Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Alternativ kategoribox på Prisjakt - vi behöver din åsikt!

25 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Omröstning: Vilken design vill du ha? (161 medlem(mar) har röstat)

Vilket alternativ föredrar du som startsida?

  1. Startsida alternativ 1 (52 röster [32.30%] - Visa)

    Procent av omröstning: 32.30%

  2. Startsida alternativ 2 (109 röster [67.70%] - Visa)

    Procent av omröstning: 67.70%

Vilket alternativ föredrar du som kategorisida?

  1. Kategorisida alternativ 1 (35 röster [21.74%] - Visa)

    Procent av omröstning: 21.74%

  2. Kategorisida alternativ 2 (126 röster [78.26%] - Visa)

    Procent av omröstning: 78.26%

Rösta

#1

Postad 14 september 2012 - 15:11

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Läs mer här

#2

Postad 14 september 2012 - 15:45

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Varför visas inte denna tråd om man söker på den via minhembio? :)

#3

Postad 14 september 2012 - 16:38

selver
  • selver
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag gillar versionerna med dom mindre ikonerna. Dom är tillräckligt stora för att se va det är. Dom tar inte upp lika mycket plats heller, så det ser mer stilrent ut för mig och ger plats för andra praktiska funktioner. Måste även säga att när titeln och ikonen för respektive kategori är samma storlek så tycker ja att man letar fram sig snabbare för fokus delas mellan text och ikon istället för att ikonen tar upp mer fokus vilket kan förvirra mig. Inte förvirra kanske, men inte vara lika specifik på innehållet i just den kategorin.

Det är allt ja har och säga angående det efter en snabbtitt på alternativen.

#4

Postad 14 september 2012 - 17:24

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 1

Jag gillar versionerna med dom mindre ikonerna. Dom är tillräckligt stora för att se va det är. Dom tar inte upp lika mycket plats heller, så det ser mer stilrent ut för mig och ger plats för andra praktiska funktioner.

Håller med.

#5

Postad 14 september 2012 - 17:34

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Jag gillar dom stora, tydligt och enkelt.

#6

Postad 14 september 2012 - 17:39

mxb
  • mxb
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Väldigt subjektivt val.

#7

Postad 14 september 2012 - 17:43

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Räcker det med alla kategorier både uppe och nere, kanske det vore bättre med att ha dom i mitten med [ironi]

#8

Postad 14 september 2012 - 23:28

uzzi
  • uzzi
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Creds för att ni tar tag i problemet! Mindre ikonerna även här! Skulle gärna se att denna funktion kan ställas in som en "startsida" för oss som vill slippa gigantiska-ikoner-startsidan.

Redigerat av uzzi, 14 september 2012 - 23:35.


#9

Postad 15 september 2012 - 10:03

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 3
Strunt det samma vilken av dessa som används, båda varianterna är ok. Vad som INTE ÄR OK är när det tar 15 - 20 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sekunder för en sida att bläddra upp alla komponenter och bli skrollbar... Sajten har blivit EN PEST att använda!!!!!!!!!!!!!!! :(

#10

Postad 15 september 2012 - 10:19

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 1
Hej, bra initiativ att ni låter oss kunder rösta.
Lägg upp denna tråd som nyhet så den får lite liv. Den är svår att hitta som det är nu.

Startsida
Tycker startsida alternativ 1 ev. är lite snyggare men kategorirubrikerna (bärbara datorer, surfplattor osv) är för små för 9.7" surfplatta. Och tyvärr lite för stora ikoner.

Startsida alternativ 2 har trespalt och lite större typsnitt men saknar tyvärr "antal kategoriserade produkter" dvs 42 927st osv under varje kategori.

Startsida alternativ 1: https://www.prisjakt.nu/?demo=catmenu1
Startsida alternativ 2: https://www.prisjakt.nu/?demo=catmenu3

Min röst går ändå till alternativ 2 om ni lyckas lägga in antal kategoriserade produkter på ett snyggt sätt utan att öka storleken på boxen. Större box = mer scroll = nej tack.


