Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Plasma-TV stör nätverket?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 February 2012 - 14:25

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Jag har en kompis som nyligen köpt en Samsung PS59D7005 plasma-TV.

Han har efter det fått problem med sitt nätverk. Modemet är ett Zyxel Prestige 660H-D1 TriplePlay och routern en D-Link DIR-635.

Är TV:n påslagen försvinner signalen med ojämna mellanrum och modemet börjar blinka under ca 1 minut och man kan inte surfa på datorn under denna tid varken trådat eller trådlöst. Därefter kommer signalen tillbaka och allt är som vanligt till nästa gång det händer. Detta händer i stort sett alltid när TV:n slås på för dagen och kan sen hända en till flera gånger per kväll.

Är TV:n avslagen fungerar nätverket perfekt hela tiden.

Har provat med annat modem utan resultat.

Finns det någon som vet vad detta beror på och/eller vet hur man åtgärdar det?

Postad 09 February 2012 - 15:16

battleangel
  • battleangel
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Att Plasma är en riktig bandit vad gäller RF-störningar är ju inte helt okänt. Även om det givetvis inte skyltas med.

Det verkar som om de nya lite snabbare ADSL-lösningarna kanske är lite mer känsliga än äldre teknik. Här är iaf ett par tips på vad folk har gjort för att komma tillrätta med problemet:
http://forums.thinkb...?fpart=all&vc=1
Speciellt det sista i tråden, teorin att grendosor ev kan plocka upp interferens och mata tillbaka dem i elnätet även om TV:n i sig själv inte gör det den vägen.

Jag vet att det stod något i ett omdöme på någon av förra årets plasmor här på prisjakt angående nätverk som slås ut. Var det Samsung också? Ospecificerat nätverk då. Det man har hört annars är ju att Plasma direkt mördar powerline-nätverk och är ett allmänt gissel för radioamatörer (powerline-nätverk är ju också en olägenhet störningsmässigt).

Postad 09 February 2012 - 21:30

Zapp
  • Zapp
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Jag tror det är dlink routern som spökar inte världens bästa kvalite på dlink,kör trådbundet från tripple play
modemet,fungerar det,så köp en ny router

Postad 11 February 2012 - 20:20

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Tack för era svar.

Efter att ha sökt ytterligare hittade jag en tråd som beskriver samma problem som jag talar om. I Värmepumpsforum av alla forum!?
http://www.varmepump...p?topic=42991.0

Tydligen kan TV:n störa ut ADSL2+-modemet. Samsung tog in trådskaparens TV och bytte ut mainboard och psu. Efter det fungerade nätverket perfekt.

Det blir förmodligen till att kontakta Samsung och hoppas på samma välvilliga behandling.

Postad 11 February 2012 - 20:43

Unregisteredbf63d3ba
  • Unregisteredbf63d3ba
  • Lärjunge

• 361 inlägg
  • 0
Har haft plasman i två dagar och helt plötsligt så försvinner internetsidan ibland om jag har teven på samtidigt. Det har aldrig hänt förut så jag tror att det beror på teven. Dock har jag inte trådlöst internet. Antar att plasman stör datorn på nåt sätt?

Postad 11 February 2012 - 21:31

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Har haft plasman i två dagar och helt plötsligt så försvinner internetsidan ibland om jag har teven på samtidigt. Det har aldrig hänt förut så jag tror att det beror på teven. Dock har jag inte trådlöst internet. Antar att plasman stör datorn på nåt sätt?

Nej, den stör ut adsl-modemet, då dör uppkopplingen. Har du också en Samsung?

Postad 11 February 2012 - 22:15

Unregisteredbf63d3ba
  • Unregisteredbf63d3ba
  • Lärjunge

• 361 inlägg
  • 0

Nej, den stör ut adsl-modemet, då dör uppkopplingen. Har du också en Samsung?

Panasonic har jag. Fast jag har inte adsl modem. Jag har internetuppkoppling hela tiden men ibland när jag öppnar en sida så flashar skrivbordet till. Det hade aldrig innan jag skaffade teven så jag antar att det beror på den.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.