Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Högtalare i badrum

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 January 2012 - 19:25

aik_putte
  • aik_putte
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Jag har kollat på en
och vill gärna ha den i badrummet som är ca 4kvm.

Kan man ha den på när man duschar eller riskerar man att få en elstöt om man rör den ifall det är fuktigt i rummet?

#2

Postad 29 January 2012 - 19:35

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16356 inlägg
  • 0
Du måste antagligen köpa högtalare som är godkända för fuktig miljö. Men i ärlighetens namn är jag inte helt säker på att man inte får ha vanliga högtalare i ett badrum.

#3

Postad 29 January 2012 - 20:49

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
Det är inga som helst problem. Jag hade tidigare att Philips midi-system i badrummet, men uppgraderade det till ett tvåkanals Yamaha av bättre sort. Har även en liten subba.
Nu är visserligen mitt badrum 12 kvadrat, men när jag bubblar länge så blir det så fuktigt att det rinner vatten på väggarna, och stereon har aldrig uppvisat några tendenser till att krångla.
Livslängden kan kanske bli något kortare p.g.a korrosion.

Fjärren brukar dock inte funka när jag bubblat länge. Kanske för att jag hanterar den med blöta händer under tiden jag bubblar. :D
Den funkar dock nästa gång jag ska bada. :)

Bifogad fil(er)



#4

Postad 29 January 2012 - 20:53

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2307 inlägg
  • 0
Bagarn:
Skräll att DU har subba i badrummet :D
Toksnyggt badrum dessutom.

#5

Postad 29 January 2012 - 21:22

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0

Bagarn:
Skräll att DU har subba i badrummet :D
Toksnyggt badrum dessutom.


Det är ju bara en liten rutten Velodyne... ;)
Blir uppgradering där också så småningom..

Tack. :)

#6

Postad 29 January 2012 - 22:28

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2585 inlägg
  • 0

Det är ju bara en liten rutten Velodyne... ;)
Blir uppgradering där också så småningom..

Tack. :)

Släpa in 2 av dina tuber hehe.Snyggt badrum.

#7

Postad 29 January 2012 - 23:54

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0

Släpa in 2 av dina tuber hehe.Snyggt badrum.


Nä.. Dom är numer pensionerade och står nere på mitt lager. :D

Tack. :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.