigare är att fundera hur de faktiska funktionerna hos boxen fungerar.
Kanalhantering Inspelning Uppspelning
Hur funkar dessa saker??
Har som sagt inte hunnit testa så mycket än, första intrycket är, jämfört med min gamla Samsung (770 nåt): * Lite seg i kanalhanteringen/epg'n. Detta gäller då i förhållande till min gamla Samsung som jag tror var/är hyfsat snabb. * Inspelning/uppspelning hann jag bara testa minimalt, bakgrundsinspelning av pågående program funkar fint iaf, det går att spola tillbaka osv. Får återkomma ikväll om det om ingen annan fått sin box tills dess och hunnit dela med sig av sina erfarenheter. * Boxen/hårddisken är tyst, riktigt tyst tycker jag, återigen jämför med min gamla Samsung. //Tomas
Postad 23 november 2011 - 08:48
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Har som sagt inte hunnit testa så mycket än, första intrycket är, jämfört med min gamla Samsung (770 nåt):
* Lite seg i kanalhanteringen/epg'n. Detta gäller då i förhållande till min gamla Samsung som jag tror var/är hyfsat snabb. * Inspelning/uppspelning hann jag bara testa minimalt, bakgrundsinspelning av pågående program funkar fint iaf, det går att spola tillbaka osv. Får återkomma ikväll om det om ingen annan fått sin box tills dess och hunnit dela med sig av sina erfarenheter. * Boxen/hårddisken är tyst, riktigt tyst tycker jag, återigen jämför med min gamla Samsung.
//Tomas
Fint, ser fram emot att höra lite mer...  Kolla gärna hur programmerad inspelning funkar...
Postad 23 november 2011 - 09:30
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Fint, ser fram emot att höra lite mer... 
Kolla gärna hur programmerad inspelning funkar...
Jag skulle också vara tacksam för några svar. 1. Vad blir inspelningens namn om du börjar fem minuter före officiell start? 2. Kan du spela in Animal och Access samtidigt och då också se en annan krypterad kanal? Samt att båda inspelningarna sedan kan ses. Tack på förhand.
Postad 23 november 2011 - 10:06
Unregistered8f6eb6ec
-
Unregistered8f6eb6ec
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Till båda ovanstående in läggen: OM aktuell box fungerar lika som Boxers Sagembox - och om man spelar in via EPG, så letar man bara fram programmet och trycker på inspelning. Lätt som en plätt :-) - så kan man spela in 2 program , men kan INTE titta på ett tredje. 2 mottagrae = 2 program att titta på/spel in samtidigt - och om programmet börjar senare, blir namnet på filen det som pågående program har. Lite förvirrande. Dessutom om programmet går över tiden, missar man sist delen :-( Fast det kan man ju undvika genom att programmera för han (jobbigare).
Postad 23 november 2011 - 10:26
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
- och om programmet börjar senare, blir namnet på filen det som pågående program har. Lite förvirrande. Dessutom om programmet går över tiden, missar man sist delen :-( Fast det kan man ju undvika genom att programmera för han (jobbigare).
Enligt On-demand manualen... " Lägga till extra tid i början eller slutet av en inspelningIbland kan det vara bekvämt att lägga till tid före eller efter ett program som ska spelas in för att försäkra sig om att inte missa någon del av programmet. Under ”Inställningar” och ”Inspelningar” kan du lägga på mellan 5 och 30 minuter i början eller slutet av ett program. Detta kommer då att appliceras på samtliga program som spelas in. Observera att denna inställning inte fungerar ifall du har valt att schemalägga två inspelningar direkt efter varandra."
Redigerat av andekar, 23 november 2011 - 10:26.
Postad 23 november 2011 - 13:33
hozza
-
hozza
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag fick ringde boxer och ville beställa 12-månaders förlängning och en On demand-box men tjejen jag talade med visste inget om mailerbjudandet och påstod att det skulle bli 24-månader förlängning om jag ville få boxen för 1495:- Så det blev ingen affär..... Jag skickade vidare mailet till kundtjänst och undrade hur de skulle ha det. Få se om de står för sitt erbjudande.
Fick orderbekräftelsen idag via e-mail. 12 månader förlängning och Paceboxen för 1495:- Tur med person på kundtjänst eller så har dom ändrat sig till oss som beställt i "god tro" innan Boxer ändrade sitt kundbrev.
Redigerat av hozza, 23 november 2011 - 13:50.
