Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Dune HD Base 3D

810 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 april 2013 - 23:20

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Grymt bra att dom lagt in så man kan byta höger/vänster öga först i 3D.
Nu funkar bla. Life of Pi utan att ha glasögonen upp och ner på näsan. :)

Postad 04 maj 2013 - 23:07

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Nån som vet om det finns någon patch till Dune hd max för att göra BD regionsfri till fw 121018_0846.

Postad 05 maj 2013 - 08:47

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Nån som vet om det finns någon patch till Dune hd max för att göra BD regionsfri till fw 121018_0846.

Dune Region Patch (081226_1216) funkar förmodligen på HD MAX som på alla andra Dune-modeller. Finns en tråd på Mpcclub, där folk säger att den ska funka till den spelaren.

http://www.mpcclub.c...ead.php?t=18187

Postad 05 maj 2013 - 12:15

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Dune Region Patch (081226_1216) funkar förmodligen på HD MAX som på alla andra Dune-modeller. Finns en tråd på Mpcclub, där folk säger att den ska funka till den spelaren.

http://www.mpcclub.c...ead.php?t=18187

Ok thanx! Misstänkte att den skulle funka oavsett vilken fw man har men ville ändå fråga er mer kunniga :)

Postad 09 maj 2013 - 12:13

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Någon som vet svaren på dessa 3 frågor om Dune HD Base 3D

1, BD folders funkar väl endast i BD Lite läge ???

2, Hur snabb är SMB fil överföringen från PC till hårddisken i Base 3D spelaren ???

(i Dune HD max så maxar den 8 MBYTE/sec med SMB/Workgroup, och 12 MBYTE/sec med FTP vilket är löjligt sakta om man överför en BD på 40GB)

3, Är den rappare i responsen än Dune HD max när man använder fjärrkontrollen ???

(Dune HD max är snabb om man spelar DVD mappar men inte BD !)

Postad 27 maj 2013 - 05:44

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0
Någon som vet svaren på dessa 3 frågor om Dune HD Base 3D

1, BD folders funkar väl endast i BD Lite läge ???

Ja

2, Hur snabb är SMB fil överföringen från PC till hårddisken i Base 3D spelaren ???

Har inga mätningar men den stödjer ju gigabit nätverk så flaskhalsen är nog disken i så fall.

(i Dune HD max så maxar den 8 MBYTE/sec med SMB/Workgroup, och 12 MBYTE/sec med FTP vilket är löjligt sakta om man överför en BD på 40GB)

3, Är den rappare i responsen än Dune HD max när man använder fjärrkontrollen ???

Skulle säga att dem är likvärdiga, kanske lite snabbare, men om det är nya gränsnittet kan jag inte svara på då jag sålt min Max.

(Dune HD max är snabb om man spelar DVD mappar men inte BD !)

Postad 01 juni 2013 - 16:58

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Fråga mig inte varför, men jag kollade Dune Store igår - och det fanns en uppdatering. Inte alls stor, och den skillnaden jag hitta var att man nu kan köra Tunein Radio från spelaren. Har ju funnits internetradio tidigare, men nu presenteras det ju lite snyggare och förmodligen fler stationer till antalet.

Kan även meddela att iom den senaste fw uppdateringen som kom, b6 nr2 - så har missljudet försvunnit när jag skiftar mellan filer med olika ljudformat inuti (AAC främsta boven).

Postad 05 juni 2013 - 07:59

Hampan
  • Hampan
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa mig en Dune HD Base 3D då jag tröttnat på min Boxee.

Någon som har/haft båda och kan ge plus/minus?
Förutom 3D stödet
Mvh
Hampan

Redigerat av Hampan, 05 juni 2013 - 07:59.

Postad 05 juni 2013 - 10:13

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
För mig går det inte att ge några plus till Boxee Box eftersom dom aldrig fick ordning på hackande ljud på DTS-MA & TrueHD.
Jag saknar inget från Boxee men det beror på hur man använder sin mediaspelare.

