SONY HX855 (HX850,853,)
659 svar till detta ämne
Postad 28 april 2012 - 19:55
Unregistered42ccdc0f
-
Unregistered42ccdc0f
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Sonys nya tv börjar säljas om några dagar. Kan detta vara TVn man letat efter? Grym bild, minimalt med Backlight Bleedning" och "Clouding, OptiContrast panel som ska ge svärta och förhindra reflektioner mm. Enligt WHAT HI FI verkar den lovande.
All info om denna tv är välkommen.. Här följer några länkar
http://www.whathifi....ony-kdl-55hx853 http://www.flatpanel...l&id=1335250671 http://www.sony.se/hub/lcd-tv/senaste
Redigerat av Unregistered42ccdc0f, 28 april 2012 - 22:21.
Postad 28 april 2012 - 21:33
puh031
-
puh031
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Beställde denna igår. Såg den i butik hos mediamarkt . bilden e beyond .. får samsungs 8000 o se ut som skräp. och ingen backlight bleeding lr clouding iaf inte på modellen dom hade inne ( dom släkte ner så man kunde kolla ).
Detta verkar vara tvn 2012 enligt mig.
Redigerat av puh031, 28 april 2012 - 21:53.
Postad 02 maj 2012 - 09:15
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
jag har också börjat snöa in på denna TV. var först ute efter Panasonic VT50 men upplever rörelsehanteringen i plasmor som lite lite jobbig (phosphor lag etc) om denna TV lever upp till det whathifi skriver och även det som står i trusted reviews artiklar(se nedan) så kommer jag definitivt köpa denna. dessutom så ser den ruskigt snygg ut. enligt mig den snyggaste TVn i år. http://www.trustedreviews.com/opinions/trusted-reviews-visits-sony-in-japan-part-2http://www.trustedre...hx853_TV_review
Redigerat av beat_strandh, 02 maj 2012 - 09:18.
Postad 07 maj 2012 - 13:55
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
är nu ännu mer sugen på denna TV efter att ha läst denna recension http://www.trustedre...hx853_TV_reviewnu hoppas jag Flatpanelshd, HDTVtest & AVForums kommer med lite mer detaljerade recensioner. hoppas dem också är bra.
Postad 07 maj 2012 - 18:04
ERubiks
-
ERubiks
-
Rookie
-
2 inlägg
I Europa ser det ut som att det snygga stativet kommer med. Någon som vet om det är möjligt att få TVn att inte luta de 6 grader eller vad det är som den gör med det stativet? Är det bara att hänga den på väggen som gäller om man inte vill ha lutningen på den?
Postad 07 maj 2012 - 19:12
slickepott
-
slickepott
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Jag har bara erfarenhet fån NX-seriens monolith stativ och det är noga konstruerat med distanser och skruvar som fixerar TV'n i exakt lutning. Gillar man det inte så är det en smal sak att hänga den på väggen. NX har VESA fäste och jag skulle bli förvånad om inte HX har det också.
Postad 07 maj 2012 - 21:15
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Jag var på Sony Center i Sthlm idag där dom hade 46 tums varianten uppe. Dom höll faktiskt på att packa upp 55 tums varianten när jag var där så den sitter säkert uppe i morgon  Stativet följer med, dvs det "snygga bordsstativet". Dock går det inte att få tv:n rak när den sitter/står i det, utan tv:n vilkas då lätt bakåt. Vill man ha den rak är det upp på väggen som gäller. Tyckte bilden såg väldigt, väldigt bra ut på denna Sony modell. "Trycket" i bilden fanns absolut där, utan att för den saken kännas överdrivet med hejdundrade uppskruvade inställningar. Jag har suttit med en Pio kuro 8g plasma i snart 5 år så är extremt kräsen när det kommer till bildkvalitet, men blev nog lite kär i den här skapelsen från Sony. Faktum är att det stod en annan Sony modell brevid denna , (tror det var årets nya 7xx serie) och bilden på den här 8xx modellen var såå mycket bättre. Framför allt trycket i bilden och svärtan. 55 tummaren säljs för 23k vilket jag tycker är mycket bra och konkurrenskraftigt med tanke på design, storlek och hur bildkvaliteten verkar vara.
