Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa vägghögtalarna?

30 svar till detta ämne vägghögtalare on-wall speaker martin logan definitive technology dali elac yamaha marantz
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 August 2015 - 11:27

ddaniel91
  • ddaniel91
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Är på jakt efter ett par vägghögtalare som frontar i ett blivande 2.1-system. Detta kommer att ersätta mitt nuvarande 5.1-system (Dynavoice Challenger M-65 samt motsv. surrounds och center, med Onkyo TX-NR515) då jag inte tycker att surround ger jättemycket i dagsläget. Däremot vill jag ändå köpa en surround-receiver för att kunna utöka till 5.1 om jag känner det behovet i framtiden - trots den högre prislappen/prestanda mot stereoförstärkare. Kommer att till en början behålla min XTZ 99 W12.16-subwoofer, men den kommer nog bytas ut mot en smidigare variant framöver.

Beslutsångesten är enorm just nu, och den förstärks bara ytterligare av att jag inte har möjlighet att lyssna på alla högtalare som jag sitter och för tillfället väljer mellan. De som ligger överst i min lista just nu är:
Definitive Technology Mythos Ten
Martin Logan Motion SLM XL
Elac WS1665
DALI Rubicon LCR
Alla har fått mycket höga omdömen från olika håll - ibland från samma sida, men utan att jämföras med varandra. Jag saknar helt enkelt en bra jämförelse mellan dessa. Vilka är era synpunkter? Vilken av dessa skulle ni valt, eller har ni ytterligare alternativ som jag bör fundera på?

Utöver det så ska även förstärkaren bytas ut. Likadant där så är det svårt att välja. Jag har nog fått ner det till två kandidater åtminstone:
Yamaha RX-A840
Marantz SR5009
De verkar ganska jämbördiga rent funktionsmässigt, men jag har hört att Marantz ofta fokuserar på ljudkvalitet snarare än funktioner. Så om funktionerna är desamma, borde Marantzen spela bättre?

Tack på förhand!

Postad 08 August 2015 - 16:02

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

Tycker absolut att du skall lägga till DLS Flatbox....Särskilt de större modellerna som faktiskt låter riktigt bra för att vara av platt typ.

Postad 08 August 2015 - 16:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Tycker absolut att du skall lägga till DLS Flatbox....Särskilt de större modellerna som faktiskt låter riktigt bra för att vara av platt typ.

Hur står dom sig mot vanliga högtalare i samma prisklass? Har aldrig hunnit lyssna på dom

Postad 08 August 2015 - 16:12

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Du bör heller inte utesluta dessa:

Jag har ett par själv, som säljaren brukar säga..;)

Redigerat av masse70, 08 August 2015 - 16:15.

Postad 08 August 2015 - 16:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Bremenäggen är ju ett bra alternativ, men dom är ju högt upp i prisklass.

Postad 08 August 2015 - 18:41

ddaniel91
  • ddaniel91
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Vilka ingår i "de större modellerna"? Large? XL? XXL? :)
Jag har läst att de ska vara ganska bra, men tror tyvärr inte att WAF på dem ligger på topp (svart/vit kabinett med motsatt tygfront är tydligen inte poppis...). Ska ändå se om jag kan få till en möjlighet att lyssna på dem :)

EDIT: Såg att de levereras med både svart och vitt tyggaller! Kanske frun i huset gillar dem ändå *hoppet tänds på nytt*

Du bör heller inte utesluta dessa:

Jag har ett par själv, som säljaren brukar säga.. ;)

Har varit och lyssnat på Audiovector On-wall Super och var förvånad över hur tillbakadragna de var. De spelade riktigt fint, visst, men det fanns liksom inget liv i dem. Om någon hade bett mig hoppa upp och dansa till dem hade jag nog tackat nej ;)

Redigerat av ddaniel91, 08 August 2015 - 19:10.

Postad 08 August 2015 - 21:37

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

Hur står dom sig mot vanliga högtalare i samma prisklass? Har aldrig hunnit lyssna på dom

Tja ur ren stereo synpunkt så kan de ju inte riktigt jämföras med tex stativarna ifrån samma märke, Nu har jag inte testat de själv i hemma miljö men det jag hört ifrån dom i butiker så tycker jag de låter väldigt bra för den typen av högtalare o pris.

Postad 08 August 2015 - 21:42

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

Tror det var XL jag lyssnade på sist daniel.

Postad 08 August 2015 - 23:15

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

DLS M-Two är ruggigt bra annars. Kostar ju dock mer flis..

Postad 08 August 2015 - 23:22

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Vilka ingår i "de större modellerna"? Large? XL? XXL? :)
Jag har läst att de ska vara ganska bra, men tror tyvärr inte att WAF på dem ligger på topp (svart/vit kabinett med motsatt tygfront är tydligen inte poppis...). Ska ändå se om jag kan få till en möjlighet att lyssna på dem :)

EDIT: Såg att de levereras med både svart och vitt tyggaller! Kanske frun i huset gillar dem ändå *hoppet tänds på nytt*

Har varit och lyssnat på Audiovector On-wall Super och var förvånad över hur tillbakadragna de var. De spelade riktigt fint, visst, men det fanns liksom inget liv i dem. Om någon hade bett mig hoppa upp och dansa till dem hade jag nog tackat nej ;)

Dom finns även med samma kulör på kabinettet och tygfronten ;)

Oj, du hade redan noterat det :)

Postad 09 August 2015 - 15:02

ddaniel91
  • ddaniel91
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Tja ur ren stereo synpunkt så kan de ju inte riktigt jämföras med tex stativarna ifrån samma märke, Nu har jag inte testat de själv i hemma miljö men det jag hört ifrån dom i butiker så tycker jag de låter väldigt bra för den typen av högtalare o pris.

