Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VIAPLAY Box

901 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Netgem N5200 (Viaplay-boxen) (Digitalboxar) 1 5,25 (3) Inga priser

Postad 29 juli 2013 - 07:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Funderar också på att skaffa viaplayboxen så snart mitt Viasat guld HD hos Comhem går ut. Är i stort sett bara ute efter sporten. Jag kommer använda trådlöst då jag kör med mobilt bredband 4G, ligger på ca 20/10 mbit vilket väl borde räcka? Är det någon som har erfarenhet av just mobilt bredband?

Ni som redan har boxen, har ni sedan något annat abonnemang också...tänker att man förlorar kanaler som tv4 sport, 7:an och 5:an som sänder en hel del bra sport?

Blir inte riktigt klok på det här med att spela in program, om det funkar eller ej? Jag vet att man kan spola tillbaka på vissa kanaler men ibland vill man ju spara och se senare. Hittat lite att det är FAT32 som gäller men funkar det både med ett större USB-minne och en vanlig extern hårddisk? För där finns väl inget USB-uttag på boxen, eller?

Gör du rätt i, alla sport kanaler i hd. Man kan inte spela in från usb, utan man får då se reprisen enligt kanalens tablå eller skrolla tillbaka under sändningen max 4 timmar. Dock så kan man koppla in en extern disk/dator och gå via boxen för att spela upp, usb finnes...Har ett till abb för att komplettera ja..

Postad 29 juli 2013 - 08:57

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Funderar också på att skaffa viaplayboxen så snart mitt Viasat guld HD hos Comhem går ut. Är i stort sett bara ute efter sporten. Jag kommer använda trådlöst då jag kör med mobilt bredband 4G, ligger på ca 20/10 mbit vilket väl borde räcka? Är det någon som har erfarenhet av just mobilt bredband?

Ni som redan har boxen, har ni sedan något annat abonnemang också...tänker att man förlorar kanaler som tv4 sport, 7:an och 5:an som sänder en hel del bra sport?

Blir inte riktigt klok på det här med att spela in program, om det funkar eller ej? Jag vet att man kan spola tillbaka på vissa kanaler men ibland vill man ju spara och se senare. Hittat lite att det är FAT32 som gäller men funkar det både med ett större USB-minne och en vanlig extern hårddisk? För där finns väl inget USB-uttag på boxen, eller?

Jag har testat att köra via 3G nätet och det fungerade bra, men det går åt en hel del datamängder ca 2-2,5 GB/tim
Du får inte ha några begränsningar på den fronten om du ska använda mobilnätet

Det är bara att hålla tummarna, att det snart blir mer kanaler att välja mellan i boxen

Postad 29 juli 2013 - 10:48

smasher_75
  • smasher_75
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Gör du rätt i, alla sport kanaler i hd. Man kan inte spela in från usb, utan man får då se reprisen enligt kanalens tablå eller skrolla tillbaka under sändningen max 4 timmar. Dock så kan man koppla in en extern disk/dator och gå via boxen för att spela upp, usb finnes...Har ett till abb för att komplettera ja..

Ok så boxen har ett uttag för USB men man kan bara koppla till extern hdd eller USB-minne för att spela upp det som finns där? Man kan inte spela in eller spara något program alls från boxen om jag förstått det hela rätt?

Man är ju lite bortskämd idag när man har en Humax 1000c som väl fortfarande verkar vara den bästa hdpvr som finns på marknaden. Så himla dåligt bara att Comhem inte kan ha ett bättre utbud, tänker då på fler HD-kanaler och framför allt sport. Har någon månads bindningstid kvar så man kan ju vänta tills Tivo lanseras och se vad man blir erbjuden där. Tack för infon :)

Postad 29 juli 2013 - 10:56

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 1

Så himla dåligt bara att Comhem inte kan ha ett bättre utbud, tänker då på fler HD-kanaler och framför allt sport.

OT men när det gäller sporten är inte Com Hem en operatör där du kan välja att ha både Viasats och C Mores HD kanaler? Även Europsport HD finns ju.

Vilka HD kanaler saknas när det gäller sport menar du?

Sedan är det kostar är en annan sak.

