Du läste inte Skibbe sammanställning ett par inlägg tidigare?
Med tanke på min fråga så kan du ju gissa svaret på din fråga ;-)
Ska bläddra bak och kolla!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 09 January 2014 - 14:57
Med tanke på min fråga så kan du ju gissa svaret på din fråga ;-) Ska bläddra bak och kolla! Postad 09 January 2014 - 15:48
Så har det varit för mig med! Det kan lagga väldigt mkt ibland, och samma är det för mina vänner på live också. Måste vara något fel på servrarna. Postad 09 January 2014 - 16:02
Hämtade min Xbox One idag och upptäckte när jag skulle sätta i en skiva att discdriven är trasig. Den vill inte registrera att något är där inne.... Jävla skit alltså. Ringde GAME och jag kommer att köra vidare med den tills de får in en ny och sedan byter jag ut den då.
Postad 09 January 2014 - 16:07
Fyfan va jävla segt, jag hoppas inte min är trasig. Måste skicka den till UK då och det lär ju ta sin lilla tid, dock finns dom i lager där men ändå. Postad 09 January 2014 - 16:14
Ni som köper från US eller UK, var ni tvungna att ange telefonnummer när ni lägger till nytt kreditkort?
Vad använde ni då för något? Försökte med mitt riktiga nummer men den ville inte riktigt gå vidare. Postad 09 January 2014 - 16:20
Jag har bara använt mitt riktigt mobilnummer som är kopplad till kreditkortet. Alltså det enda som man ska fejka är postnummer, samt stad har jag för mig. Så har det funkat för mig iallafall. Redigerat av Saftblandaren, 09 January 2014 - 16:21. Postad 09 January 2014 - 16:25 Funkar det inte att vända den upp och ner och göra en "fleksnes" på boxen? Postad 09 January 2014 - 16:28
Testa detta Postad 09 January 2014 - 16:29
Hehe ok, låter som när jag felsöker! =) Ska prova det här, för vet inte annars vart jag ställer om det till ett mer amerikanskt konto än jag redan har =) Postad 09 January 2014 - 16:52
Saken är att den registrerar inte att det sitter någon disk i alls och denna lösning var väl på problemet att den lät illa som i videon? Edit: får även upp ett meddelande om att denna skiva inte fungerar utan att jag måste sätts i ett Xbox One spel. Musik-cd, bluray eller dvd. Redigerat av Bergan, 09 January 2014 - 16:53. Postad 09 January 2014 - 18:19
Aah okej. Inte bara att det lät illa, den kunde inte läsa av skivan heller. Funkar det inte ens med en dvd-film eller? Postad 09 January 2014 - 18:28
=) Redigerat av maccswe, 09 January 2014 - 18:29. Postad 09 January 2014 - 19:14
Importera Xbox One - EU version
Här kan du köpa One direkt från de olika ms-stores i EU (google translate är ypperligt verktyg om du ej kan något av språken) Det är inte mer krångel än att köpa från en vanlig svensk näthandel Frankrike: http://www.microsoft...goryID.66315400 Tyskland: http://www.microsoft...goryID.64874400 Italien: http://www.microsoft...goryID.66227800 Spanien: http://www.microsoft...goryID.66227800 UK: http://www.microsoft...goryID.66731200 (Denna version kräver en adapter vad jag förstått?) Länk? Irland: http://www.microsoft...goryID.66227800 (Denna version kräver en adapter vad jag förstått?) Länk? När du köper One från Microsoftstore så är det fraktfritt Leveransen tar dryga veckan när den väl är skickad. Att tänka på: Skriva ditt postnr i rätt format XXX XX annars kommer formuläret att klaga. Amazon säljer även också Xbox one om du hellre föredrar det. http://www.amazon.co...ords=xbox%20one När du väl installerar din One så får du välja villken region du skall tillhöra (då den ej är lanserad i sverige, så finns väl eg 2 alternativ UK eller USA med tanke på språket) Xbox Live Konto: har du ett sen tidigare är det inga konstigheter, det är bara logga in på din nya One som vanligt. achivements och profilbild följer med, dock så är det en ny standard i One så byt gärna upp dig till en högupplöst profilbild, För att kunna göra köp med ditt visa-kort i xboxen behöver du ändra följande som motsvarar den region du valt. postnr/stat/land USA: Fördelar: lägre priser på digitala köp 60$+(ingen VAT) för de dyraste spelen. (för att slippa betala VAT på det digitala köpet är valet av stat viktigt) Kalifornien har ingen VAT på digitala köp. (Vet du någon mer stat, så säg till) Nackdelar: Det är lite svårare med röstkommandona då det krävs en amerikansk dialekt. UK: Fördelar: Utöver att det antagligen är enklare för oss svenskar med röstkommandona ser jag inga. Nackdelar: Dyrare digitala köp, dyraste spelen är 55£+VAT Det går även att köpa "gift-cards" på div sidor på nätet om man ej vill koppla sitt visa-kort Då måste man tänka på att UK fungerar