Kategorisida
Alternativ 2 känns inte helt genomarbetat ännu. Avhuggna rubriker och massor med luft ute till höger är bara fult. Antal kategoriserade produkter saknas här med.

Jämför
https://www.prisjakt...9&demo=catmenu1
https://www.prisjakt...9&demo=catmenu3

Mitt förslag är att ni gör om alternativ 2 och utnyttjar utrymmet till höger bättre. Samt in med "antal kategoriserade produkter"under varje rubrik.

Men ingen röst just nu då förslagen inte är tillräckligt bra.

Förbättaringar till kategorisida 2
Postad bild

Redigerat av Bogge, 15 september 2012 - 10:51.


#11

Postad 15 september 2012 - 10:34

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
båda funkar för mig. eller ett tredje alternativ. lite större än dom små, lite mindre än dom stora :P. dom ser lite hackiga ut i dom små versionerna.

#12

Postad 15 september 2012 - 13:17

driver x
  • driver x
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 1
Bra att ni tar tag i problemet, men det är ju själv skapat ;)

Kan bara tala för mig själv, från att ha varit inne på prisjakt flera gånger/dag så har det sjunkit till typ 1-2/vecka, "jag orkar inte med den nya designen"

Borde inte röstning ligga på nyheter?
För har man inte följt diskussionen i ny design tråden, vet man inte om att en röstning pågår.

Redigerat av driver x, 15 september 2012 - 13:23.


#13

Postad 15 september 2012 - 21:44

thomas68
  • thomas68
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 1
Så små ikoner och text som möjligt. Det är fakta vi är ute efter, inte att få en så vacker upplevelse som möjligt! :rolleyes:
Fortfarande är inte största problemet åtgärdat: att siten inte fyller ut skärmen. Tyvärr är ni inte ensamma om det så ni verka ha gått på samma kurs allihopa... Vem har bestämt att halva skärmen ska vara outnyttjad???

Eloge att ni verkar lyssna, till skillnad från andra siter! Men det borde varit rätt från dag ett...

#14

Postad 16 september 2012 - 22:37

selver
  • selver
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Så små ikoner och text som möjligt. Det är fakta vi är ute efter, inte att få en så vacker upplevelse som möjligt! :rolleyes:
Fortfarande är inte största problemet åtgärdat: att siten inte fyller ut skärmen. Tyvärr är ni inte ensamma om det så ni verka ha gått på samma kurs allihopa... Vem har bestämt att halva skärmen ska vara outnyttjad???

Eloge att ni verkar lyssna, till skillnad från andra siter! Men det borde varit rätt från dag ett...


Det ytan sparar dom säkert för annonser, reklam och liknande.

#15

Postad 16 september 2012 - 22:50

Seron
  • Seron
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
De stora ikonerna är otydliga och tar för stor plats och anspråk på bekostnad av otvetydiga och lättförståeliga rubriker i form av text. Ikonerna fungerar bra som riktmärken, men inte mer. De är dåliga på och kan inte ersätta rubriker. De försämrar funktionaliteten istället för att förbättra. Ni har satt för mycket tilltro till dem och i nuvarande förhållande mellan ikoner och rubriker är de för dominerande, informationsfattiga och därför förvirrande när så mycket rubriker i form av text faller bort. Likaså på övriga platser där uteslutande ikoner förekommer. Tankesättet är missriktat och resultatet ett otyg.

#16

Postad 17 september 2012 - 07:31

Brasse83
  • Brasse83
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Det såg ganska bra ut med stora ikoner på startsidan, men kategorivy 1 med stora ikoner, blev bara rörig eftersom stora bilder mitt i den listan fick allt att flyta ihop till en enda gegga.

Av den anledningen röstade jag alternativ 2 på båda, just för att få en konsekvent stil.