Redigerat av DmD, 10 maj 2012 - 08:24.
Postad 08 maj 2012 - 01:52
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Det finns anledningar till varför designerstativet monolith ser ut som det gör
1) Det gör sig bäst på tämligen låga bänkar max 30cm höga,därav uppåtlutningen.
2) För stabilitetens skull lutar det bakåt där stativdjupet är större för att undvika omkullvältningsrisken.
Postad 08 maj 2012 - 06:41
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
inte för att det kommer påverka mig då jag ska hänga upp TVn men om man inte kan ha TVn rak med det där stativet borde det ju följa med eller om man själv får välja ett annat stativ som håller TVn rak. tänk dem som har ganska hög TV möbel. blir ju helskumt med detta stativ. i USA säljs denna modell med ett enklare stativ med detta som alternativ (kostar extra).
denna TV för 22-23K är riktigt bra. känns som att bildkvalitén är den samma om inte bättre än både LGs och Samsungs värstingar i år. tror även att den har samma kvalité (dock annan teknik) som Panasonic VT50 (förrutom svärtan). gissar hej vilt här men tror att HX850 svärta hamnar på 0.03
Postad 08 maj 2012 - 07:24
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Kan stativet användas som soundbar om man hänger upp tv'n?
Postad 08 maj 2012 - 07:42
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Kan stativet användas som soundbar om man hänger upp tv'n?
ja om du har den på TV möbeln eller ställer den på en hylla. (dvs om kabeln mellan TVn och stativet räcker) http://www.televisio...-And-Design.htmkolla andra bilden. den mittersta kabeln är den mellan TVn och stativet. kanske går att förlänga?
Postad 08 maj 2012 - 07:47
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Känns onödigt att dom har med det stativet som standard då. Vill dom tvinga folk att ha 30cm låg möbel?
Postad 08 maj 2012 - 07:52
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
inte för att det kommer påverka mig då jag ska hänga upp TVn men om man inte kan ha TVn rak med det där stativet borde det ju följa med eller om man själv får välja ett annat stativ som håller TVn rak. tänk dem som har ganska hög TV möbel. blir ju helskumt med detta stativ. i USA säljs denna modell med ett enklare stativ med detta som alternativ (kostar extra).
denna TV för 22-23K är riktigt bra. känns som att bildkvalitén är den samma om inte bättre än både LGs och Samsungs värstingar i år. tror även att den har samma kvalité (dock annan teknik) som Panasonic VT50 (förrutom svärtan). gissar hej vilt här men tror att HX850 svärta hamnar på 0.03 
Ja få se hur svärtan blir. Tvivlar på att den blir bättre än på Sharps bättre modeller utom om local dimming trick används. Nu får man ju 60 tum Sharp LE841 litet billigare än 55HX855
Postad 08 maj 2012 - 08:30
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Ja få se hur svärtan blir. Tvivlar på att den blir bättre än på Sharps bättre modeller utom om local dimming trick används. Nu får man ju 60 tum Sharp LE841 litet billigare än 55HX855 
är det Elite du tänker på så har du nog rätt men inte de andra modellerna. det är vad jag tror. man får se helt enkelt
Postad 08 maj 2012 - 09:07
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Elite finns inte här så den tänker jag inte på
Postad 08 maj 2012 - 09:38
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Elite finns inte här så den tänker jag inte på 
ok. den enda recension av Sharp jag läst där de mätt svärtan var LE831 och den hade 0,06. vad jag läst så har denna Sony TV bättre svärta än en panasonic plasma från 2011 (dem skrev aldrig vilken men dem länkade till G30) och den hade 0,03/0,04 i diverse recensioner förra året. men det återstår att se helt enkelt. jag har även läst att Sony använder sig av Sharp paneler. då borde dem ju inte skilja sig så mycket men kanske Sony lyckats med ett riktigt bra filter till HX850 dessutom har dem gjort denna TV 1 cm tjockare än f2011 modellen för att få jämnare svärta och mindre clouding/flashlight osv..
