Audio Pro Black Diamond V.2
(Golvhögtalare)
|
1
|
(88)
|
Inga priser | |
Audio Pro Black Diamond V.3
(Golvhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser |
24 relaterade trådar
Postad 05 January 2014 - 14:02
Jag har ett par lite äldre Audio Pro black Diamond v2, när jag köpte dom så var dom ganska bra om man jämförde i det prissegmentet, men hur står dom sig idag egentligen? Har dom blivit omkörda och är det någon vits att fundera på att ersätta dom? Jag har dom i ett biorum?
Postad 09 January 2014 - 14:09
Jag har likadana och är också sugen på att ersätta dom.
Tycker basen inte är så rapp, den är djup men inte direkt snabb. Mellanregistret är ganska tunt..
Visst, allt är relativt, men jag har högre krav nu, än när jag köpte dessa.
Tycker basen inte är så rapp, den är djup men inte direkt snabb. Mellanregistret är ganska tunt..
Visst, allt är relativt, men jag har högre krav nu, än när jag köpte dessa.
Postad 09 January 2014 - 17:31
Tycker diskanten är lite återhållsam och de har rätt smal hotspot. Så ut och lyssna eller låna hem!
Postad 09 January 2014 - 18:02
Sedan blir mellanregistret bättre om du komplenterar med en bra subb och använder delningsfilter och tar bort dom lägsta frekvenserna till frontarna i förstärkaren. Personligen upplevde jag stor skillnad på högtalarna när jag ställde in delningsfiltret på 40hz (och detta var utan sub).
EDIT: Jag tycker faktiskt dom presterar ganska bra till film (bättre än till lite mer fartfylld musik med många instrument.)
EDIT: Jag tycker faktiskt dom presterar ganska bra till film (bättre än till lite mer fartfylld musik med många instrument.)
Redigerat av ostalnacke, 09 January 2014 - 18:06.
Postad 09 January 2014 - 19:22
Jag tycker dom spelar helt ok, lite hissad midbas vilket kan vara kul, lite återhållsam diskant och mellanregister som någon annan skrev också. Några hifi högtalare är det väl knappast, men jag gillar dom, kanske för att dom var de första riktiga högtalare jag skaffade
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Audio Pro-klubben
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?