Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Har problem - Harman Kardon BDS877

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon BDS 877 (Högtalarpaket för hembio) 3 (0) Inga priser

Postad 06 april 2013 - 23:56

SpotpixDanne
  • SpotpixDanne
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej alla, jag köpte mig precis en Harman Kardon BDS 877. När jag försöker streama via airplay både på Iphone och Mac Book pro så bryter musiken till o från, Airplayen försvinner i menyn på HKn (Ser på tvn), den kan hänga sig så fjärrkontrollen inte fungerar alls, samt att när jag körde trådlös Subwoofer så brumma den till o från men nu har ja kopplat på den på kabel o då fungerar den bättre. Kartongen hade en transportskada på utsidan hela vägen in till Subwoofern som var ett stort hål i sidan på kartongen, dock hade inte utrustningen några synliga skador. Baksidan på Subwoofern känns lätt strömförande. Ska det vara så? Help me out...

Postad 08 april 2013 - 09:22

SpotpixDanne
  • SpotpixDanne
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kan det vara Spotify som inte fungerar ihop med HK BDS877?

Postad 10 april 2013 - 12:37

Newman87
  • Newman87
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Hej alla, jag köpte mig precis en Harman Kardon BDS 877. När jag försöker streama via airplay både på Iphone och Mac Book pro så bryter musiken till o från, Airplayen försvinner i menyn på HKn (Ser på tvn), den kan hänga sig så fjärrkontrollen inte fungerar alls, samt att när jag körde trådlös Subwoofer så brumma den till o från men nu har ja kopplat på den på kabel o då fungerar den bättre. Kartongen hade en transportskada på utsidan hela vägen in till Subwoofern som var ett stort hål i sidan på kartongen, dock hade inte utrustningen några synliga skador. Baksidan på Subwoofern känns lätt strömförande. Ska det vara så? Help me out...

Angående att "suben" känns lite strömförande kan ju vara att dit vägguttag är ojordat eller är dåligt jordat?

Postad 10 april 2013 - 21:23

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Hej!

Ladda ner senaste firmwaren via www.harmankardon.se gå in på produkt support. Spara ner mappen UPG på ett tomt USB-minne. Uppdatera firmwaren från USB-minnet. Det har nyligen kommit ut en ny firmware.

Viktigt och påpeka är att BDS 877 behöver anslutas till en router för AirPlay. Den har inte trådlöstnätverk inbyggt. Däremot finns det en Bluetoothmottagare inbyggt för och ta emot ljud trådlöst från alla enheter med Bluetooth.

Gällande subwoofern så ska det inte vara någon fara. Det kan kännas som det vibrerar lätt när man drar fingret på metallytor.

Mvh
Joakim
Harman

Postad 01 juni 2013 - 17:51

markx
  • markx
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej! På tal om subwofern så ska man tydligen inte använda EZsetup MIC.
mailkonversation=(> > We had also spoken to the technical dept for Harman Kardon and was advised not to use the EZset for the speaker at the moment because there seems to be cases of this knocking the subwoofer out.) vilket jag gjorde vid installationen. Lysdioden på ovansidan stod bara och blinkade och inget ljud vare sig med eller utan kabel. Det var bara å skicka tillbaka hela systemet och väntar nu på en ny hemmabioanläggning.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.