Kommentarer till DIY 4st LMS-R 15 och 2st Ultimax 15 av MattiasBGD
Startad av
MattiasBGD
, Apr 06 2014 11:10
26 svar till detta ämne
Postad 09 April 2014 - 12:27
bygger du o säljer eller? för vem har typ 8subbar som du verkar ha
om man nu kollar alla dina DIY byggen helt klart kul att kolla på i allfall
SYnd att du inte bor i umeå för annars hade jag anlitat dig att bygga mina 15 tumms subbar som jag nu köpt element till
Postad 10 April 2014 - 15:03
Först bygger jag till mig själv sen inser jag att själva byggandet är en stor del i det roliga plus att uppgraderingsdjävulen hugger in och då går jag på nästa projekt 
Sen är vi 2st så dom svart Lab12 lådorna är kompisens lådor.
Dessa lådor som byggs nu är 4st 15" till en kompis och 2st likadana till en annan men olika element.
Sen är vi 2st så dom svart Lab12 lådorna är kompisens lådor.
Dessa lådor som byggs nu är 4st 15" till en kompis och 2st likadana till en annan men olika element.
Postad 01 May 2014 - 16:05
Spelar bra och djupt
lite EQ med en minidsp gör det ännu roligare dock får man välja subsonic filter beroende på antal subbar och hur starkt man normalt spelar för att inte riskera att slaglängden tar slut. LMS-R som enligt simuleringarna tenderar att spela lite mer välartikulerat med sitt lägre Q-värde. Dessutom har LMS mer slaglängd och effekttålighet men Ultimax är ett mkt bra köp det handlar ju ändå om mkt pengar.
Postad 19 May 2014 - 20:24
Jag är djupt imponerad av ditt hantverk. Du är grymt duktig.
Basarna blev ju hur snygga som helst.
Basarna blev ju hur snygga som helst.
Postad 29 May 2014 - 19:23
Fa. vad fint det blev, vilka läkerbitar du skapat. Mycket fint hantverk . Hoppas de lev. som önskas också.
Kan inte bli mer en toppnoch betyg:D
Kan inte bli mer en toppnoch betyg:D
Postad 28 June 2014 - 22:59
Diskanten är ju inga problem? Det är ju SPL ner till 10Hz som kräver mycket luftförflyttningskapacitet.
Postad 21 July 2014 - 14:02
Spelar ju toppen hos Magnusson nu. Synd bara att ena steget lukta bränt efter ett par glas vin i lördags. Haha :-)
Postad 12 March 2015 - 20:40
Man blir ju väldigt sugen på att ta in offert från dig på 4st basar 15" eller 18" ...
För det här är nog bland det absolut snyggaste jag sett. Åter igen imponerande..
För det här är nog bland det absolut snyggaste jag sett. Åter igen imponerande..
Postad 12 March 2015 - 21:21
Tackar för alla värmande kommentarer
Man får kämpa och stå i när man har både familj och jobb att sköta på dagtid (barnen även nattetid).
Tur att vi är två som snickrar.
Tur att vi är två som snickrar.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
503 bilder
18 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?