Postad 23 november 2011 - 14:18
PerJohan80
-
PerJohan80
-
Användare
-
-
111 inlägg
Fick orderbekräftelsen idag via e-mail. 12 månader förlängning och Paceboxen för 1495:- Tur med person på kundtjänst eller så har dom ändrat sig till oss som beställt i "god tro" innan Boxer ändrade sitt kundbrev.
Man kan ju hoppas att de ändrat sig, vore ju inte mer än rätt faktiskt.. Nu vill jag ha min box, ingen avi i mobilen idag ännu, hoppas på en pappersdito i brevlådan då!
Postad 23 november 2011 - 17:38
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Till båda ovanstående in läggen:
OM aktuell box fungerar lika som Boxers Sagembox - och om man spelar in via EPG, så letar man bara fram programmet och trycker på inspelning. Lätt som en plätt :-) - så kan man spela in 2 program , men kan INTE titta på ett tredje. 2 mottagrae = 2 program att titta på/spel in samtidigt - och om programmet börjar senare, blir namnet på filen det som pågående program har. Lite förvirrande. Dessutom om programmet går över tiden, missar man sist delen :-( Fast det kan man ju undvika genom att programmera för han (jobbigare).
Tack för ditt svar. Jag hoppas dock att någon med boxen kan prova och svara så fort som möjligt. Fungerar den som jag hoppas så åker Miracleboxen ut genom fönstret, fast jag öppnar fönstret först. EPG inspelning brukar funka men jag föredrar att göra det manuellt med lite marginal.
Redigerat av tombox, 23 november 2011 - 17:39.
Postad 23 november 2011 - 22:00
daljian
-
daljian
-
Rookie
-
2 inlägg
Någon som vet om man kan plocka ut ljudet via den optiska utgången samtidigt som man kör ut bild på hdmi?
Postad 24 november 2011 - 05:27
Unregistereddceea937
-
Unregistereddceea937
-
Användare
-
-
132 inlägg
Någon som vet om man kan plocka ut ljudet via den optiska utgången samtidigt som man kör ut bild på hdmi?
Det kan jag svära på att det går.
Postad 24 november 2011 - 09:25
Unregistered0ad535b7
-
Unregistered0ad535b7
-
Användare
-
-
161 inlägg
Hur är det med bildkvaliten? Har du hunnit testa SF Anytime ännu?
Postad 24 november 2011 - 09:52
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Hej Fick min box idag.
Är det bara en som fått boxen här?? Eller finns det någon annan som också fått den och som kan dela med sig av prestandan?
Postad 24 november 2011 - 10:31
KalleBLom
-
KalleBLom
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag har fått boxen, vet inte om det beror på att jag inte kopplat in nätsladd då jag precis flyttat och internet blir inkopplat först nästa vecka, men så som boxen beter sig nu kan jag inte leva med, den är 5 gånger så ser som min sagemcom rt90, kan detta bero på att den inte är uppkopplad?? Står att det inte finns någon nyare version av mjukvara men beror det också på att den inte är uppkopplad tro? Det tar 5sek att få fram guiden, 10sek att hoppa en sida i guiden, kan inte vara möjligt att den ska vara så här seg, så då är frågan om man ska vänta och hoppas på att det är mjukvara eller om man ska skicka tillbaka den?????????
Postad 24 november 2011 - 10:33
mico01
-
mico01
-
Användare
-
-
108 inlägg
Gjorde ett nytt försök med kundtjänst igår, de kunde inte ge mig boxen för 1495:- med 12 mån bindningstid, tycker de kunde stå för sitt erbjudande. Bekräftade någon på kundtjänst att du skulle få den billigare eller märkte du det först när orderbekräftelsen kom? Är nyfiken på utbudet via SVTr, kan ni som fått boxen testa om det går att se t.ex " Homeland " eller " Boardwalk empire " ?
Postad 24 november 2011 - 11:26
etomaka
-
etomaka
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Fint, ser fram emot att höra lite mer... 
Kolla gärna hur programmerad inspelning funkar...