Jag har ingen lagring i spelarna utan allt streamas från min server.
Jag använder inga plugins (förutom emplexer) utan jag kollar film och serier och Dunen är bättre på alla sätt och vis.
Jag använder i regel inte undertexter men dom gånger jag gjort det har det funkat. Då ligger dom iof inbakade i bdmv/iso.
Jag kör Plex för serier så att Dune skanar "skrapare" gör inte mig nått. För filmer använder jag yaDIS på servern.
Att det finns en Plexapp, emplexer, till Dune gör den ännu bättre.

Som sagt, finns inget jag saknar från den slöa Boxee Box som inte fixade hd-ljud.

Postad 05 juni 2013 - 13:32

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0
Boxee Box hade jag jämnt problem med streama HD filmer med HD ljud och allmänt tråkigt buggig maskin! Går inte ens jämföra med en Dune känns som jämföra en Ferrari mot en Fiat då Boxxe får vara Fiat alltså :D

Postad 13 juni 2013 - 14:52

niborg
  • niborg
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Satte mig i flera timmar och kikade igenom alla inställningar i tvn och hittade till slut vad som var problemet så nu funkar det perfekt!! Nu flyter det på riktigt bra och allt funkar. Men märkte när jag kikade på en film att jag har problem med Buffrar Underruns! Kan det bero på att min HDD inte pallar med riktigt? Min usb hdd som jag kör med nu är ju inte i nyaste laget utan en gammal som jag hade liggandes och är en https://www.prisjakt...kt.php?p=413969

Har endast upplevt Buffer underruns på 1 av 4 sedda filmer och det är på exakt samma ställen i filmen varje gång.

Skulle du kunna tala om vad du gjorde för att lösa problemet?

"Har nu provat Dune Base HD 3D sen igår. Får grym bild och hd ljud på BD iso filer! Men det är inte ren perfektion! Nu till problemet, får små ryckningar i bilden då och då vid panoreringar och hastiga rörelser."

Jag upplever exakt samma sak. Dune -> yamaha rx-v1800 -> panasonic viera tx-p65vt30y.
Har haft både Tvix-HD6500 och en BoxeeBox som det har funkat bra med förut.

Redigerat av niborg, 13 juni 2013 - 15:17.

Postad 15 juni 2013 - 23:11

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
newloaran2 släppte en uppdatering till emplexer igår där han bla. lagt till default filters som jag tjatat mig till. :)
Dessutom fixade han så man ställa in så att man får en fråga om man vill fortsätta titta där man senast stannade eller börja spela filen från början.

Nu finns stöd för musik om nu någon använder Plex för att spela musik...
Music support:
Particularly i'm not a music user on dune,any suggestion to make this feature better is very welcome.
To play one song, press enter on a music.
To play all musics from a folder/filter press play on a filter
Searches are supported.

https://github.com/n...er.zip?raw=true

Postad 16 juni 2013 - 10:40

DingDingDing
  • DingDingDing
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Någon som har nå schyssta skins att bidra med ? eller några andra appar eller tips för att "hotta" upp Dune:n !??

Postad 03 juli 2013 - 16:12

dannep
  • dannep
  • Lärjunge

• 375 inlägg
  • 0
En Dune HD Base 3d är nu beställd till att ersätta min gamla trotjänare Twix hd 6500. Får se hur jag kommer uppleva skillnaden.
Har även beställt en NAS för att kunna komma åt mina filmer via DLNA till spelaren.

Är det något speciellt jag bör tänka på/ladda ner för att så bra som möjligt få in covers etc?

Postad 05 juli 2013 - 22:38

birbjo
  • birbjo
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Hej! Har nu installerat Yadis på min "Bas3ed:a", men det vill inte fungera riktigt.....får inte URL:erna att knyta ihop "ikon med iso-fil"......
Filmerna ligger på en NAS (192.168.1.247, "HEMMASERVERN2").
Sharen = "multimedia", root-mapp = "movie".