Postad 08 maj 2012 - 14:09
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Mer reviews: http://www.whathifi....ony-kdl-55hx853 5/5http://www.t3.com/re...-55hx853-review 5/5http://readtruerevie...-55hx853-review"The 55HX853 uses edge LED lighting rather than the direct LED system found in the HX923 series. But from the evidence we saw during our time with the TV – which included 90 minutes studying it alongside an array of five other TVs from other brands – it’s an exceptionally sophisticated edge lighting arrangement. Certainly using the set’s movie mode we could hardly discern any backlight inconsistencies at all, despite many of the images we were shown containing precisely the mix of light and near-black material that seems tailor-made to cause edge LED technology problems.This was even though black levels were the deepest of any of the other edge LED TVs in the multi-screen demo room, and despite the fact that the bright parts of the image still looked punchy and sharp. This ability to deliver a vibrant image while still producing a convincing black is a real improvement over many of last year’s Sony edge LED TVs."
Postad 08 maj 2012 - 16:07
Unregistered42ccdc0f
-
Unregistered42ccdc0f
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag har haft denna eminenta tv i hemmet i några dagar nu och kan bara konstatera att bilden är förträfflig. Använder mig av Boxers utbud, trodde aldrig att kanalerna som sänder i sd upplösning kunde visas så bra på en 55 tummare (3 m avstånd), HD är såklart outstanding. Om jag ska klaga på något vad gäller bilden så är det betraktningsvinkeln som kunde varit lite bättre, Menyerna och smart-tv delen är inte mycket att jubla över men då jag använder mig av Apple TV rör det mig inte så mycket.
Redigerat av Unregistered42ccdc0f, 08 maj 2012 - 16:15.
Postad 08 maj 2012 - 18:23
Unregistered323ab974
-
Unregistered323ab974
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
KDL-46HX855
KDL-46HX923
Dessa ligger numera på samma prislapp, är HX855 verkligen att föredra i det valet om man utgår från ren 2D-bild kvalité?
Postad 08 maj 2012 - 18:34
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Tips från coachen.
För de som har möjlighet att köpa med studentrabatt så finns 55":aren att beställa från Dustinhome för 20345:- (dock inte i lager ännu).
Postad 08 maj 2012 - 19:21
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Mer reviews:
http://www.whathifi....ony-kdl-55hx853 5/5
http://www.t3.com/re...-55hx853-review 5/5
http://readtruerevie...-55hx853-review
"The 55HX853 uses edge LED lighting rather than the direct LED system found in the HX923 series. But from the evidence we saw during our time with the TV – which included 90 minutes studying it alongside an array of five other TVs from other brands – it’s an exceptionally sophisticated edge lighting arrangement. Certainly using the set’s movie mode we could hardly discern any backlight inconsistencies at all, despite many of the images we were shown containing precisely the mix of light and near-black material that seems tailor-made to cause edge LED technology problems.
This was even though black levels were the deepest of any of the other edge LED TVs in the multi-screen demo room, and despite the fact that the bright parts of the image still looked punchy and sharp. This ability to deliver a vibrant image while still producing a convincing black is a real improvement over many of last year’s Sony edge LED TVs."
haha redtruereview??? dem har ju tagit texten från trusted reviews förhandstitt : ) whathifi recensionen har redan länkats
Postad 09 maj 2012 - 09:05
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
haha redtruereview??? dem har ju tagit texten från trusted reviews förhandstitt : )
whathifi recensionen har redan länkats
My bad, såg inte detta  Hur som haver verkar Sony fått till en grym tv denna gång. Inväntar spänt Flatpanelshd, Avforums.com samt hdtv-tests reviews som är de mest detaljerade. Tror Flatpanelshd blir först ut av dem alla då dom "fick" sitt ex av Sony tv:n typ 25 April.
Postad 09 maj 2012 - 09:27
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
My bad, såg inte detta 
Hur som haver verkar Sony fått till en grym tv denna gång. Inväntar spänt Flatpanelshd, Avforums.com samt hdtv-tests reviews som är de mest detaljerade.
