Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem: Samsung TV (2013) & Tele2 kabel med CA-modul

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 October 2013 - 16:29

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0
TV: Samsung UE46F6475
CA-modul: Dilog Conax CAS 7.0 CA-modul för Comhem (deras egna artnr: 99010)
Utbud: Tele 2 kabeltv (digitalt) ("8 favoriter"?)

Hej!

Har ett störande problem, fått hem programkort och box från Tele2 och med boxen hittar jag t.ex. TV3 och Kanal 6 på digitala nätet men använder jag CA-modulen hittar jag inte dessa kanaler på digitala nätet utan enbart på analoga nätet. Dock hittar jag andra digitala kanaler med CA-modulen som jag ska ha t.ex. CNN och Animal Planet.

En tekniker från Tele2 var här och han menade att just Samsung TV-apparaterna inte hittade Kanal 6 på den frekvens som de brukar ligga på, av någon anledning sa han att det kanske fungerade om man ställde om språket till finska. Han mätte signalstyrkan och sa att det var bra och iom. att det funkar med boxen betvivlar jag inte det.

Det låter kanske komiskt men han verkade kunnig och seriös så tror knappast han drev med mig och iom. att det funkar med boxen måste det antingen vara CA-modulen (som är nyinköpt) eller TV:n (där ett generellt problem ligger i mjukvaran eller liknande) som det är fel på?

Tele2 ger ju inte support på CA-moduler och vill knappast ha deras box då jag har TV:n väggmonterad så undrar om någon vet något kring det här och kan bidra med en lösning?

Mvh / TheSwede86

Postad 01 October 2013 - 20:48

Arngrim
  • Arngrim
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
Jag blir lite fundersam över att du har kabel-tv från Tele 2 men använder en CA-modul från Comhem. Har du kollat att det verkligen fungerar? Det borde i och för sig teknikern har talat om för dej.

Jag använder en CA-modul från Comhem i min TV och jag har Comhem som leverantör av kabel-TV.
För att få CA-modulen att fungera så behövde jag ringa och be Comhem para ihop kortet med CA-modulen.

Postad 02 October 2013 - 05:49

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 1
Jag kör en samsung tv med tele 2 digitala utbud och ja du behöver ställa om landet till Finland, men språket kan fortfarande vara svenska, com hems ca-modul tror jag inte funkar. Själv använder jag en conax modul ifrån technisat som har funkat perfekt för mig i många år.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.