/Fredrik

Postad 29 juli 2013 - 11:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Ok så boxen har ett uttag för USB men man kan bara koppla till extern hdd eller USB-minne för att spela upp det som finns där? Man kan inte spela in eller spara något program alls från boxen om jag förstått det hela rätt?

Man är ju lite bortskämd idag när man har en Humax 1000c som väl fortfarande verkar vara den bästa hdpvr som finns på marknaden. Så himla dåligt bara att Comhem inte kan ha ett bättre utbud, tänker då på fler HD-kanaler och framför allt sport. Har någon månads bindningstid kvar så man kan ju vänta tills Tivo lanseras och se vad man blir erbjuden där. Tack för infon :)

Du har fattat rätt. Ja vi får väl se vad som händer när Tivo lanseras om det kommer flera hd sport kanaler..Kommer ändå att behålla boxen :)

Postad 29 juli 2013 - 11:03

smasher_75
  • smasher_75
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag har testat att köra via 3G nätet och det fungerade bra, men det går åt en hel del datamängder ca 2-2,5 GB/tim
Du får inte ha några begränsningar på den fronten om du ska använda mobilnätet

Det är bara att hålla tummarna, att det snart blir mer kanaler att välja mellan i boxen

Oj, det går alltså åt så pass mycket datatrafik, det är på en HD-kanal som du mätt? Så mycket trodde jag inte det skulle bli. Jag har ett äldre data-abb (Telenor) där det är helt fri surf så det borde dock inte vara några problem.

Precis, får gärna tillkomma fler kanaler. Jag läste någonstans att någon hade fått tillgång till bl.a 7:an och Tv4 sport via boxen men att det inte var normalt enligt svar från Viaplay. Men det kan kanske innebära att något är på gång nu till hösten, att man testar just nu på något sätt. Man kan ju hoppas iaf. Tack för infon :)

Postad 29 juli 2013 - 11:36

smasher_75
  • smasher_75
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

OT men när det gäller sporten är inte Com Hem en operatör där du kan välja att ha både Viasats och C Mores HD kanaler? Även Europsport HD finns ju.

Vilka HD kanaler saknas när det gäller sport menar du?

Sedan är det kostar är en annan sak.

/Fredrik

Jo du har helt rätt i att det kostar, ta betalt är en av Comhems starka sidor :P

Nej skämt åsido. Det fattas en hel del faktiskt för att iaf jag ska vara nöjd. Jag har som sagt Viasat guld HD och har lagt till Tv4 Sport extra HD som tillval. Detta betalar jag nästan 600 kr för per månad.

När det gäller Viasats sportkanaler så erbjuder bara Comhem Viasat Fotboll och Viasat Motor i HD, varken Viasat Sport eller Viasat Hockey. De erbjuder heller inte Eurosport 2 i HD som sänder den tyska fotbollen. Och samma sak med 5:an och 6:an som numera sänder en hel del sport.

Även Tv10 sänder ju en hel del sport men den verkar inte finnas i HD någonstans så den bortser jag ifrån. Men just att inte erbjuda HD för Viasat Sport och Viasat Hockey stör mig mest. Särskilt när Viasat gör det till sina kunder och även via Viaplay boxen.

Även om jag byter till Viaplay boxen så får jag såklart inte allt detta och samtidigt blir man ju av med några kanaler som sänder sport i SD, t.ex Tv4 Sport och 7:an. Men jag personligen känner att det ger mig mer än vad Comhem erbjuder just nu, och till en betydligt lägre månadskostnad. Dessutom så verkar sannolikheten större att det tillkommer fler kanaler hos Viaplay boxen än hos Comhem. Iaf har det varit så det senaste året.

Samtidigt ska det bli spännande att se vad Tivo som Comhem snart lanserar innehåller. Där kommer kanske att finnas allt man önskar.

Postad 31 juli 2013 - 07:42

lazio69
  • lazio69
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Är det lika bra bildmässigt som jag har på HD kanalerna i comhem ? Finns det någon box som kan spela in som jag kan med Humax 1000C ? i så fall byter jag nog snart ut comhem också för dom bryr sig ju ingenting om sina kunder, har ju väntat åratal på att få kanal 5 i HD tex

Postad 31 juli 2013 - 07:51

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Finns det någon box som kan spela in som jag kan med Humax 1000C ? i så fall byter jag nog snart ut comhem också för dom bryr sig ju ingenting om sina kunder, har ju väntat åratal på att få kanal 5 i HD tex

Det går inte att spela in på den se inlägg #501. Kanal 5 finns inte i den..