Tror Flatpanelshd blir först ut av dem alla då dom "fick" sitt ex av Sony tv:n typ 25 April.
ja dessa recensioner känns mer riktiga  har också sett att flatpanels fått ett ex av TVn för recension men kollar man tiden från att dem fick in Samsung ES8000 tills dess att recensionen publicerades får vi nog vänta någon vecka till tyvärr : ( idag skall jag till Sony center i sthlm och titta på TVn. hoppas man får spela upp en egen blu-ray (har med mig Dark knight) och att man kanske kan dimra ner belysningen lite men det tvivlar jag på. men viktigast för mig att testa är rörelsehanteringen. ps: jag tar tillbaka det där jag skrev om att Sony har Sharp skärmar, det var bara ett rykte jag läst. vet inte om det är sant eller inte.
Postad 09 maj 2012 - 09:45
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Nja för några år sedan använde Sony Sharp paneler i dyrare modeller men tror att det varade bara en generation.
Postad 09 maj 2012 - 11:07
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
ja dessa recensioner känns mer riktiga  har också sett att flatpanels fått ett ex av TVn för recension men kollar man tiden från att dem fick in Samsung ES8000 tills dess att recensionen publicerades får vi nog vänta någon vecka till tyvärr : (
idag skall jag till Sony center i sthlm och titta på TVn. hoppas man får spela upp en egen blu-ray (har med mig Dark knight) och att man kanske kan dimra ner belysningen lite men det tvivlar jag på. men viktigast för mig att testa är rörelsehanteringen.
Ja, Flatpanelshd har varit VÄLDIGT sega senaste tiden från det att dom fått en tv till att dom faktiskt publicerar testet. Blir ju nästan så jag undrar om dom bara vill ha regelbunden trafik till sajten från folk som vill veta testen, så att mer annonser kan säljas. Hoppas dom fått upp och igång 55 tums varianten på Sony Center när du kommer dit. Dom hade 46:an uppe sist jag var där. Kan dom släcka ner belysningen lite när du ska kolla Dark Knight vore ju det optimalt. Ska bli spännande iaf och läsa vad du tycker om tv:n när du sett den live
Redigerat av DmD, 09 maj 2012 - 14:51.
Postad 09 maj 2012 - 14:03
Spokyboy
-
Spokyboy
-
Rookie
-
2 inlägg
KDL-46HX855 KDL-46HX923
Dessa ligger numera på samma prislapp, är HX855 verkligen att föredra i det valet om man utgår från ren 2D-bild kvalité?
Detta är precis min fråga fast förr 55tummarna! någon som har en syn på det hela? Givet att man mer eller mindre betalar samma pris idag vilken ska man gå på? hx923 har ju full back-led medan nya HX855 verkar hittils ha fått mycket positivt gensvar på sin nya panel Hjälp!
Redigerat av Spokyboy, 09 maj 2012 - 14:46.
Postad 09 maj 2012 - 21:14
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Hittade detta: http://translate.goo....php?f=6&t=1028
Finns detaljerad rapport där om svärta nivåer före och efter kalibrering m.m.
Postad 09 maj 2012 - 22:35
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
om dem mätningarna stämmer blir det ingen HX850 för mig. såg den i ljus miljö idag och rörelsehanteringen var bra men inget speciellt. men det var riktigt bra bild
Postad 10 maj 2012 - 08:21
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
om dem mätningarna stämmer blir det ingen HX850 för mig.
Känner lite samma sak faktiskt
Redigerat av DmD, 10 maj 2012 - 09:47.
Postad 10 maj 2012 - 19:31
ikea2000
-
ikea2000
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag sitter på 2011 år 46" NX720. Utseendemässigt är TVn liiite snyggare. Menyerna är nog fortfarande sämst och segast. 3D har förhoppningsvis blivit bättre (mkt crosstalk och manfår ej med glasögon).
Sony har en snygg TV, men i övrigt är det fortfarande mycket som måste åtgärdas. Dom verkar helt ha underskattat mjukvarans värde!
