Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung 46F8005 - Är detta acceptabelt?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 October 2013 - 02:16

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Hej!
Som topic lyder, är bleedingen på den bifogade bilden acceptabel? Har precis gått från en 46ES6715 där detta fenomen inte var lika påtagligt, visserligen har jag inte spenderat lika mycket tid att kalibrera denna.
Vet att detta är ytterst personligt men vad tycker ni? Ser de flesta paneler likadan ut eller har jag fått ett dåligt ex? Kan jag med hjälp av lite mer kalibrering bli av med detta?

Vänligen notera att bilden ljuger lite, det jag kan notera med ögonen då det är mörkt inne är egentligen bara båda nedre hörnen, telefonen verkar få med mer än vad jag kan se :)

Tacksam för svar!

Bifogad fil(er)

Postad 03 October 2013 - 05:12

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0
Ser rätt normalt ut tyvärr. Rätt liknande min W656.a

På min är det främst nedre vänstra som har lite mera.
Acceptabelt är det väl inte egentligen. LCD tv är så sjukt dyra mycket pga cloudingen. Du kan inte köra plasma?

Postad 03 October 2013 - 13:20

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Ok, ja de e ju jävligt synd.
Ena sidan av mig säger: Du ska inte klaga, det finns värre exemplar.
Andra sidan säger: Detta är toppmodellen av 1080p från Samsung, inte fan är detta acceptabelt.

Angående plasma: Njae, enda skälet till att jag bytte upp mig från 6-serien e för att El-Ladan hade bra pris på denna när de hade nyöppning i staden. Kollar man på antingen VT eller ST så är det MINST 6lök till som ska ut.

Sen att vardagsrummet ser ut som följande att jag har fönster både bakom soffan och till vänster om soffan som har konstant sol på sig gör inte saken bättre för en plasma.

Postad 03 October 2013 - 15:57

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0
Fixa mörkläggningsgardin. Visst det är smått sensationellt svårt blocka allt ljus men lär kunna bli tillräckligt bra i alla fall. Tror du kommer tycka att du kom billigt undan.

Rätt klurigt visa fel med foton Kameran introducerar en massa fel och sen beror det ju på monitorn och grafikkortet den visas upp på. Nu när jag sitter vid min Sony W6 ser jag inte bleedingen förrän jag mörklägger ordentligt. Medan jag först såg den på en dassig laptop men där var det hur tydligt som helst och ännu mer sanslöst. Men det verkar va normalt tyvärr och bättre än genomsnittet!

Acceptabelt eller ej du måste som sagt gå plasma om du vill komma runt detta problem 2013. Jag vet inte om jag köper de som hävdar att de får hem edge led helt utan clouding och bleeding. Då tittar man väl inte alltför noga misstänker jag men visst det finns kanske golden samples därute vad vet jag :)

Postad 03 October 2013 - 17:09

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Hehe jo, man kanske får leva med det.
Angående bilden jag postade så ljuger den rätt rejält, ignorera de ljusa fälten i överkanten, det är enbart i nedre hörnen jag upplever att det kommer in ljus.

Angående mörkläggningsgardin så går det fetbort iom att jag bor i en etta, så sovrummet o vardagsrummet e detsamma.
På dagen vill jag ha det ljust inne, på kvällen så e det ju ändå mörkt.
Sen känns det lite overkill att behöva mörklägga med gardin bara för att man ska kunna kolla tv.

När det börjar vankas flytt till större och jag har möjlighet till ett eget mediarum så kommer det nog bli en plasma dock.
I dagsljus fungerar min tv superbra, toknöjd med den!

Postad 03 October 2013 - 19:28

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

När det börjar vankas flytt till större och jag har möjlighet till ett eget mediarum så kommer det nog bli en plasma dock.
I dagsljus fungerar min tv superbra, toknöjd med den!

Då ska du nog skippa Pansonics plasmor, men en Samsung F8505 plasma kan kanske vara ett alternativ, enda plasman jag känner till (som säljs idag) med ljusstyrka nog för att funka även i ljusa rum utan behov av mörkläggning. Funderade själv på F8005 men fick bli plasman till slut.

Postad 04 October 2013 - 14:02

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Ok! Tack för tipset, flytt blir nog dock inte aktuellt ännu, så vem vet, det kanske hinner komma en G8505 :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.