bara om du kör region UK osv. och pengar som finns kvar på ditt konto följer inte med när du byter region till Sverige eller USA. Däremot finns dom kvar men du kan inte nyttja dom för ens du går tillbaka till den regionen igen. http://www.cheapxboxlivecodes.com/ (handlat här flera ggr, har ofta gift-cards) http://www.simplycdkeys.com/ (Billigaste Live just nu, kan ha gift-cards) (Matchmaking har jag ingen riktig koll på, men den bör ju gå efter ip innan den går efter region) Spelen är regions fria, och det betyder att du kan köpa dom från villket land som helst. Språket blir det samma som du har din market-place/region inställd på i xboxen. Att köpa spel på fysisk media: Är enklast från nån av våra amazon sidor. t.ex från UK är frakten ca 4 dagar och handlar man över 25£ så är det fri frakt (du måste välja fri frakt själv, villket påverkar leverans tiden negativt) Billigaste alternativet jag vet är: https://www.videogamesplus.ca/ men av egen erfarenhet så är leveranstiden dryga 2 veckor, du sparar kanske upp till 50kr mot amazon dock, per spel. (Flyttar väl denna posten närmare slutet mellan varven, då "folk" aldrig läser igenom tråden...) Redigerat av SKIBBE, 26 January 2014 - 11:42. Postad 09 January 2014 - 20:36
Det är lika för mig oxå SKIBBE med laddtider på bf. O jag kör digitalt, har nog o göra med ngt annat.
Därför på Ghosts brukar jag komma in först på matcherna, brukar vara först ut i laglistorna. Postad 09 January 2014 - 23:10
Kanske får mäta tiden på att ladda t.ex trainingrounds, och jämföra med andra, den ska väl inte påverkas av lagg osv iaf. Får kika på det i helgen. Jag är ju bra sugen att i framtiden byta ut hdd mot en hybrid-ssd verkar vara most bang for the buck isf. men är ju det där med garanti och att man pluggar, då har man inte pengar att bara köpa en ny xbox när den går sönder Postad 10 January 2014 - 07:36
Så, nu har jag hunnit leka en del med denna nya leksak.
Laddade ned BF4 då skivspelaren inte ville fungera. Gick hyfsat fort att göra det på min 100 Mbit lina. Kunde börja spela kampanjen efter bara någon minut och hela spelet var nog klart på ca 30-45 min. Premium som jag hade tidigare på 360 följde med och alla stats med. Riktigt skönt att spela med flyt igen om man jämför hur det var på 360. Kontrollen älskar jag. Tog en liten stund att vänja sig med den, men den är helt klart bättre än 360 modellen. Kinect fungerar såååååå j-a bra alltså! Fungerar t.o.m på svenska i Netflix-appen! Klockrent med att den sätter igång förstärkare och tv även fast jag har förstärkare i en tv bänk med frostade glasdörrar. Kinect fick stå ovanpå min tv. Fästet från förra Kinecten (väggfaste) fick agera som stöd vilket fungerade utmärkt. Nu är det bara att vänta på att få den utbytt så jag kan använda Blu-ray på den! Men jag är iaf riktigt nöjd. En vanesak bara hur allt fungerar som man kommer in i rätt snabbt. Önskar dock att adaptern för headset kommer snart samt uppdateringen till Dolby Digital via toslink så man kan få bättre surround-ljud i headsetet. Redigerat av Bergan, 10 January 2014 - 08:01. Postad 10 January 2014 - 08:31
Håller med om kontrollern. Har iofs bara spelat Forza än men den känns mycket mer exakt än 360s gjorde samt att rumble i knapparna ger mer känsla.
Och Kinect funkar över förväntan ja, nästan så jag ser fram emot något spel som utnyttjar den fullt ut, det trodde jag inte att jag skulle göra! Sedan så är den nästan ljudlös om man kör utan skiva, vilket jag inte kan säga om PS4an som jag fick samma dag... Så än så länge så leder One, får se hur man känner det när man spelat lite mer på dom... Postad 10 January 2014 - 09:03
Det är inte bra för mig att hänga här inne och läsa allt nu när jag fortfarande väntar på min xbox Ska det komma en adapter för headset? Jag har ett Tritton som idag funkar för PC/XB360/PS3, men jag chattade med Microsoft i England och då sa dom att inga äldre headset kommer ha stöd för Xbox One, men den personen var lite halvvirrig med lite andra svar med så hon kanske inte visste vad hon pratade om =) Kul att höra allt positivt om både kinect och handkontrollen! Jag är lite orolig att jag inte ska gilla handkontrollen, då jag inte trodde man kunde göra en bättre kontroll än den till 360, fullkomligt älskar den! Hur är det för er som har relativt litet vardagsrum och har en kinect? Funkar det bättre en med v.1? Postad 10 January 2014 - 09:15
Det ska komma en adapter q1 som gör att du kan använda dina tidigare headset. Det är samma adapter dom Turtle Beach kommer att använda sig av till deras Xbox One headset.