Hej, Oj, många frågor och så lite tid...  Märkligt att inte fler fått boxen än, jag är ledsen men jag hinner inte riktigt med att testa och ge svar på var o ens frågor idag, men så här långt: Mina on-demand tjänster blev aktiverade igår, så jag har kunnat testa lite där Jag har just nu boxen inkopplad via scart, dåligt med andra alternativ (hdmi) just nu, vet inte hur mycket det påverkar bilden osv. Har inte så bra bredband, mobilt med mellan 4-7 Mb download, lite dippar vid peakhours runt 19-20. * Den uppför sig lite underligt, har fått en "korrupt" inspelning utan att jag vet varför. * Den har startat om en gång... * Det blir ibland en del konstiga fördröjningar när man bläddrar i epg, on-demand, filmbutik, osv. Troligen bredbands-prestanda som påverkar en del här. * Tar väldigt lång tid innan jag kan börja titta på ett play-program, den säger 72 min när den börjar, sen hoppar den hit o dit lite, ca 20-30 min tog det när jag testade igår. Men bilden var riktigt bra och ingen lagg eller så. * SF anytime går betydligt snabbare att ladda ner filmer o trailer ifrån, och jag tycker att det är bra kvalitet på bilden. Ljudet har jag inte testat ordentligt ännu, har för gammal/dålig anläggning för detta. Inköp planeras...  Man kan spela in två program samtidigt, men inte titta på ett tredje. Jag testade att lägga en inspelningsbuffert framför en schemalagd inspelning och den fick namnet på den schemalagda inspelningen. Har inte fått någon mjukvaruppdatering tillsammans med on-demandaktiveringen, ingen som jag behövde bekräfta iaf. Söker jag efter en så finns det ingen. Känns som att det behövs lite fixar i mjukvaran innan den är helt rumsren. //Tomas
Redigerat av etomaka, 24 november 2011 - 11:47.
Postad 24 november 2011 - 11:49
LarssonLarsson
-
LarssonLarsson
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Har också packat upp den precis o börjat ratta runt, mycket rattande kvarstår.
Men min spontana tanke och känsla är JAA! Det känns som att man tagit tillvara en del godbitar och bra tänk in i den här. Det känns helt enkelt modernt och användarvänligt, jag uppskattar det.
Jag ville bara klämma in den positiva reflektionen. De här trådarna brukar ju mest handla om det som inte fungerar, vilket är kanon alltså. Men man vill ju inte skrämma folk heller:) Småbuggar och skit får man väl kallt räkna med. Det enda som stört mig hittills är svarstiden i menyer och epg, den måste speedas upp lite.
Jag har mycket gott hopp om att jag ska bli nöjd med denna!
Postad 24 november 2011 - 12:24
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Har också packat upp den precis o börjat ratta runt, mycket rattande kvarstår.
Men min spontana tanke och känsla är JAA! Det känns som att man tagit tillvara en del godbitar och bra tänk in i den här. Det känns helt enkelt modernt och användarvänligt, jag uppskattar det.
Jag ville bara klämma in den positiva reflektionen. De här trådarna brukar ju mest handla om det som inte fungerar, vilket är kanon alltså. Men man vill ju inte skrämma folk heller:) Småbuggar och skit får man väl kallt räkna med. Det enda som stört mig hittills är svarstiden i menyer och epg, den måste speedas upp lite.
Jag har mycket gott hopp om att jag ska bli nöjd med denna!
Toppen! Jag har också stora förhoppningar med denna box... Visst kommer det säkert att finnas en del saker som behöver rättas till... Huvudsaken är att den inte är helt tokig!
Postad 24 november 2011 - 15:33
LarssonLarsson
-
LarssonLarsson
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Men nu var det dags då
Korrupt inspelning verkar vanligt. Jag rapporterade in felet till Boxer, som naturligtvis inte hade någon lösning. De nämnde förresten att uppdatering skulle komma om några dagar...
Det kan vara så att korrupt inspelning uppstår när man vill starta inspelning och få med även tidigare tid. Va kallas det:)
Helt program som jag ställt in på inspelning är ok.
Jag vet inte om sambandet stämmer. Vi får väl se om det dyker upp hos fler
Postad 24 november 2011 - 16:22
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Det är ju alldeles för jävligt att de inte kan slänga ut x antal burkar hos tekniksuget folk så de kan prova ut vad som är fel, INNAN de släpper en ny box publikt!
Postad 24 november 2011 - 17:15
LarssonLarsson
-
LarssonLarsson
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Postad 24 november 2011 - 20:56
etomaka
-
etomaka
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Fick min mjukvaru-uppdatering nu ikväll. Spontan känsla är att boxen direkt känns mycket rappare. Skall testa lite inspelningar o se hur den beter sig. Är nyfiken på utbudet via SVTr, kan ni som fått boxen testa om det går att se t.ex " Homeland " eller " Boardwalk empire " ?