Strukturen på NAS:en är alltså: //192.168.1.247:multimedia/movie. Härunder ligger TRE mappar: "yadis", "movies", "tv-serier". Alla filmer ligger i mappen "movies" alltså....
När jag väljer en filmikon i Dunen, så får jag (felet) med följande URL:
url:nfs-tcp:// 192.168.1.247:multimedia/movie/yadis/00/99/"filmen-i-fråga".iso
Det KÄNNS som om mappen "movies" saknas i URL:en
Inställningar i Yadis(i pc:n) =Workspace: c:\users\Björn\Videos\yadis
Dune Interface location: \\HEMMASERVERN2\Multimedia\Movie\yaDIS (och denna är ju vald i "utforskaren", dvs inte editeringsbar)

Är det NÅGON som har någon ide? Har försökt flytta "yadis"-mappen, men det gör ingen skillnad. url:en blir (ändrad) men fortfarande felaktig...
Må gott!
Björn

Postad 06 juli 2013 - 16:10

birbjo
  • birbjo
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Hej! Har nu installerat Yadis på min "Bas3ed:a", men det vill inte fungera riktigt.....får inte URL:erna att knyta ihop "ikon med iso-fil"......
Filmerna ligger på en NAS (192.168.1.247, "HEMMASERVERN2").
Sharen = "multimedia", root-mapp = "movie".

Strukturen på NAS:en är alltså: //192.168.1.247:multimedia/movie. Härunder ligger TRE mappar: "yadis", "movies", "tv-serier". Alla filmer ligger i mappen "movies" alltså....
När jag väljer en filmikon i Dunen, så får jag (felet) med följande URL:
url:nfs-tcp:// 192.168.1.247:multimedia/movie/yadis/00/99/"filmen-i-fråga".iso
Det KÄNNS som om mappen "movies" saknas i URL:en
Inställningar i Yadis(i pc:n) =Workspace: c:\users\Björn\Videos\yadis
Dune Interface location: \\HEMMASERVERN2\Multimedia\Movie\yaDIS (och denna är ju vald i "utforskaren", dvs inte editeringsbar)

Är det NÅGON som har någon ide? Har försökt flytta "yadis"-mappen, men det gör ingen skillnad. url:en blir (ändrad) men fortfarande felaktig...
Må gott!
Björn

Har löst problemet genom att byta till SMB istället......då fungerade det på en gång!
Det måste ha varit något med NFS som ställde till det.....

Postad 09 juli 2013 - 08:12

Hampan
  • Hampan
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Hej alla som har en dune hd base 3D.
Ska köpa en snart, måste först rippa mina blu ray så jag har något att titta på när den väl kommer.
Min fråga är :
Då jag ska köra 2.35:1 duk, hur är bästa sättet att rippa mina blu ray så ja kan flytta undertexten med Dune? Ska jag rippa som fulla .iso med anydvd hd eller kan jag köra makemkv och göra dom till mkv filer?
Kommer inte dra ner något på kvalitén på filmerna utan kommer ta med allt, bortsett från dubbade språk.

Tacksam för hjälp innan jag rippar hela samlingen i fel format :)

Mvh,
Hampan

Postad 09 juli 2013 - 22:43

Hampan
  • Hampan
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Komigen nu, ingen som kan hjälpa mig ? Vill börja rippa samlingen :D

Postad 10 juli 2013 - 00:55

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
När jag hade min så var det inga problem att flytta texten när det gällde nov..

Postad 15 juli 2013 - 13:27

Freddanc
  • Freddanc
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Funderar på att införskaffa en sån här rackare.

Dock är jag helt rookie på området och undrar om det finns någon guide eller så hur man ska få till allt?

Kan jag koppla samman den till mitt hemmanätverk och på så sätt få tillgång till både datorn och min WD my book live?
Å denna spelaren ska alltså klara av att spela dessa 40gb rullar som finns ute för tankning?

Vad är sen detta ni pratar om med emplexer, yaDIS & Zappiti? Livsnödvändiga saker och är de svåra att installera?

Sorry för nybörjarfrågor som sagt!

Postad 15 juli 2013 - 13:42

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 1
Skall inte vara några problem att koppla ihop med din befintliga utrustning och 40gigs releaser är inga problem.
Zappiti är till för om du vill ha en snygg presentation av det du har på din hårddisk eller server istället för bara filnamn såhär kan det se ut http://www.youtube.c...h?v=UmurMqnTIgA .

