Jag tror inte att du ska löda båda trådarna till samma "urgröpning" Löd fast ena tråden i skärmen på RCAkontakten och den andra i mittledaren på RCAkontakten...
Om du vill göra en y koppling så finns det färdiga "splitters" tex 1rca->2rca finns att köpa på din lokala radiohandlare...
När jag tänker efter ¨så tror jag att jag sa fel... Jag antar att de båda trådarna ska lödas fast i varsin RCAkontakt, alltså 2 RCAkontakter i vardera ände på kabeln. sen att du leder skärmen i samma kontakt på båda sidorna... Men jag är inte säker.. men det borde vara så =) kanske.. hehe
Har testat med tipps nr 2 och fick samma resultat, tror dock att det beror på dålig lödning fr min sida, hittade ett lödningsschema på supras hemsida. Som jag fattade det skulle man löda den blå sladden på "screen" sladden och sedan den i skärmen på RCAkontakten, men fick som sagt samma resultat (brmmmmm), skall se om jag får tid att göra ett nytt försök i helgen. Blir nu lite fundersam om jag verkligen skall löda den blå sladden i skärmen på båda RCA kablarna (den i början och den i slutet)
Brummet beror på att den blå kabeln som ska vara lödd ytterst ej är ansluten till subben korrekt.
Semibalanserat löder du enligt följande:
Förstärkar sidan röd till mittstiftet och blå+jord ytterst
Subsidan röd till mittstiftet och blå ytterst (jord ej ansluten).
Nu fungerar det perfekt!! Det var jordningen det var fel på. Jag lödde igår. Det blev stor skillnad, inge brmmm [:I] och mycket bättre bas än jag hade tidigare (hade ett "laktris snöre" tidigare)
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".