#17

Postad 17 september 2012 - 08:36

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 1
Enligt önskemål har vi nu lagt upp omröstningen som nyhet både på Prisjakt och minhembio. Passa på att rösta. Sista dag är på onsdag.

#18

Postad 17 september 2012 - 09:45

JRock
  • JRock
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 2
Se till att sidorna ryms på en 1024 pixlar bred display! Så att det funkar på netbooks och surfplattor.
Responsiv design?

#19

Postad 17 september 2012 - 11:23

magnus.sthlm
  • magnus.sthlm
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Håller helt med Bogge och, som JRock skriver, responsiv design är något ni borde slå upp.

#20

Postad 17 september 2012 - 18:16

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 2
Jag tycker alternativen 1 känns som en Prisjakt-version av en Doro-telefon.

#21

Postad 17 september 2012 - 21:11

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Alternativ 2 på båda, fast ändå inte.
Nu måste jag scrolla en bra bit för att se senaste foruminläggen (vilken dock tappat sin vits iom att man får se så få inlägg).

Kunde man inte tänka sig en lösning där ni gör om minhembio till något liknande prisjakt var förut?
Personligen är jag nästan bara intresserad av senaste foruminläggen och mina prisbevakningar på förstasidan. Resten använder jag så sällan att det inte spelar någon roll om jag måste trycka lite extra.

#22

Postad 18 september 2012 - 10:54

Evolved
  • Evolved
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 1
Jag saknar fortfarande den gamla designen..

#23

Postad 18 september 2012 - 12:00

Unregisteredcee43e4d
  • Unregisteredcee43e4d
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 3
Den design som råder där man måste dra musen över varje huvudkategori för att se underkategorierna är katastrofal. Med denna design är det väldigt svårt att hitta vad man söker. Det är inte helt självklart med vad man menar med "hem och familj", "livsstil och skönhet" eller "sport och fritid". Det är inte samma logiska koppling hos dessa kategorier såsom det är med datorprodukter -> komponenter -> grafikkort osv. Går man in i underkategorierna så hamnar man oerhört lätt vilse.

Nej, det var mycket bättre när man såg allt på en gång.

Det här med större mellanrum mellan raderna är inte heller någon vidare genomtänkt förändring. Att det var tätt mellan raderna innebar effektiv användning av begränsad bildskärmsyta. Större mellanrum innebär snarare att allting blir mycket mer oöverskådligt.

Så jag kan inte se att detta s.k. "ansiktslyft" innebär någon förbättring öht, tvärtom det är en försämring i nuläget. Ett starkt tips är att erbjuda användarna s.k. "klassisk" vy där man kan fortsätta att köra med den gamla layouten precis som det var innan.

Redigerat av Unregisteredcee43e4d, 18 september 2012 - 12:07.


#24

Postad 19 september 2012 - 22:23

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

  • 261 inlägg
  • 0
Less is more. Prisjakt handlar om att presentera information, ofta i stora mängder. Stora ikoner och tomrum stjäl bara utrymme från det väsentliga. Grafik bör användas sparsamt för att gruppera information på ett överskådligt sätt. Jag ser inte ens vad ikonerna föreställer, det enda de tillför är att när man besöker sidan ofta hjälper de en undermedvetet att hitta rätt i strukturen därför att färg och form urskiljer sig mer än text.

Jag gillar inte nya designen alls. Jag kan inte påstå att jag minns exakt hur den gamla såg ut, bara att den var mer slimmad och effektiv. Skulle ni inte kunna ha med de gamla motsvarigheterna som alternativ? Inte för att gå tillbaka till exakt dem men för att få input exakt vad användarna föredrog med dem jämfört med det nya.

#25

Postad 20 september 2012 - 12:26

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 1
Omröstningen är nu avslutad. Alternativ 2 vann för både startsida och kategorisida. Vi kommer inom det snaraste att implementera den lösningen. Stort tack till alla som röstat!

#26

Postad 21 september 2012 - 13:15

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Den nya kategorimenyn är nu släppt https://www.prisjakt...nyhet.php?n=247



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.