Postad 31 juli 2013 - 09:17

Onge
  • Onge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Härligt!
Återkom gärna med hur lång tid det tog att få boxen samt hur du upplever bildkvaliteten.
Är i valet och kvalet att skaffa denna boxen, men lite osäker på om den håller måttet.
:D

Samma här... återkom gärna med lite info

Jag beställde i söndags och kunde hämta ut boxen igår (tisdag). Så knappt två dygn är inte illa pinkat. Allt gick lätt att koppla in, ström, hdmi och koppla upp mot wifi, regga aktiveringskoden på nätet och sen var man igång. Riktigt imponerad av gränssnittet och den inbyggda tablån. Alla kanaler fungerar riktigt bra och det är bra bild. Filmbiblioteket på det samt Allsvenskan, PL, CL...dreglar... Betalar 348kr/mån för allt detta. Lämnade precis Comhems Viasat Premium HD som snart kostar 388kr/mån och hade tillägg på 3an och 5an i SD för 58kr/mån. Det enda jag kommer sakna i stort sett är alltså 5an. 4 Sport har jag endast haft analogt tidigare och har fortfarande. Bara älskar detta abonnemang och box, att jag inte bytt tidigare :)

Postad 31 juli 2013 - 17:06

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 1

Jag beställde i söndags och kunde hämta ut boxen igår (tisdag). Så knappt två dygn är inte illa pinkat. Allt gick lätt att koppla in, ström, hdmi och koppla upp mot wifi, regga aktiveringskoden på nätet och sen var man igång. Riktigt imponerad av gränssnittet och den inbyggda tablån. Alla kanaler fungerar riktigt bra och det är bra bild. Filmbiblioteket på det samt Allsvenskan, PL, CL...dreglar... Betalar 348kr/mån för allt detta. Lämnade precis Comhems Viasat Premium HD som snart kostar 388kr/mån och hade tillägg på 3an och 5an i SD för 58kr/mån. Det enda jag kommer sakna i stort sett är alltså 5an. 4 Sport har jag endast haft analogt tidigare och har fortfarande. Bara älskar detta abonnemang och box, att jag inte bytt tidigare :)

Kuligt att du är nöjd! Inte glömma golfen, som Comhem bara där tar 129kr för :)

Postad 31 juli 2013 - 17:48

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Har någon erfarenhet både av Viaplay-boxen och app i någon smart-tv?
Jag har kikat runt lite på nätet och fått intrycket att appar i smart-tv ofta inte ger samma bild- och ljudkvalitet som boxen eller streaming direkt i dator.
År det någon skillnad på olika fabrikat av smart-tv? Man kan ju tänka sig att senare konstruktioner innebär mer kraftfulla processorer och på så sätt snabbare kanalbyten och bättre kvalitet på ljud och bild. De första smart-tv som kom för några år sedan var ju inga prestandamonster precis. :(
Tacksam för synpunkter och observationer.

Postad 31 juli 2013 - 18:03

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Har någon erfarenhet både av Viaplay-boxen och app i någon smart-tv?

Genom min VT50 är det inte samma kvalitet som genom boxen eller vid airplay. Inte dåligt, men inte alls lika skarp bild..

Postad 03 augusti 2013 - 01:02

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 1
:wub:

Jag har också nyligen skaffat boxen. Är riktigt nöjd med gränssnittet och hur allt flyter på snabbt. Har precis som tidigare talare också lämnat comhem där jag betalade hutlösa pengar för att vara fast vid en enda apparat. Tack viaplay!

Comhem måste gå så dåligt då man erbjudar halva årsavgifter, slopade kortavgifter och gratis cmore i ett år bara det regnar nånstanns i sverige.. antar verkligheten kom ikapp dom :) man är ju nästan lite skadeglad.

Jag ska med gläde fortsätta mitt viaplaytittande och ser med spänning framemot höstens sportsändingar. Den enda jag önskar nu är att dom slopar rättighetsspärren för airplay (betalar ju redan för innehållet) / kommer med en app på appletv och ger oss alla fotbollsmatcher som spelas kl 16.00 på lördagari england.

Då är jag toknöjd! :)

Postad 03 augusti 2013 - 11:25

Unregisteredde52eb3f
  • Unregisteredde52eb3f
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Någon av er som köpt den som provat att streama materiel från datorn?
Smidig utdelning? Kan den läsa subs osv?

Postad 03 augusti 2013 - 18:56

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0
Förra omgången i allsvenskan airplayade jag, visste inte att den fanns i boxen under live sporten. Känns bara lite konstigt att se c-more loggan, men det är man glad över nu:)

Postad 04 augusti 2013 - 09:16

Unregistered4a294113
  • Unregistered4a294113
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag har en fråga som jag tycker är intressant. Säg att jag skulle köpa boxen och installera den hos min mamma (så hon får alla kanaler), samtidigt som jag själv hemma i min lägenhet tittar på viaplay genom smart tv alt. Dator (jag behöver inte boxen), jag har försökt läsa men hittar inget liknande, det borde väl fungera?
På detta sätt skulle man kunna lura morsan att betala allt;) hehe

Postad 05 augusti 2013 - 09:37

Onge
  • Onge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Jag har en fråga som jag tycker är intressant. Säg att jag skulle köpa boxen och installera den hos min mamma (så hon får alla kanaler), samtidigt som jag själv hemma i min lägenhet tittar på viaplay genom smart tv alt. Dator (jag behöver inte boxen), jag har försökt läsa men hittar inget liknande, det borde väl fungera?
På detta sätt skulle man kunna lura morsan att betala allt;) hehe

Jag ska kolla sen om man kan kolla på Viaplay i datorn samtidigt som man streamar kanaler via boxen :)

Postad 05 augusti 2013 - 09:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Jag ska kolla sen om man kan kolla på Viaplay i datorn samtidigt som man streamar kanaler via boxen :)

Med boxen kan man ha 5 enheter, inte som med viaplay 4 enheter registrerade. Ja det går alldeles utmärkt att se på datorn/surplatta eller vad man nu har samtidigt :)

Postad 05 augusti 2013 - 09:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Med boxen kan man ha 5 enheter, inte som med viaplay 4 enheter registrerade. Ja det går alldeles utmärkt att se på datorn/surplatta eller vad man nu har samtidigt :)

Det är nog för att man uppgraderar Viaplay när man skaffar boxen och den blir den femte enheten utöver de fyra man redan har tillgång till.
Dock kan bara en Viaplay-box aktiveras per abonnemang (om nu någon skulle få för sig att vilja ha två boxar).
Bra att veta att Viaplay-abonnemanget fungerar på flera plattformar samtidigt. Det blir ju mer prisvärt på detta sätt jämfört med syskonabonnemang som man tvingas betala för när man har kabel-tv...

Postad 05 augusti 2013 - 10:03

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Bra att veta att Viaplay-abonnemanget fungerar på flera plattformar samtidigt. Det blir ju mer prisvärt på detta sätt jämfört med syskonabonnemang som man tvingas betala för när man har kabel-tv...

Dock så är ju inte utbudet lika som med boxen, tänker på live kanalerna. Dessa rullar ju på som vilken kanal som helst och 99kr extra i månaden är det värt . Har ju varit en del problem med boxen, men efter senaste uppdatering så har det inte varit ett problem. Helt enkelt en riktigt bra och prisvärd tjänst :)

Postad 08 augusti 2013 - 06:20

smasher_75
  • smasher_75
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
En fråga till er som har Viaplay boxen när det gäller matcherna från Allsvenskan.
Visas hela sändningen med både för och eftersnack eller det är bara själva matchen? Sänds matcherna i HD?

Postad 08 augusti 2013 - 07:12

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 1

En fråga till er som har Viaplay boxen när det gäller matcherna från Allsvenskan.
Visas hela sändningen med både för och eftersnack eller det är bara själva matchen? Sänds matcherna i HD?

För och eftersnack i c-more hd ja..

Postad 08 augusti 2013 - 08:53

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Har inte hittat någon information om eventuell fördröjning via boxen?

Kör man viaplay med airplay så är man typ 2 minuter efter "live" så att säga (30-40 sekunder om du streamar direkt från datorn), någon som vet hur det ligger till med boxen?
Lite irriterande när man får sms från polarna om någon match man kollar på, för att sedan se vad som hände 2 minuter senare...

