Jag har tittat efter en ny tv ett tag nu och var först helt inne på en Samsung smart tv. (drömmen var denna, som jag precis har råd med, Samsungue46F8005)
Efter att ha hört en del dåligt om Samsungs tv-apparater och en del bra om Sony började jag istället titta på dessa. Jag hittade då denna tv som är perfekt till min budget: Sony bravia KDL-50W805BBN. Den är ny den är snygg och har fått bra recensioner på ljud och bild så jag trodde i princip att jag hittat min TV. Sedan såg jag nu i dagarna att Mediamarkt rear ut en av Sonys topp modeller från förra året, Sony Bravia KDL-46W905A, för 8000. Detta fick den att passa in i min budget.
Min fråga är alltså vilken av dessa tre tv apparater borde jag köpa? Jag vill gärna ha en del smarta funktioner men klarar mig egentligen bra med bara netflix och en webbläsare. (kommer förmodligen sätta ihop en htpc nästa år). 3d är inget krav men välkomnat och storleken jag tror passar gällande rum är någonstans runt 42-50 tum.
Förslag på andra tv apparater i prisklassen är välkomnade men det är i första hand dessa tre jag väljer mellan. Väg gärna fördelar mot nackdelar men bildkvalité är i min mening viktigast.
Tacksam för alla svar

Redigerat av GilbertSWE, 06 juni 2014 - 12:23.