Hej,
Istället för att starta två separata trådar för projektor och duk så tänkte jag ta båda här i denna tråd. Om det strider mot forumreglerna så kan väl en moderator hojta till.
Vill ha större bild så nu går jag från TV till projektor och duk. Har redan i dag skaffat mörkläggningsrullgardiner från IKEA som mörklägger riktigt bra. Bara ett par millimeter på ovansidan på varje gardin som det kommer in lite ljus om man tittar mitt på dagen, tittar dock oftast på kvällen.

Behöver lite hjälp med vad man ska köpa för projektor och duk inom min prisklass vilket är upp till ca 12-13,000 kr, men helst mindre.
Ramspänd duk vill jag ha. Är det något märke/modell som är att föredra och/eller märke/modell som man ska hålla sig borta från? Tänkte lägga max 3-3,500 kr för duken och vill helst ha så stor som möjligt, vilket är maximalt 120-tum (260 cm bred).
Åsikter om dessa?
När det gäller projektor så är förutom Full-HD och bra bildkvalitet en bra svärta det som är ett måste. Avskyr gråblaskig svärta som det är i min 4 år gamla LCD-TV. Såg Alien i dag och det var ingen rolig upplevelse alls.
Eftersom dukarna verkar ligga kring 3-3,500 kr så blir det ca 10,000 kr har jag kvar att spendera på projektorn.
LCD eller DLP?
Tacksam för alla svar.
Mvh
AH
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?