Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa sättet att installera en ny projektor i taket, samt duk

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 May 2015 - 21:39

Unregistered5eb414a5
  • Unregistered5eb414a5
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Har precis skaffat min första projektor, en Optoma HD26, tillsammans med en motordriven 100" duk från Homegear.

Eftersom jag aldrig har installerat en projektor tidigare, är jag lite nyfiken på vad ni andra har för arbetsflöde vad gäller detta. Det handlar alltså om en takmonterad projektor (jag har skaffat hållare).

Spontant känns det ju smartast att först sätta upp duken där den passar bäst, och därefter försöka hålla upp projektorn på ett ungefär, för att hitta rätt plats att borra i taket?

Postad 13 May 2015 - 08:58

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3370 inlägg
  • 1

Finns många skolor i ämnet, jag föredrar projektorn först, duken sedan och särskilt då med en projektor likt HD26 där du har begränsade möjligheter att påverka hur bilden projiceras. När du väl får se projektorn i gång är det lättare att hitta den lämpligaste lösningen.

Men börja inte med att borra och skruva. Ställ projektorn på en pall eller en trave böcker och se hur bilden hamnar och vad du kan göra åt saken. Till exempel försöka höja upp projektorn från golvet i samma höjd som takfästet. Det kanske slutar med att du behöver ett annan takfäste. Sedan tänker du tvärtom, från taket istället för golvet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.