Redigerat av ikea2000, 10 maj 2012 - 19:32.
Postad 11 maj 2012 - 13:29
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Flatpanelshd recension: http://flatpanelshd....l&id=1336720019"All in all, Sony HX850 is a great TV in many areas. It certainly compares to many LED models today, and I think HX850 is a great TV - one of Sony’s best edge LED based TVs to date – but the value-for-money ratio is not as competitive as on some of Sony’s closest rivals. Whether the design and additional features are worth paying extra for or not, we leave up to you"
Postad 11 maj 2012 - 13:50
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
läste recensionen precis. låter helt ok MEN varför har han OFF på LED Dynamic control? det är väl halva grejen med denna TV? 0.06 är ju bra svärta för att ha det avstängt (samma svärta som min samsung plasma D8005).
när jag har testat den har jag haft det på iaf och då har man sett en klar förbättring i svärtnivån utan att för den delen förstöra detaljrikedommen i mörka partier.
dessutom hade jag lite högra kontrast och lite lägre brighness inställt.
börjar tappa lite förtroende för denna Rasmus. AVForums kommer med recension om 2-3 veckor. får se vad dem säger.
Postad 11 maj 2012 - 13:58
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Avforums har nog samma inställlning till LED Dynamic control, local dimming etc., så dom stänger av dem vid mätning.
Postad 11 maj 2012 - 14:17
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
ja jo jag har nog den känslan också. får vänta på CNET recension då. han har inga sånna "begränsningar" när han testar.
Chad B på highdef verkar inte heller ha dem begränsningarna då han skriver i VT50 recensionen att HX920 kan slå VT50 i svärta och kontrast. alltså måste local dimming vara aktiverat när han har kalibrerat den
jämfört med HDTVtest mätning på 0.05 på HX920. alltså antagligen avstängd local dimming.
Postad 11 maj 2012 - 18:42
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Fråga i kommentarerna på flatpanelshd .
ser att andra gjort det men dock ej fått svar .
Undrar om han kalibrerar med det av för att kunna finjustera gråskalor så de inte försvinner ?
Lite info om varför man kalibrerar med led off
http://www.avsforum..../t-1284615.html
Redigerat av moparman, 11 maj 2012 - 18:52.
Postad 11 maj 2012 - 20:55
puh031
-
puh031
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Har nu köpt den och haft den ett litet tag testat den i helmörker ..
Snudd på 0 % clouding men lite edge light bleeding i högre hörn men som sagt försvinner det så fort det e mörka scener.
Men bild kvaliteten OH MY GOD !!! utan tvekan bästa tvn jag sett.
De svarta e svart och inget annat  ett kungadömme till den som kan se nått annat ;D
Postad 12 maj 2012 - 00:38
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Fråga i kommentarerna på flatpanelshd . ser att andra gjort det men dock ej fått svar .
Undrar om han kalibrerar med det av för att kunna finjustera gråskalor så de inte försvinner ?
Lite info om varför man kalibrerar med led off
http://www.avsforum..../t-1284615.html
jag håller faktiskt på å försöker få fram svar på detta.han har ju alltid tidigare recenserat Sony paneler med denna funktion på STANDARD.... dessa apparater är ju gjorde för att använda denna dimringingsteknik. även om vissa detaljer i svärtan försvinner så är det så dem ska uppföra sig. tycker det är fel att recensera dem i fel tillstånd.
Postad 17 maj 2012 - 19:03
Manjola
-
Manjola
-
Användare
-
-
117 inlägg
Vad är skillnaden mellan 855 och 853?
Postad 18 maj 2012 - 00:41
Manjola
-
Manjola
-
Användare
-
-
117 inlägg
hur kan det skilja så mycket på recensionerna, som t ex den här i relation till den som anat hifi gjorde. ... oftast brukar dom ju komma fram till liknande slutsatser?
http://flatpanels.dk...l&id=1336722195
Redigerat av Manjola, 18 maj 2012 - 09:07.
