Väskan är inköpt från Cyberphoto.
Väskan från sidan. Finns ett yttre fack för diverse samt på vardera sida ventilerade fack för tex dryck. På nederdelen finns ett litet fack man kan fälla ut för att fästa stativ. Kommer till det längre ner.

Insidan av väskan där även dragkedjan till det stora facket sitter. Väl vadderat för god komfort när den väl sitter på ryggen sen. Att dragkedjan sitter på insidan har att göra med dels stöldmöjlighet och även att Lowepro tänkt att man hellre har utsidan på väskan på marken när man byter saker än att man låter det som ska vara på ryggen ligga i "skiten"

Insidan av väskan. Storlek 400 har rätt gott om plats som synes. Det som saknas på bilden är min kamera samt 35mm objektiv då det är vad kortet är taget med. Facket som är längst upp (ner på bilden) är till för kameran. Väggarna kan justeras så att huset tex kan sitta med ett långt tele i väskan. När jag köpte väskan ville jag ha en väska som mer än väl sväljer allt jag har i utrustningsväg samt lite mer, för att vara "framtidssäker" på bilden är 70-300, 105 micro samt en kitglugg, blixt sb-400, blixtskokabel. Och ändå mkt plats över.

I själva locket som man lyfter finns detta fack som är tänkt att användas till mindre kringutrustning som minneskort (de små facken) och exempelvis batterier. Jag har även min fjärrkontroll här.

Facket som sitter på utsidan av väskan. Här kan man ha pennor och annat som kan vara bra att komma åt snabbt. Det finns en nyckelhållare där med som syns lite kasst i bilden.

Utfällt fack med fastspänt stativ. Cullman Reverse.

Remmen som man fäster runt övre delen av stativet. Åtdragbart och låses med ett "lock"

Baksida under användning

Från sidan. Här ser man att det kunde varit önskvärt om inte stativet lutade så mycket bakåt.

Framsidan. Fästes ju med vadderade remmar runt midjan, om så önskas. Remmarna sitter faktiskt väldigt skönt och man känner stor rörelsefrihet och inte att något egentligen är ivägen.

Ja det var väl egentligen allt jag har att komma med. Jag har ännu inte använt den i fält så det kan bli så att jag ändrar detta inlägg i och med erfarenhet av produkten kommer. Den skall med till en utlandssemester i slutet av september och då kommer den definitivt att få testas desto mer.
Redigerat av Sgart, 01 september 2012 - 20:33.