Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Uppstyrning av forumet

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 maj 2013 - 07:05

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Har funderat på detta ett tag nu då jag tyvärr tycker att siten är väldigt rörig, så här kommer lite konstruktivt gnäll från min sida.

Först upplägget med forum och underforum samt hur man kan slimma ner utan att tappa något.

Bild
- TV-apparater och Projektorer
- Digitalboxar
- Optiska uppspelare
- HTPC och Mediaspelare

Ljud
- Högtalare, hörlurar och förstärkare
- Hembiopaket
- Ljuduppspelning (CD, Vinyl, MP3, Bilstereo)

Hemma
- Inredning och Möbler
- Gör det själv
- Vitvaror och Köksutrustning

Underhållning
- Film
- TV-Program
- Musik
- Spelkonsoler och PC-Spel
- Nintendo, PC, Playstation, Xbox

Övrigt Elektronik
- Mobiltelefoni, tablets och GPS
- Digitalkameror och Videokameror
- Tillbehör (Fjärrkontroller, Appar och Spel, Verktyg och Maskiner)
- Kablar
- Bild
- Ljud

Minhembio och Prisjakt
- Kommentarer och Felrapporteringar
- Information och Regler

Övrigt
- Offtopic
(- Klubbar)
(- 30+)

Ett mycket mer slimmat forum där användandet av prefix införlivas till en stor del.
Tex i "TV-apparater och Projektorer" när man skapar en tråd så väljer man mellan "TV", "Projektor" eller "Allmänt".
Det kan tex se ut såhär TV: Vilken är den bästa plasman just nu? eller Allmänt: Ser mycket på film, TV eller Projektor?

Lika under "Spelkonsoler och PC-Spel då det kan se ut så här i underforumet Playstation:
PS3: FIFA 14 och PS4: FIFA 14, eller underforumet Xbox: XBOX360: FIFA 14 och XBOX ONE: FIFA 14.

Detta ger som sagt ett mycket mer slimmat intryck och ett forum som håller en röd tråd.

Andra underforum sammanfogas för att minska den kort sagt gigantiska strukturen som förvirrar och är på tok för komplex.
Tex så hamnar "Kablar" under "Över elektronik" och inte som ett eget subforum under nästan varje forum och är uppdelad i två enkla underforum, "Bild" respektive "Ljud".

Finns ingen som helst anledning till att göra det krångligare än vad det behöver vara.

Genom att slimma ner så pass mycket så är det viktigt att börja med Prefix, dvs när man skapar en tråd är man tvungen att välja från en lista inom vilken kategori man vill skapa sin tråd.
På så sätt ser folk genast om det rör PS3, PS4, CD, Vinyl, MP3 osv utan att förvirras av en groteskt stor mängd underforum.

Med detta upplägg blir det 7 huvudforum med totalt 27 underforum istället för som det är nu med 8 huvudforum och 91 underforum.
Detta underlättare även modereringen på siten.

Se detta som konstruktivt "gnäll" och inte något annat.

#2

Postad 04 juni 2013 - 11:19

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0
Hej, din tråd har tagits upp och diskuteras internt. Jag kan inte säga något om utfallet ännu men kände att du behövde få lite respons :)

#3

Postad 04 juni 2013 - 11:55

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 1
Framförallt tycker jag High Definition delen är rörig där mjukvara och hårdvara blandas ihop, film oavsett format borde ligga under forum delen film.

Sen saknar jag den klistrade tråden i Projektor forumet där dem officiella projektor trådarna fanns samlade som ett arkiv så att man lätt kunde hitta dem. Ett återinförande skulle säkert hjälpa till att minska antalet onödigt startade trådar om en och samma projektor hela tiden, samtidigt som det skulle strukturera upp forum delen på ett bättre sett.

Vet ej vad som krävs för att få projektor tråd klassad som officiell men antar det räcker med att kontakta någon moderator och be om det, får ta och testa och se vad som händer.

#4

Postad 13 juni 2014 - 13:18

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Hej, din tråd har tagits upp och diskuteras internt. Jag kan inte säga något om utfallet ännu men kände att du behövde få lite respons :)

Lades diskussionerna ned? Känns som alla resurser läggs på Prisjakt och inget på att förbättra forumet Minhembio.

#5

Postad 13 juni 2014 - 15:55

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0

Lades diskussionerna ned? Känns som alla resurser läggs på Prisjakt och inget på att förbättra forumet Minhembio.

+1

#6

Postad 13 juni 2014 - 23:08

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Sen saknar jag den klistrade tråden i Projektor forumet där dem officiella projektor trådarna fanns samlade som ett arkiv så att man lätt kunde hitta dem. Ett återinförande skulle säkert hjälpa till att minska antalet onödigt startade trådar om en och samma projektor hela tiden, samtidigt som det skulle strukturera upp forum delen på ett bättre sett.


Håller med dig, skulle också gärna se en klistrad "Ska köpa första projektor + duk" tråd där man kunde samla lite allmäna tips för nybörjaren.

#7

Postad 13 juni 2014 - 23:21

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
:)

Redigerat av Unregistered2294, 14 juni 2014 - 00:38.


#8

Postad 14 juni 2014 - 00:39

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Är inte ute efter att kasta om hela forum strukturen men tycker det helt klart finns utrymme för förbättringar. Som t.ex att återinföra den klistrade tråden för officiella projektor trådar eller som Mentos är inne på skapa en projektor och duk tråd för nybörjare för att ta några exempel. Nu finns det i och för sig redan en klistrad projektor faq men tror den skulle behöva uppdateras och förenklas för att kunna tjäna sitt syfte bättre.

Sen tycker jag det är lite konstigt att HD-DVD och Blu-ray ligger under High Definition delen, film oavsett format borde ligga under forum delen Film.

Redigerat av Dr. Zaius, 14 juni 2014 - 15:12.


#9

Postad 16 juni 2014 - 20:57

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0
Jag tycker sinnes förslag i förstainlägget är riktigt bra och mycket bättre strukturerat än som MinHembio-forumet är idag. Dock skulle jag vilja se en forumkategori för datorer också. Något i den här stilen:

PC, Mac och HTPC
- Hårdvara
- Mjukvara

#10

Postad 17 juni 2014 - 15:54

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Lades diskussionerna ned? Känns som alla resurser läggs på Prisjakt och inget på att förbättra forumet Minhembio.


Det är främst moderatorgänget som får tycka till om strukturförändringar i själva forumet. Jag kommer inte ihåg vad som sas men vi kan väl anta vi bestämde oss för att inte genomföra denna ändringen eftersom inget har hänt :)

#11

Postad 17 juni 2014 - 15:56

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Duh

#12

Postad 17 juni 2014 - 18:20

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0

Jag kommer inte ihåg vad som sas men vi kan väl anta vi bestämde oss för att inte genomföra denna ändringen eftersom inget har hänt :)

Postad bild

#13

Postad 18 juni 2014 - 06:55

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0
Diskussionen är inte nerlagd, det är helt enkelt så att våra admins inte har hunnit än. Med barn och jobb kan det ibland bli ont om tid.
Ha lite mer tålamod med oss. :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.