Postad 20 maj 2012 - 15:37
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
nya mycket trevliga recensioner
http://reviews.cnet....g=latestReviews
http://www.techradar...-1080923/review
23-24 maj kommer AVForums med recension. dem kommer både mäta ANSI med och utan dynamic osv... det lilla Mark från AVForums hintat om verkar positivt
Postad 20 maj 2012 - 16:47
Unregistered354f0111
-
Unregistered354f0111
-
Rookie
-
1 inlägg
Skillnaden mellan 853 & 855 är Satelittemottagaren. 853 har DVB-C/T/T2. Tv:n har landat i alla Sony Centerbutiker och har fått riktigt bra testbetyg, men det är fortfarande få som har testat den. What´s Hifi är riktigt seriösa jämfört med många andra.
Postad 22 maj 2012 - 09:39
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Än så länge är det egentligen bara flatpanelshd review som inte är "väldigt positiv" av det jag och andra länkat om i denna tråd.
Redigerat av DmD, 22 maj 2012 - 09:40.
Postad 22 maj 2012 - 09:46
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Priset är lite högt för 55 tum dock. Finns den i större storlekar förresten? Under 60" är för smått anser jag.
Redigerat av Unregistereddc471864, 22 maj 2012 - 09:48.
Postad 22 maj 2012 - 11:06
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Priset är lite högt för 55 tum dock. Finns den i större storlekar förresten? Under 60" är för smått anser jag.
inte om du jämför med Samsung ES7005 & ES8005, Panasonic DT50 & WT50, LG LM860V & LM960V vilka denna TV konkurrerar med. det är väl avståndet till TVn som avgör om en TV är för stor eller liten?
Postad 22 maj 2012 - 12:37
Manjola
-
Manjola
-
Användare
-
-
117 inlägg
tackar för svaren... ska läsa recensionerna nu... shiiit vad man kan snöa in på sådant här..
Postad 22 maj 2012 - 13:01
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Inte om du jämför med övriga tillverkares toppmodeller i LCD/LED segmentet och 55 tum. Samsungs ligger på 28k , LG:s på över 33k, Panasonic på 30k.
Redigerat av DmD, 22 maj 2012 - 13:02.
Postad 23 maj 2012 - 21:11
gorby
-
gorby
-
Användare
-
-
110 inlägg
Är det någon som har koll på vad som skiljer från förra årets modell? Är panelen ny och bättre? Jag har sett att högtalarfoten följer med och att den nu lutar lite bakåt och fått blank kant runt.
Väljer mellan 55hx823 för 14k eller 55hx855 för 18k. Skulle jag vilja ha högtalarfoten så är skillnaden nere i 3kkr. Men man kan få mycket öl och film för det...
Postad 25 maj 2012 - 22:21
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Postad 26 maj 2012 - 02:15
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
avforums review:
http://www.avforums....306/Review.html
Highly recommended
att AVF som är riktiga plasma fantaster jämför denna skärm med dem bästa plasmorna (GT50, ST50) och inte dem dyraste å bästa LCDerna är ett riktigt bra tecken på en bra bild. om man som jag tvekar på att skaffa plasma av diverse anledningar är nog denna TV det bästa alternativet just nu. Är det någon som har koll på vad som skiljer från förra årets modell? Är panelen ny och bättre? Jag har sett att högtalarfoten följer med och att den nu lutar lite bakåt och fått blank kant runt.
Väljer mellan 55hx823 för 14k eller 55hx855 för 18k. Skulle jag vilja ha högtalarfoten så är skillnaden nere i 3kkr. Men man kan få mycket öl och film för det...
vart kan du får hx855 för 18k?
Postad 29 maj 2012 - 11:07
Vapo
-
Vapo
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Elgiganten har i sitt senaste > blad < ett mittuppslag med 855:orna. Tyvärr verkar de använt Google translate för sina säljargument - i stil med "Upplev de jämnaste, skarpaste och tydligaste TV-bilderna du sett.." Men men, kanske kan bli lite prispress framåt hösten.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Baffelväggen
Globe
2025-04-28 19:31:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|