Postad 15 juli 2013 - 14:06

Freddanc
  • Freddanc
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Stort tack för snabbt svar! Kul å höra!
Är dessa svåra att installera?

Postad 15 juli 2013 - 15:03

Freddanc
  • Freddanc
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ni som lirar med yaDIS 2 å emplexer kan ni inte lägga in screenshots hur det ser ut hos er? :)
och detta med alla snygga biblotek med filmframsidor osv, läses det in automatiskt?

Postad 15 juli 2013 - 15:27

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 1
Det är lätt att lägga in, allt sköts från en dator inte från spelaren . Emplexer bygger på att du satt upp en plex server där allt sköts och uppdateras automatiskt i servern...
Empelexer http://www.youtube.c...h?v=mm0Ts-v3DLk
Yadis http://www.youtube.c...h?v=vqtA0V-JAZA

Redigerat av jimjans, 15 juli 2013 - 15:27.

Postad 15 juli 2013 - 23:01

IL_Caesar
  • IL_Caesar
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag var och införskaffade mig en Base 3D idag.
Nu är det som så att jag inte kan välja undertext om texten är av typen SUB/IDX. När man tar fram subtitlemenyn i filmen så hittar den ingen text överhuvudtaget, och det kommer inte heller upp någon text i bilden. Jag har samma filnamn på både textfil och filmfil.
Någon som har samma problem och vet hur man ska gå tillväga för att få detta att fungera? Man ska ju inte behöva konvertera till SRT när det står att spelaren har stöd för SUB/IDX.

Tacksam för svar.

Postad 16 juli 2013 - 10:17

Freddanc
  • Freddanc
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
stort tack Jimjams!! Blir till å beställa hem denna :)

Postad 19 juli 2013 - 10:46

Svensson199
  • Svensson199
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om Dune ska lägga till Netflix funktionen? Om ja, när?

Postad 19 juli 2013 - 10:57

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 1
Netflix är nog inget du ska räkna med lär inte komma...

Postad 19 juli 2013 - 15:38

Svensson199
  • Svensson199
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Då får jag lösa Netflix på en annan enhet.
Kör idag PS3, men hoppades att Dune HD Base 3D skulle få igång Netflix.
Men får väl lov att köpa en Apple Tv.
PS3 har lite för högt fläktljud....

Postad 19 juli 2013 - 16:49

birbjo
  • birbjo
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Svensson199:

Köp en Oppo då, så slipper du en massa Apple-skruttar som ligger och skräpar.

Postad 19 juli 2013 - 17:08

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Ingen höjdare som mediaspelare bara klarar ju inte iso och cinavia skyddat matrial.

Postad 19 juli 2013 - 18:08

birbjo
  • birbjo
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Sant, men är ju suverän som BR-spelare, som CD-spelare och som Netflix-spelare.....sedan har man en liten Dune HD Base för resten......

Postad 19 juli 2013 - 18:17

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Mitt största skäl till att köpa mediaspelare var att slippa skivor men sån är jag... Men visst gillar man blu ray skivor så är Oppon jättebra...

Postad 19 juli 2013 - 22:11

birbjo
  • birbjo
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
har nog inga andra val nu när Lovefilm lade ner.....back to the discs.....

Postad 19 juli 2013 - 23:43

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Jag rippar alla mina blu ray och lägger på min server..

Postad 20 juli 2013 - 12:00

Svensson199
  • Svensson199
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
En fråga till.
När jag spelar BD iso Röjar Ralhf och Die Hard 5 hackar bilden till ibland.
När jag trycker på info knappen så ser jag att "Buffrar underruns" inträffat ett par gånger.
Jag har testat alla möjliga inställningar men lyckas inte få bort problemet.
När jag kör dem på PC XBMC så hackar de ej.
Jag har senaste firmware. Har inte haft det här problemet förut.
Jag har nog sett ca 200 BD iso filmer på den här Dune spelaren.
Är det fler som haft samma problem?

