Kommentarer till hifi rigg med hemmabio av Per K
Postad 23 November 2014 - 20:38
Postad 24 November 2014 - 06:29
Postad 07 December 2014 - 20:23
Annars jättefina grejer hoppas att du njuter.
Postad 14 February 2015 - 16:06
Postad 14 February 2015 - 19:05
Roligt att någon mer här köpt Revel Performa3! Nu har jag inte hört F206, men en hel del på mina F208. F206 är ju nästan samma högtalare, lite mindre bas kanske, så jag kan tänka mig att de låter riktigt bra! Fin anläggning du har överhuvudtaget. ![]()
WB-Cinema: Performa3 presterar mycket bra. Enligt min uppfattning betydligt bättre än många högtalare som får betydligt mer utrymme i media och diskuteras mycket mer på diverse forum. Samtliga modeller i Performa3-serien har fått mycket fina recensioner i utländska tidningar, även om de svenska inte verkar intresserad av att testa dem. Jag kan bara rekommendera att du provlyssnar dem själv
Postad 14 February 2015 - 20:00
Ok!
Jag funderar nämligen på 3st utav den lilla centermodellen som Front-LCR i mitt rum. Dock vet jag inte om denna högtalare är byggd för att fungera som LCR, men jag har mailat Revel och väntar på svar.
Eller du kanske vet detta?
Klarar dessa högtalare att spela högt oxå?, då detta är en viktig egenskap i mitt kommande system.
//WB
Redigerat av WB-Cinema, 14 February 2015 - 20:01.
Postad 14 February 2015 - 20:12
F206 låter mycket bra. Funderade också lite på F208 men kom underfund med att mitt lyssningsrum är på tok för lite. så det fick bli F206.
Nu är man lite sugen på Center C205 också.... DLS passer ju inte längre in.
Postad 15 February 2015 - 10:33
Jag köpte nya högtalare för att mina gamla gick sönder, men jag var även sugen på att byta för att få tre matchande högtalare fram. Så om du använder anläggningen även till film så har du nog en del att vinna på att byta center.
Det ser dock ut som att det blir svårt att få in en C205 där du har centern nu, eller ser jag fel? Om du kan flytta på CD-spelaren kan du kanske förskjuta bänken lite åt ena hållet och ha centern på bänken. Det skulle förmodligen även vara till fördel för ljudet, då du får mindre höjdskillnad mellan diskanterna.
Glömde skriva tidigare att dina bilder är väldigt fina, i synnerhet närbilderna på skivspelaren!
Kanske inte rätt tråd att svara WB, men lite kort då: Nej, jag har inte sett någon som kört med tre centrar på det sättet. Ett alternativ kunde vara att köra med stativarna M106 på sidorna och C205 i mitten då. Jag tycker att mina högtalare spelar tillräckligt starkt, men jag tror att det är rätt individuellt. Det måste du nog lyssna själv för att veta. Jag tror att ett dedicerat hembiosystem som t.ex. Procella kan prestera ett högre ljudtryck till film. Det enda test jag sett av ett komplett biosystem med Performa3 finns här.
Redigerat av Erik_N, 08 May 2016 - 09:38.
Postad 15 February 2015 - 10:58
Kör du någon bra högtalarkabel. det går ju inte att fråga om kablar på något forum. det spårar genast ur.
Postad 15 February 2015 - 18:48
Det ser ut som att facken är breda i din bänk så det kanske funkar då, bara det inte blir för dålig ventilation av förstärkaren om du sänker hyllplanet. ![]()
Till mina F208 har jag Silspeak 440. Jag köpte dem begagnade utan kontakter så jag har inga fina byxor, strumpor och kontakter till dem, funderar dock på att skaffa det då det skulle se lite roligare ut. Nu är de skruvade direkt i kontakterna på högtalarna och sitter med billiga bananer i slutsteget. Jag vet inte om dessa kablar är bra, men de fungerar. ![]()
Postad 15 February 2015 - 20:31
Ditt tips blir bra. C205 är ju rätt snygg och borde synas.
Postad 15 February 2015 - 20:49
Ja, jag tror det kan bli bra. Nu när jag kollat bredden på C205 och insett hur brett det är mellan dina skivspelare så inser jag att den kommer att rymmas väl mellan dem. Centern är som sagt snygg och kommer nog inte att skämmas där i mitten. ![]()
Blir som sagt bra att få så lika höjd på diskanterna. Eftersom jag har en duk kan jag inte göra så utan har istället vinklat upp centern. Performa3 centrarna är lika runda på undersidan som översidan och jag har placerat min på fyra SD-fötter, då kan man justera vinkeln på den i princip steglöst.
Postad 26 August 2015 - 17:46
Postad 27 August 2015 - 12:09
Postad 02 September 2015 - 18:30
hur långt sitter du ifrån tvn? och hur tycker du bilden blir när du kör bluray filmer? blir bilden okej ? eller blir den hackig/pixlig? sugen och köpa en lika dan ja
Helt ok med vanlig hd tv och grym i 1080P. Vanliga tv sändningar kan upplevas lite sämre.
sitter c.a 3m från tv.
Redigerat av Per K, 02 September 2015 - 18:31.
Postad 08 May 2016 - 09:42
Snyggt! Funka ju fint med centern där mellan skivspelarna, och förstärkaren kom upp lite; men har ändå lite plats över för ventilation. ![]()
När jag justerade vinkeln på centern så använde jag en ficklampa med platt bakände som jag satte mot framsidan på högtalaren bredvid diskanten. Satte den även på sidohögtalarna och jämförde lite var i soffan ljuset träffade. Har sett att en del använder laserpekare, men det har jag ingen.
Redigerat av Erik_N, 08 May 2016 - 09:53.
Postad 09 May 2016 - 07:22
Skivspelaren va också riktigt trevlig.
Tack för titten!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?