Postad 10 January 2014 - 09:26
Det går att modda sig en egen adapter om man vill.
Följ denna guide. http://m.instructabl...eadset-Adapter/ Jag kör på ett par TB lurar o det funkar. Dock så kör jag på stereoljud i lurarna. Funkar som sagt helt ok, spelljud o chatt i samma. Har beställt ett par TB Xo Seven som väntas släppas i mitten av februari som ska funka rakt av med X1. Postad 10 January 2014 - 09:28
MIn Kinect säger till mig att jag måste flytta mig nämre. På v1 så var jag hela tiden för nära.
Varning för rundgång bara om man lödar fel. Postad 10 January 2014 - 10:05
Lite måste ni ju tåla Snarare att använda sig av en kass 2.5mm hane Har tagit en ny kabel med färdigmonterad 2.5mm hane och lött direkt på kretskortet inne i den befintliga adaptern ist, så nu låter det prima. (hoppas jag) Redigerat av Unregistered9a1f280a, 10 January 2014 - 10:06. Postad 10 January 2014 - 11:21
Om man köpt en Xbox One från UK, visst kan man använda strömsladden (alltså sista delen som går in i väggjacket) från sin gamla 360? Istället för att köpa en sladd, menar jag?
Postad 10 January 2014 - 11:24
Ja, det är exakt samma, iaf på en 360 slim. Postad 10 January 2014 - 11:54 Tack! Hur tänker ni med garantin? Som läget är nu är man väl helt rökt om konsolen går sönder, eftersom garantin bara gäller i det land man köpt den i. Eller kan man skeppa iväg boxen till exempelvis England och på så sätt komma åt Microsofts support? Det är enda orosmolnet för mig just nu. Postad 10 January 2014 - 12:06
Det är fel att garantininte gäller. Kolla på Konsumentverkets hemsida om köp från annat EU land. Finns en hel del skyldigheter.
Postad 10 January 2014 - 12:46
Inte kanske för att det är det bästa alternativet men ms garanti (som dom hanterade rrod med) finns väl?
Postad 10 January 2014 - 13:09 Tack för svaret! Du har inte lust att utveckla det lite? Postad 10 January 2014 - 13:19
Sitter med mobilen nu så det är inte det enklaste att söka och klippa in länkar, men sök på Google om att köpa från eu-land eller gå direkt till Konsumentverket.se.
När jag lagt sonen för eftermiddagsvila så kanske jag kan se om jag hittar det dokumentet jag har sett tidigare. Edit: hittade en annan sida här. http://europa.eu/you...aq/index_sv.htm Redigerat av Bergan, 10 January 2014 - 13:22. Postad 10 January 2014 - 15:15
Det jag hört andra säga om garantin är att MS följer garantin, men dom hjälper dig först när konsollen finns i det landet. men det kan ju ändras. Då jag prata med dom senast så var han i supporten mer nyfiken än vad jag var då dom inte fått nån utbildning än på boxarna om jag fatta honom rätt. det sker väl i samband med att dom vet ett lanserings datum. Kan inte tänka mig dom i sverige har nån skylldighet då man har importerat den. Men företaget i stort har nog det. Men vem ringer man då? Postad 10 January 2014 - 15:41
Det lär vara den Microsoft-divisionen du köpte det ifrån. Alltså Microsoft Italien / Frankrike / etc.
De kommer väl enligt lag vara skyldig att hjälpa dig, men du kan nog räkna med att behöva bekosta frakten tillbaka till Italien / Frankrike / etc själv. Postad 10 January 2014 - 16:15
Snygg landning/kill du fick till =) Måste säga att det ser riktigt bra ut på XBONE! Hur funkar inspelningen egentligen, har ju inte fått min xbox ännu men spelar den in hela tiden, eller hur funkar det? Postad 10 January 2014 - 16:19
Den spelar konstant in de senaste 5 minuterna hela tiden. Vill man spara dessa så går man bara in i appen Game DVR och väljer detta. Detta kan du göra samtidigt som du spelar med bild-i-bild.
Där kan du även välja kortare sekvens eller att påbörja en sekvens just nu. Sedan har du alltid möjlighet att säga Xbox record that och då sparas de senaste 30 sekunderna. Postad 10 January 2014 - 16:24
Skitkul att säga när den siste kompisen är vid liv i Search and Destroy och det inte går så bra för honom. :-)
Postad 10 January 2014 - 16:24
Fan det lät ju riktigt smidigt faktiskt! Kan man slänga upp på youtube direkt eller måste man gå via skydrive? Skulle man inte kunna köra livestream från twitch också? Postad 10 January 2014 - 16:28
Skydrive är det som gäller och sen ladda upp till Youtube.
Twitch kommer senare. Redigerat av Bergan, 10 January 2014 - 16:30. Postad 10 January 2014 - 18:15
Jag har aldrig streamat till twitch så att det fungerat, försökte i blackops me fucka alltid ur. sparas live-streamen hos Twitch så man kan plocka ur highlights senare, eller spara en hel stream?
Postad 10 January 2014 - 18:56
Det du strömmar sparas oftast. Man kan ställa in så att de inte sparas (har för mig att PS4an har gjort det så).
Men som Bergan sa, twitch fungerar ju bara som klient idag på One. Postad 10 January 2014 - 19:37
Apropå Xbox music som jag tidigare inte fick att fungera.
Jag fick göra mitt konto helamerikanskt för att få det att funka då den annars sa att min konto är svenskt trots att jag på billing info bor i ohio :-) Gillar utseendet på det men önskar att det kommer en uppdatering som gör att man kan spela musik utan att behöva ha det snaped på sidan. Och då smidigt kunna ändra volym enskilt. Postad 11 January 2014 - 01:14 ändra till Oregon så slipper du skatt.. Postad 11 January 2014 - 01:27 är det inte säkrare att välja nån av dessa fem stater som verkligen inte har någon sales tax http://www.dailyfina...-no-sales-tax/. Kalifornien har ju sales tax så det är väl bara en tidsfråga innan dom lägger på det även i xbox store? Postad 11 January 2014 - 12:37
Jag kan uppdatera! Enda jag vet är att Kalifornien ej har skatt på digitala köp, men som du säger det är ju större chans det ändras. Fråga: har meckat lite med att forwarda de portar som behövs för xboxen, så nu har jag Open-nat ist för Strict utan att använda UPnP som vi alla vet är av ondo Jag har försökt mig förstå MTU värdet och får alltid packet loss på min upload och har ingen aning om varför. har 100/10 får 90+ på download och 10+ på upload (men alltid med 8-15% packetloss) det gynnar ju inte alls onlinespelandet Jag ökade iaf min download och upload genom att finjustera MTU i routern. hade väl strax över 50mbit i download innan. så nästa spel lär gå snabbare att ladda hem hoppas jag http://www.tp-link.c...icle/?faqid=190 <-- använde informationen där, och glöm inte att man ska lägga till 28 efter man letat fram sitt värde (om detta nu går använda sig av på en fiber-lina, men jag är nöjd om det bara är placebo också Redigerat av SKIBBE, 11 January 2014 - 12:57. Postad 11 January 2014 - 14:28 *moms menade jag ju såklart! My bad Postad 11 January 2014 - 20:58 Du är full medveten om att det heter mervärdesskatt i Sverige? Tidigare mervärdesomsättningsskatt. Och engelska heter det VAT, Value Added Tax... Och sales tax är inte samma sak som VAT. I USA har man inget momssystem utan varje delstat säljer sin egen försäljningsskatt. Så ja du får betala skatt på dina digitala inköp om du inte väljer en delstat som inte har försäljningsskatt. Sedan skiljer sig det mellan fysiska och digitala varor, North Dakota och Washington D.C. har inte skatt på digitala varor. http://en.wikipedia....f_digital_goods Här är en bra bild hur det såg ut förra året.
Postad 11 January 2014 - 21:13 Okey, såg inget om Kalifornien på den wikisidan, men jag kan ju skummat för snabbt Postad 11 January 2014 - 21:36
Alla delstater som är gröna drar ingen sales tax. Så välj en adress från dem. Om man skall syssla med semantik så har inte USA VAT utan sales tax. Om man vill läsa om skillnaden kan man göra det här: http://www.differenc...-and-sales-tax/
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 11 January 2014 - 21:39. Postad 11 January 2014 - 21:47
Får min one på måndag, beställt från UK. Har kollat runt i olika trådar men blir lite fundersam. Man ska ju kunna använda sig av kabeln till xbox 360 (kabeln mellan nätagget och eluttaget) på min 360 finns det två hål på kabeln som ska in i nätagget. Men många länkar till en kabel med tre hål?
Vad är det som gäller, finns det någon som köpt från UK som kan kolla hur många hål dom har på kabeln så jag inte köper fel? Skulle va super om någon kan länka till rätt kabel på tex Claes Ohlson. Tack på förhand!! Postad 11 January 2014 - 21:54
Det är bara två hål, ingen jord på kabeln. Annars hade det varit tre hål.
2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |