Kommentarer till TV/media -vägg av Bilen2
Startad av
Bilen2
, Jan 08 2013 23:04
22 svar till detta ämne
Postad 08 January 2013 - 23:04
Det kommer nog bli bra, lägg gärna upp riktiga bilder så är det lättare att se hur det blir med reglarna mm.
Lycka till.
Lycka till.
Postad 08 January 2013 - 23:26
Tack, jag ska plocka fram systemkameran så får det bli lite bättre upplösning, tog dessa med mobilen.
Postad 09 January 2013 - 09:15
@Biobygget nu förstår jag vad du menade. när jag öppnade galleriet på annan dator så hade ju skissen kommit med 2 gånger. har åtgärdat det nu.
Postad 11 January 2013 - 11:41
Postad 20 January 2013 - 13:45
Beställde en.
Dreamscreen V3 D65 Tab Basic DynaGrey White
denna ska installeras i taklådan, då den är lite större än vad jag först planerade så får jag nog flytta vänsterkanalerna något. Bättre att göra det nu än när ytbeklädnaden är på.
Dreamscreen V3 D65 Tab Basic DynaGrey White
denna ska installeras i taklådan, då den är lite större än vad jag först planerade så får jag nog flytta vänsterkanalerna något. Bättre att göra det nu än när ytbeklädnaden är på.
Postad 30 January 2013 - 23:17
Självklart ska du isolera i väggen.
Tråkigt med måtten på skivorna. Synd du inte upptäckte det tidigare.
Jag har lämnat tillbaka färdig kapade bitar en gång. Beställde färdigkapade enligt mina mått men ingen av bitarna höll 90grader i hörnen eller vara parallella. Fick pengar tillbaka för att åka till min favvo bygghandel.
Tråkigt med måtten på skivorna. Synd du inte upptäckte det tidigare.
Jag har lämnat tillbaka färdig kapade bitar en gång. Beställde färdigkapade enligt mina mått men ingen av bitarna höll 90grader i hörnen eller vara parallella. Fick pengar tillbaka för att åka till min favvo bygghandel.
Postad 08 February 2013 - 15:20
Det ser ut att bli riktigt bra det där, fundrearde på att bygga en liknande lösning för duken, men det blev en kåpa på vägen istället.
Bra jobbat
Bra jobbat
Postad 13 February 2013 - 15:39
WOW! Vilket bygge! hoppas jag kan komma igång snart med mitt bygge. Har lite frågor. Vad köpte du för slags led-lampor och vad exakt köpte du för Nexa styrning? Skulle du kunna skriva modell på diverse saker? Vore hur bussigt som helst då man inte är så kunnig på den fronten. Ännu en gång, fantasktiskt bygge. Följer den med spänning....
Postad 16 February 2013 - 19:24
Tack för kommentarerna. Led-downlight köpte jag här http://www.clasohlso...0-V/Pr365025000
Blev 18 st till slut, man får ha tillräckligt med ljus när man ska ha mörka väggar.
Nexasystemet är jag inte jätte nöjd med, gillar inte riktigt hur dimmningsfunktionen fungerar. Kör med cmr-100 dosdimmer 4st 1/zon (vänster, front,höger, hall) väggbrytare är 3st WTE-2. Kommer att sätta upp någon form av tellstick/nexa styrning för att hantera makaron mm.
Blev 18 st till slut, man får ha tillräckligt med ljus när man ska ha mörka väggar.
Nexasystemet är jag inte jätte nöjd med, gillar inte riktigt hur dimmningsfunktionen fungerar. Kör med cmr-100 dosdimmer 4st 1/zon (vänster, front,höger, hall) väggbrytare är 3st WTE-2. Kommer att sätta upp någon form av tellstick/nexa styrning för att hantera makaron mm.
Redigerat av Bilen2, 16 February 2013 - 19:26.
Postad 18 February 2013 - 12:13
Det tar sig!! Keep up the good work! Ska bli kul att se slutresultatet.
Postad 05 March 2013 - 01:14
Snyggt med väggbeklädnaden! Stort plus för bilen också, god smak o märke
. Full pott 10p
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
45 bilder
42 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?