Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpråd projektor och duk.

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 July 2015 - 01:27

Almost Human
  • Almost Human
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej,

Istället för att starta två separata trådar för projektor och duk så tänkte jag ta båda här i denna tråd. Om det strider mot forumreglerna så kan väl en moderator hojta till.

Vill ha större bild så nu går jag från TV till projektor och duk. Har redan i dag skaffat mörkläggningsrullgardiner från IKEA som mörklägger riktigt bra. Bara ett par millimeter på ovansidan på varje gardin som det kommer in lite ljus om man tittar mitt på dagen, tittar dock oftast på kvällen.

ZOCVvpS.png

Behöver lite hjälp med vad man ska köpa för projektor och duk inom min prisklass vilket är upp till ca 12-13,000 kr, men helst mindre.

Ramspänd duk vill jag ha. Är det något märke/modell som är att föredra och/eller märke/modell som man ska hålla sig borta från? Tänkte lägga max 3-3,500 kr för duken och vill helst ha så stor som möjligt, vilket är maximalt 120-tum (260 cm bred).

Åsikter om dessa?

När det gäller projektor så är förutom Full-HD och bra bildkvalitet en bra svärta det som är ett måste. Avskyr gråblaskig svärta som det är i min 4 år gamla LCD-TV. Såg Alien i dag och det var ingen rolig upplevelse alls.

Eftersom dukarna verkar ligga kring 3-3,500 kr så blir det ca 10,000 kr har jag kvar att spendera på projektorn.

LCD eller DLP? 

Tacksam för alla svar.

Mvh

AH

Postad 25 July 2015 - 04:47

snuvve
  • snuvve
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
För 10000kr får du ingen ny projje med bra svärta.....
Hade jag varit du så kolla efter en begagnad jvc x serie eller sony hw30-hw50 har du tur vw85.
Vill du ha 3d eller ej?
Med din budget och krav så råder jag till begagnat marknaden både på duk o projektor
Sen är det alltid kombinationen proj duk och rum som avgör resultatet.
Har du helt vitt rum och vit duk så blir svärtan inte helt hundra vilken proj du än har pga reflekterande ljus.
Då kan lösningen vara hc duk men dom är oftast ganska dyra och bör kikas på innan köp.

Redigerat av snuvve, 25 July 2015 - 05:02.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.