Har egentligen 2 frågor,
1. Är priset bra?
2. Skillnaden mellan mk1 och mk2 har jag läst ska vara markant, någon som lyssnat och som kan beskriva skillnaden i stort?
Tacksam för svar då jag är halvny i denna värld!
Mvh
Marcus
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 24 October 2012 - 12:50
Som rubriken lyder, har möjlighet att köpa ett par Klipsch rf-82 mk1 för 4000kr.
Har egentligen 2 frågor, 1. Är priset bra? 2. Skillnaden mellan mk1 och mk2 har jag läst ska vara markant, någon som lyssnat och som kan beskriva skillnaden i stort? Tacksam för svar då jag är halvny i denna värld! Mvh Marcus Postad 24 October 2012 - 22:12
Du lär i.a.f inte få något bättre för det priset. Har svårt att tro att skillnaden skulle vara så stor att det rättfärdigar att köpa mk2 för 10000 kr. Har själv rf-62 mk1 ihop med center samt surrar ur mk2 serien och det funkar riktigt bra.
Redigerat av Zerox_no1, 24 October 2012 - 22:13. Postad 25 October 2012 - 07:09
Men att jag kan få tag i ett par för 4000sek NYA och att begagnad mk2 kostar nästan dubbelt så gissar jag att det är en viss skillnad.
Någon som erfarenhet av att ha lyssnat både på mk1 och mk2? Postad 25 October 2012 - 09:08
var köper du ifrån? rf 62 mk1 tex såldes för 3k av elgiganten förra året och det hade knappast att göra med att skillnaden mellan mk2 var så stor. Detsamma gäller här man vill helt enkelt få bort äldre varor.
Postad 25 October 2012 - 09:12 Fast nu är det RF-82 och inte RF-62 som jag kikar på. Det är alltså skillnaden på RF-82 mk1 och mk2 som jag undrar mest över. Har läst lite luddigt att det var en viss skillnad på dem, och jag undrar vilken Postad 25 October 2012 - 17:33
Enda jag hittar. Hoppas du hittar nånstans att jämföra så du inte kastar pengar i sjön i onödan om du inte tycker att skillnaden är värt det.
New and Improved Now in its fifth generation, Reference II speakers boast enhanced features, including re-engineered drivers and a new crossover system, to capture your attention and excite your emotions. In addition to the improved sound quality, the look of “big sound” has been redefined throughout the line with sophisticated cabinetry, refreshed logos and rounded feet. Redigerat av Zerox_no1, 25 October 2012 - 17:35. Postad 26 October 2012 - 20:15
Jag hade gått på Mk2 . Det är i stort sett en helt annan högtalare . Mycket som är helt nytt. Drivers, crossovers mm. Men visst 4000 kr är ett bra pris..
Vart köper du ifrån ? Beggade ? Mvh Postad 27 October 2012 - 18:04 Det är just det är mk2 är ungefär dubbelt så dyr. Men ska försöka få till ett lyssningstillfälle snart. 4000kr får jag dem för hos Elgiganten i Övik, är utgående modell och det är ett exemplar som varit visningsexemplar. Men kanske spara en månad och satsa på mk2? Postad 28 October 2012 - 10:29
Försök lyssna på båda först. Onödigt att slänga pengar i sjön om du inte hör någon skillnad. Bara för att någon annan hör betyder inte att du gör det. Man kan köpa mycket roligt för 4 000 kr.
Kan ju annars skumma igenom fölande tråd. Klipsch owner thread http://www.avsforum....er-thread/10590 Redigerat av Zerox_no1, 28 October 2012 - 11:08. Postad 28 October 2012 - 16:23
Det tycker jag absolut att du ska. Ny högtalare , Ny modell.. spara en månad till Man ska vara försiktig med visningsexemplar / demoex . Folk är inte försiktiga med saker som står framme i butiker . som sagt , får jag säga mitt så gå på ett par nya Mk2 Postad 29 October 2012 - 14:00
Det blev inga rf82...beställt ett par Dynavoice M-85 då jag tror att dessa kan prestera hyffsat till en riktigt låg peng.
Kan ju inte uttala mig om detta ännu då jag inte lyssnat på dem, men jag gissar på att jag kommer bli nöjd då jag innan haft ett LG system.. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |