Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung D8005 + dator + bleeding

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 May 2012 - 18:21

bubbaklubba
  • bubbaklubba
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Införskaffade alldeles nyligen en Samsung 55" D8005 (UE55D8005). Hade redan bestämt mig innan att någon eventuell clouding inte skulle vara något problem för min del. Någon clouding har jag för den delen inte noterat ännu heller och tv:n i sig är ett riktigt mästerverk till utseendet. So far so good, däremot har jag två funderingar här nu som förhoppningsvis någon här kan svara på.

1. Jag har kopplat in min mac mini via hdmi till skärmen och det första jag noterade då var att det blev en otrolig fördröjning i bl.a. musrörelserna. Muspekaren laggar inte men den liksom blir väldigt fördröjd i rörelsen. Likaså om jag spelar igång en film i Mac OS X så blir det väldigt osynk i bild och ljud. Man får en känsla av att allt blir fördröjt med andra ord. Lösningen på det här problemet var att aktivera spelläget! Sen fick jag tweaka in bildvärdena tills att jag blev nöjd (om någon är intresserad av mina värden lägger jag upp dom).

Min fråga här är, ska man verkligen behöva aktivera spelläget för att kunna koppla in och använda typ en htpc? Jag har även en annan samsung 46" lcd här hemma och där fanns inte det här problemet men å andra sidan finns det inte så många inställningar på den heller (något spelläge finns förstås inte där).

2. Jag har noterat en smått irriterande bleeding uppe i vänstra hörnet. Kan inte bli av med den genom att pilla på bildvärdena direkt. Bleeding-strimman är ungefär 20 cm lång och den syns framförallt när det är någon ljusare bakgrund, vid mörkare bakgrunder syns den inte lika väl. Mina funderingar på den här punkten är, hur åtgärdar man detta? Kan Samsung åtgärda detta? Kan jag åtgärda det? Visst i hela friden borde dom väl åtgärda en sån här grej på en tv för 20 papp? Jag tänkte ringa dom på måndag.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  joo7y.jpeg   25.41K   12 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  1g3y5.jpeg   37.48K   7 Antal nerladdningar

Redigerat av bubbaklubba, 04 May 2012 - 18:22.

Postad 14 May 2012 - 13:52

bubbaklubba
  • bubbaklubba
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Svar på punkt 1:
Game Mode is a setting used to bypass different operations in the TV. When Game mode is set to "On" the one of the major changes is the DNIe chip in the TV is bypassed. Bypassing the DNIe chip in the TV the incoming video is not being processed by the TV this allows for a faster video response time on the TV. This will help when using a fast paced video source such as a game system or a computer.

Har nu fått svar från två håll där man sagt att man måste aktivera spelläget för att det ska funka bra med PCn inkopplad.

Postad 15 May 2012 - 07:38

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Då kan du lika gärna stänga av alla bildförbättringar. Om du kan, prova gärna Vga. Den ingången kan vara befriad helt från "bildförbättringar".

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.