Postad 08 augusti 2013 - 09:46

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Har inte hittat någon information om eventuell fördröjning via boxen?

Ligger mellan 30-40 sekunder efter..

Postad 08 augusti 2013 - 19:23

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Ligger mellan 30-40 sekunder efter..

'
Tack!

Postad 17 augusti 2013 - 12:27

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0
Ser ut som två matcher sänds 16.00 Premier League, viasat sport/fotboll hd:)

Postad 17 augusti 2013 - 15:19

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Ser ut som två matcher sänds 16.00 Premier League, viasat sport/fotboll hd:)

Går det att se en match på Viasat Sport också?

Postad 17 augusti 2013 - 15:24

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0
Nej det gick tydligen inte..

Postad 17 augusti 2013 - 15:25

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0
Arsenal-Villa går endast att se med Viaplay i alla fall, konstigt om det gick att se en till match med Viaplay boxen.

Har du kabel tv så kan du se två matcher idag kl 16.

/Fredrik

Postad 17 augusti 2013 - 16:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Arsenal-Villa går endast att se med Viaplay i alla fall, konstigt om det gick att se en till match med Viaplay boxen.
Har du kabel tv så kan du se två matcher idag kl 16.
/Fredrik

Ja, det är förändring denna säsong när det gäller Viaplay och lördagsmatcherna kl 16:
http://www.viasat.se...songen-20132014

Postad 17 augusti 2013 - 16:52

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Ja, det är förändring denna säsong när det gäller Viaplay och lördagsmatcherna kl 16:
http://www.viasat.se...songen-20132014

Jo jag vet ;) Kommenterade endast för att det kom inlägg om att det gick att se två matcher med Viaplay boxen kl 16.00

/Fredrik

Postad 17 augusti 2013 - 16:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0
Nu var det så att enligt tablån i viaplayboxen skulle två matcher visas, därav inlägget..

Jo jag vet ;) Kommenterade endast för att det kom inlägg om att det gick att se två matcher med Viaplay boxen kl 16.00

/Fredrik

Som vanligt då:)

Postad 18 augusti 2013 - 09:57

Onge
  • Onge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Måste väl ha gått att se matchen på Viasat Sport som streamad kanal om man har kanalerna med Viaplayboxen?
Eller släcker de ner den matchen kl.16 via boxen?

Postad 18 augusti 2013 - 10:13

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Måste väl ha gått att se matchen på Viasat Sport som streamad kanal om man har kanalerna med Viaplayboxen?
Eller släcker de ner den matchen kl.16 via boxen?

Kanalen släcks ner, dock hade jag matchen som app i sport tablån måste varit en bugg :) Hinner i alla fall inte med att se allt, kul med allsvenskan stället..

Postad 24 augusti 2013 - 17:12

jimmybazooka
  • jimmybazooka
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har haft min box i snart en vecka och jag kan inte annat än varmt rekommendera den, allt flyter på och bildkvalitén är mycket över förväntan.

Postad 25 augusti 2013 - 09:52

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Någon med boxen som orkar jämföra videokvalitet på någon fotbollsmatch idag mellan box och dator? När jag kollar via dator så blir bilden rejält pixlig även vid ganska små rörelser. Ingen hackande bild eller lagg, utan bara väldigt grovkornig bild. Via dator får man ju max 3 mbit/s. Vad är max på boxen på sportkanalerna i HD?

Postad 25 augusti 2013 - 10:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Vad är max på boxen på sportkanalerna i HD?

Motor hd låg nu mellan 13000-17000 kbps..

Postad 25 augusti 2013 - 12:44

ichbin
  • ichbin
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Så om jag har förstått detta korrekt så kan jag bara ha en viaplay box i hemmet, men det går att köra "vanliga" viaplay på 4 andra enheter i hemmet samtidigt som man kör med boxen? I så fall låter ju detta som ett grymt alternativ.

Jag är främst ute efter HD och sportkanaler, och där verkar ju bildkvalitén leverera när man läser här?
Tror jag slår till och testar ett år :)

Postad 25 augusti 2013 - 12:50

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Via dator får man ju max 3 mbit/s. Vad är max på boxen på sportkanalerna i HD?