Redigerat av Svensson199, 20 juli 2013 - 12:05.

Postad 31 juli 2013 - 17:16

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0
Hej alla glada ägare till Dune HD Base 3D, jag sitter är och funderar på att slänga ut min HTPC och köra en Dune HD Base 3D/Zappiti Player (vad är egentligen skillnaden mellan dessa?) och har några funderingar:

1. Läser man i forumumet för Zappiti så kan man läsa att det är problem med att få ut 23.976, och att man då får en droppad frame vad ca 40 sek när man kör MKV, stämmer detta?

2. Klarar den av ALAC, Apple Lossless Audio Codec? Läser man på Dunes hemsida så står den inte med som supportad codec, däremot gör den det på Zappiti player... Är det inte samma spelare?

3. Hur fungerar det med Zappiti, är det ett program man köra i Windows och sedan exporterar en fil som man läser in i Dune:n. Har nämligen mina filmer på en NAS och vill inte vara tvingad till att ha datorn igång hela tiden. Fungerar det likadant med YADIS och de andra frontenden?

4. Kan man köra audio out simultant på HDMI och optical? Skulle gärna vilja kunna köra bitstream till förstärkaren vid film och sedan kunna köra via den optiska till DAC:en vid musik. Eller måste jag gå in i menyn och ändra inställning beroende på vad jag vill göra!?

Postad 03 augusti 2013 - 16:42

brunnen G
  • brunnen G
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjena, köpte en Duo på rea och satte igång. Har använt 6 generationer Tvix innan, men finner spelaren klart bättre än min sista Tvix. Någon vecka senare vägrar spelaren att starta. I tre dugn står det bara "...loading" på displayen. Har försökt starta från usb med senaste firmware. allt enligt instruktionerna på tillverkarens hemsidan, vilket inte hjälper. Någon som har denna erfarenhet?

Postad 03 augusti 2013 - 16:58

brunnen G
  • brunnen G
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
...hoppsan fel forum

Postad 04 augusti 2013 - 12:32

robin8
  • robin8
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag var och införskaffade mig en Base 3D idag.
Nu är det som så att jag inte kan välja undertext om texten är av typen SUB/IDX. När man tar fram subtitlemenyn i filmen så hittar den ingen text överhuvudtaget, och det kommer inte heller upp någon text i bilden. Jag har samma filnamn på både textfil och filmfil.
Någon som har samma problem och vet hur man ska gå tillväga för att få detta att fungera? Man ska ju inte behöva konvertera till SRT när det står att spelaren har stöd för SUB/IDX.

Tacksam för svar.

Jag har samma problem

Postad 06 augusti 2013 - 20:09

Freddanc
  • Freddanc
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Är jävulskt nöjd med min!! Har yaDIS och har bara stött på småfel där typ små serier inte haft något ljud eller så. Men spelat allt jag matat den med och allt är förbannat snyggt!! LOOVE IT!!

Postad 12 augusti 2013 - 22:53

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Har kört min Dune HD Base 3D i en månad nu och är mycket nöjd.

Upptäckte för ett par dagar sen att det faktiskt går att köra ut DTS-HD 7.1 ljud från en H264 film via Toslink utan problem!
Så den spärren verkar vara borttagen. Det låter ur alla 7 högtalarna och det med ett mycket bra ljud dessutom.

DTS-HD är ju bakåtkompatibelt med tidigare DTS avkodare så den biten skall ju funka. Men med Toslink har jag aldrig tidigare fått ut det minsta HD pip.

Trodde först att det var någon automatisk nedskalningsfunktion som hade gått igång men nejdå ljudet är helt enkelt för bra för det plus att mediaspelaren snällt talar om att det är DTS-HD som är igång.

Så antingen har Dune gjort saker eller så har någon svingat ett magiskt spö vid rippningen.

Någon som vet?

Postad 12 augusti 2013 - 23:09

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0
DTS-HD kan inte spelas upp via toslink, oavsett mediaspelare eller dylikt. Dunen må spela upp DTS-HD, men det som spelas upp via förstärkaren blir DTS.
Det står ju klart & tydligt på din receiver vad du spelar upp. Det är ingen mjukvaruspärr som du är inne på, du måste köra hdmi för att spela upp DTS-HD eller Dolby digital plus.