Nej, jag kan inte hitta någon av dom på SVTr. //Tomas
Postad 25 november 2011 - 00:05
Unregistered279de8be
-
Unregistered279de8be
-
Rookie
-
9 inlägg
Fått hem min boxer idag.. sitter och leker lite med den nu.. håller på och väntar på programvaruuppdateringen.. hoppas den blir lite rappare i menyer osv. jag har oxå stora förhoppningar på den här boxern..
edit:
Det funkade inte alls för mig med uppdateringen.. får ringa boxer i morron då... suck!!
Redigerat av Unregistered279de8be, 25 november 2011 - 01:17.
Postad 25 november 2011 - 07:49
PerJohan80
-
PerJohan80
-
Användare
-
-
111 inlägg
Fick min boxer igår med, det krånglade lite i installationen, men det mesta tror jag berodde på min sketna router..  Däremot funkar varken play eller SF, fick ett felmeddelande om att jag inte hade on demand, vilket jag ju har. Så jag ringde Boxer och de sa att de hade stora problem med drivrutinerna (nå, jag vet inte ordagrant vad han sa, för frugan fick ringa. Jag var så förbannad över strulandet att jag inte ville prata med dem..hehe) och jobbade med det och att en uppdatering skulel komma ut på måndag. Den uppdateringen skulle oxå göra boxen lite snabbare i menyerna och bota den enorma seghet jag upplevde ibland när man var inne i menyerna. Så det blir inget filmhyrande i helgen iaf för mig, surt.
LIte kul var att direkt efter att vi pratat med dem så slutade menyerna med det värsta segandet iaf och funkade bra resten av kvällen..  Men det känns dåligt att inte play och SF ska kunna funka när man får hem grejerna..
Postad 25 november 2011 - 07:59
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Fick min boxer igår med, det krånglade lite i installationen, men det mesta tror jag berodde på min sketna router.. Däremot funkar varken play eller SF, fick ett felmeddelande om att jag inte hade on demand, vilket jag ju har. Så jag ringde Boxer och de sa att de hade stora problem med drivrutinerna (nå, jag vet inte ordagrant vad han sa, för frugan fick ringa. Jag var så förbannad över strulandet att jag inte ville prata med dem..hehe) och jobbade med det och att en uppdatering skulel komma ut på måndag. Den uppdateringen skulle oxå göra boxen lite snabbare i menyerna och bota den enorma seghet jag upplevde ibland när man var inne i menyerna. Så det blir inget filmhyrande i helgen iaf för mig, surt.
LIte kul var att direkt efter att vi pratat med dem så slutade menyerna med det värsta segandet iaf och funkade bra resten av kvällen.. Men det känns dåligt att inte play och SF ska kunna funka när man får hem grejerna..
Hur funkar "det vanliga" TV-tittandet och inspelandet? I första hand är det ju en TV-box och dessutom med Play och SF stöd...
Postad 25 november 2011 - 08:00
etomaka
-
etomaka
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Men nu var det dags då 
Korrupt inspelning verkar vanligt. Jag rapporterade in felet till Boxer, som naturligtvis inte hade någon lösning. De nämnde förresten att uppdatering skulle komma om några dagar...
Det kan vara så att korrupt inspelning uppstår när man vill starta inspelning och få med även tidigare tid. Va kallas det:)
Helt program som jag ställt in på inspelning är ok.
Jag vet inte om sambandet stämmer. Vi får väl se om det dyker upp hos fler
Testade inspelning med buffert före, efter jag fått min mjukvaru-uppdatering, och den blev ok.  Verkar som dom adresserat det problemet. //Tomas
Postad 25 november 2011 - 08:03
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Testade inspelning med buffert före, efter jag fått min mjukvaru-uppdatering, och den blev ok.  Verkar som dom adresserat det problemet.
//Tomas
Super!!
Postad 25 november 2011 - 08:28
fragge
-
fragge
-
Användare
-
-
173 inlägg
För mig är det extremt intressant att veta hur den sköter sig när det gäller serieinspelningar, d.v.s. inte en timerinspelning utan när boxen själv identifierar att ett program är en serie och frågar dig om du vill spela in hela serien.
Min sagembox idag är inte helt stabil, om man har över 5-6 serier schemalagda så börjar den missa inspelningar.
Om någon kan testa att shemalägga ett större antal serier och se ifall boxen kan sköta det vore jag tacksam.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|