Det ligger på 4 Mbit/s i boxen på HD kanalerna

Så om jag har förstått detta korrekt så kan jag bara ha en viaplay box i hemmet, men det går att köra "vanliga" viaplay på 4 andra enheter i hemmet samtidigt som man kör med boxen? I så fall låter ju detta som ett grymt alternativ.

Ja, det går att ha 4 enheter + Box

Postad 25 augusti 2013 - 13:40

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Motor hd låg nu mellan 13000-17000 kbps..

Det ligger på 4 Mbit/s i boxen på HD kanalerna

Ja, det går att ha 4 enheter + Box

Hmmm... Känns ju som att det är rätt stor skillnad på 13000 kbps och 4 Mbit/s...?! Varför får ni så olika kvalitet?

Postad 25 augusti 2013 - 13:48

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Hmmm... Känns ju som att det är rätt stor skillnad på 13000 kbps och 4 Mbit/s...?! Varför får ni så olika kvalitet?

Det vet jag inte vad det är för siffror han pressenterar

4 Mbit/s är vad HD kanalerna ligger på

Postad 25 augusti 2013 - 13:52

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Det vet jag inte vad det är för siffror han pressenterar

4 Mbit/s är vad HD kanalerna ligger på

Boxen kräver 4 Mbit/s bredband för att överhuvudtaget fungera, är väl bara och trycka fram bandbreddsgrafen eller har jag missuppfattat det?

Postad 25 augusti 2013 - 14:19

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Ingen som har lust att jämföra kvalitet/flow i bilden mellan boxen och dator på HBK-AIK som går just nu? Sitter själv och jämför stream på datorn (100mbit fiber) med canal digitals iptv och det är promenadseger för CD tyvärr.

Om det verkligen stämmer att viaplays hd-stream inte är mer än 4 mbit så är det ju på gränsen till pinsamt. CD sänder 10 mbit på SVTs SD kanaler! Vad Cmore Sport HD ligger på hos CD har jag dock ingen uppgift på, men bilden är mycket MYCKET bättre än på viaplay via dator.

Postad 25 augusti 2013 - 15:06

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Om det verkligen stämmer att viaplays hd-stream inte är mer än 4 mbit så är det ju på gränsen till pinsamt. CD sänder 10 mbit på SVTs SD kanaler! Vad Cmore Sport HD ligger på hos CD har jag dock ingen uppgift på, men bilden är mycket MYCKET bättre än på viaplay via dator.

Cmore Sport HD hos CD på satelliten ligger på 9,2 Mbt/s

Postad 26 augusti 2013 - 06:20

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
22-24 Mbit visade Viaplays egna graf under Tottenham-Swansea igår, låter märkligt högt... (Viaplay-boxen alltså).

Jag sitter på 100/50.

Postad 26 augusti 2013 - 16:49

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

22-24 Mbit visade Viaplays egna graf under Tottenham-Swansea igår, låter märkligt högt... (Viaplay-boxen alltså).

Jag sitter på 100/50.

Hade ungefär samma jag åxo när jag kollade på Mff-Göteborg..

Postad 01 september 2013 - 07:28

jimmybazooka
  • jimmybazooka
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
En kort undersökning, brukar ni stänga av er box eller står den och går hela tiden?

Som det är nu stänger jag av den efter jag slutar tittat men hade önskat att det fanns ett sätt att ha den igång men inte använda bandbredd. Det kanske finns en sådan funktion men jag har inte hittat den.

Postad 01 september 2013 - 13:34

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

En kort undersökning, brukar ni stänga av er box eller står den och går hela tiden?

Som det är nu stänger jag av den efter jag slutar tittat men hade önskat att det fanns ett sätt att ha den igång men inte använda bandbredd. Det kanske finns en sådan funktion men jag har inte hittat den.

Jag byter till en marksänd kanal när jag inte vill att den ska ta bandbredd

Postad 02 september 2013 - 14:45

jimmybazooka
  • jimmybazooka
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag byter till en marksänd kanal när jag inte vill att den ska ta bandbredd

Som min setup ser ut nu så har jag inte kopplat mina marksända kanaler till boxen med en antennkabel men det var en bra lösning som tål att tänkas på.

Tack för ett fint tips! :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.