Postad 13 augusti 2013 - 02:32

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

DTS-HD kan inte spelas upp via toslink, oavsett mediaspelare eller dylikt. Dunen må spela upp DTS-HD, men det som spelas upp via förstärkaren blir DTS.
Det står ju klart & tydligt på din receiver vad du spelar upp. Det är ingen mjukvaruspärr som du är inne på, du måste köra hdmi för att spela upp DTS-HD eller Dolby digital plus.

Nja, en sanning med modifikation då det rent tekniskt går att spela över en toslink men att den är spärrad av kopieringsskäl.

Jag kör med en för sin tid värstingreceiver utan HDMI som fortfarande låter så pass bra att jag har svårt att byta upp mig. Så den visar av åldersskäl inget ovanför DTS-ES

DTS-HD har en samplingsfrekvens på 96 Khz medan DTS är på 48 Khz så visst det är möjligt att avkodaren skalar ner till 48 Khz. Fast vinsten är är ju att jag faktiskt får 7 kanaler ut vilket ju inte är helt fel.

Sen att det låter bättre kan ju bero på att jag trots allt får lite mer detaljer från ursprungsljudet.

Postad 13 augusti 2013 - 08:07

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0
Du får knappast sju äkta kanaler som ljudspåret ev innehåller om inte förstärkaren visar dts-hd. Din förstärkare kommer att använda något av de andra formaten du har vilket ger dig fem äkta alternativt sex till sju omkodade kanaler från det femkanaliga dts-spåret. Du får mer än gärna visa upp källor som visar motsatsen. Då har jag trott fel gällande detta i ett par år nu :)

Enda sättet jag vet att man kan få ut sju äkta kanaler utan hdmi är via sju analoga kablar från uppspelare till receiver. Då visar inte förstärkaren ex. dts-hd men uppspelaren avkodar ljudspåret och receivern tar bara emot det färdiga ljudet utan att själv behandla det.

Postad 14 augusti 2013 - 16:06

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0
finns det ngn anledning att köra SMB framför NFS ? har fått för mig att NFS ger bättre speed

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 14 augusti 2013 - 16:46.

Postad 14 augusti 2013 - 19:58

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1 536 inlägg
  • 0
Jag kör SMB och har inte haft några problem, har dock läst på ett annat forum att en del haft problem med nån film. Det ska även bli bättre flyt vid snabbspolning med NFS.

Med testfiler från Jellyfish ska man kunna få fram tydliga skillnader, men jag har inte testat själv. Har tänkt testa först med SMB och sen byta till NFS bara för att testa lite, nån gång när jag får tid.... :rolleyes:

Postad 15 augusti 2013 - 08:49

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Jag kan köra Jellyfish i 120Mbps via SMB utan minsta problem på båda mina spelare. Så det är inget fel med SMB och Dune Base 3D/303D.

Postad 15 augusti 2013 - 09:27

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0
Jag har haft sådant strul med NFS och Yadis nämligen!
När jag går in i Yadis på Dune kan jag inte spela upp filmerna, utan måste först gå in i källa - server och spela upp en film. Har 2 st Qnap och får göra så på varje server via Dune sedan funkar Yadis att köra filmerna.

Nu har jag bytt till SMB hade lite problem med exporten dock, trodde man behövde login och lösen men det räckte skriva smb://Qnap/share/path så nu kommer jag åt filmerna i Yadis, det lilla jag provade igår verkar som att detta löste mina problem.

Kör ju OSX och Mac så får köra Parallels och då mountar jag ju server med AFP vilket kan bli lite strul vid export. Samba är ju bättre i detta fall.

Postad 15 augusti 2013 - 09:29

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Har du kikat på DuneX? http://www.homecinem...-t29941763.html

Finns en tråd på MPCClub också. http://www.mpcclub.c...ead.php?t=24436

Redigerat av ktd, 15 augusti 2013 - 09:31.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.