Intressant att det är så många som rekommenderar DLS. Blir trots det lite avskräckt när du säger att de inte kan jämföras med stativare från samma märke - hur menar du då? I min värld så borde man kunna få till mellanregister och diskant på ett bra sätt även i såpass tunna högtalare, men att basen kan saknas en del. Med min befintliga subwoofer, tror du att jag kommer märka en väsentlig skillnad mellan dessa vägghängda och ett par stativare för samma peng?

Tror det var XL jag lyssnade på sist daniel.

DLS M-Two är ruggigt bra annars. Kostar ju dock mer flis..

Har spanat lite på DLS M-One nu, och de verkar också rätt bra. De har också hamnat med i min lista nu! Ska försöka få till en provlyssning.

Postad 09 August 2015 - 18:10

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Intressant att det är så många som rekommenderar DLS. Blir trots det lite avskräckt när du säger att de inte kan jämföras med stativare från samma märke - hur menar du då? I min värld så borde man kunna få till mellanregister och diskant på ett bra sätt även i såpass tunna högtalare, men att basen kan saknas en del. Med min befintliga subwoofer, tror du att jag kommer märka en väsentlig skillnad mellan dessa vägghängda och ett par stativare för samma peng?

Har spanat lite på DLS M-One nu, och de verkar också rätt bra. De har också hamnat med i min lista nu! Ska försöka få till en provlyssning.

Kul! M-One är också riktigt bra, lite mindre kropp och bas, men delas dom mot bra subb så är det ju inga probs!

DLS M serien kräver bra förstärkare.

Det svåra med vägghängda kontra vanliga stativare tex är oftast att djupet i ljudbilden blir lidande.

Postad 09 August 2015 - 18:15

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0

Exakt min tanke...

Postad 09 August 2015 - 19:30

ddaniel91
  • ddaniel91
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Kul! M-One är också riktigt bra, lite mindre kropp och bas, men delas dom mot bra subb så är det ju inga probs!

DLS M serien kräver bra förstärkare.

Det svåra med vägghängda kontra vanliga stativare tex är oftast att djupet i ljudbilden blir lidande.

Om vi antar att min sub är tillräckligt bra, skulle du säga att man förlorar mycket jämfört med M-Two? Gissar på att även de andra elementen är upphottade för den prisskillnaden, men hur mycket är frågan. Och vad klassar du som en bra förstärkare? Klarar en Marantz SR5009 att driva dem ordentligt? 

Jag har inte lyssnat jättemycket på olika typer av högtalare ska jag erkänna, men det lilla jag lyssnat så tycker jag att man får ett ganska okej djup från vägghötalare. Har DLS Flatbox något speciellt problem vad det gäller djup, eller är de till och med lite bättre på det området? :)

Postad 09 August 2015 - 20:05

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

Jag köpte DLS Flatbox XXL för några veckor sen efter jag renoverat färdigt mitt kök, använder dom endast som kökshögtalare. Dom är helt okej, för att användas till kök men har redan bestämt mig för att komplettera med en av deras subbar för det är lite klent med bas.

Gäller väl i för sig alla vägghängda högtalare.

Beror lite på vad du driver dom med, men som i mitt fall som driver dom med Onkyo:s lite "loudness-ljud" funkar det bättre, ville byta denna förstärkare till något annat o provade Pioneer så lät dom väldigt platta och tråkiga.

Ska du ha dessa som Main-zone så får du se till att ha en bra sub till.

Blev ett spontan-köp för mig och designen passar väldigt bra till mitt kök,men är ganska övertygad om att det finns bättre vägghögtalare än dessa så lyssna runt lite.

Däremot låter M-one o M-two riktigt bra, men det är ju en annan prisklass.

Postad 09 August 2015 - 23:43

ddaniel91
  • ddaniel91
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag köpte DLS Flatbox XXL för några veckor sen efter jag renoverat färdigt mitt kök, använder dom endast som kökshögtalare. Dom är helt okej, för att användas till kök men har redan bestämt mig för att komplettera med en av deras subbar för det är lite klent med bas.

Gäller väl i för sig alla vägghängda högtalare.

Beror lite på vad du driver dom med, men som i mitt fall som driver dom med Onkyo:s lite "loudness-ljud" funkar det bättre, ville byta denna förstärkare till något annat o provade Pioneer så lät dom väldigt platta och tråkiga.

Ska du ha dessa som Main-zone så får du se till att ha en bra sub till.

Blev ett spontan-köp för mig och designen passar väldigt bra till mitt kök,men är ganska övertygad om att det finns bättre vägghögtalare än dessa så lyssna runt lite.

Däremot låter M-one o M-two riktigt bra, men det är ju en annan prisklass.

Om det främst var avsaknaden av bas som var högtalarnas största problem så känner jag mig ganska safe. Min nuvarande 12-tummare lär kunna komplettera den bas högtalarna själva saknar. Vad har du annars för högtalare, om sådana bjässar som Flatbox XXL ändå är förpassas till köket? ;)

Jag har även spanat på M-One, och det ligger fortfarande inom budget (om än knappt). Ska försöka få till en provlyssning på dem i veckan som kommer!

Postad 10 August 2015 - 00:06

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0

Jag valde själv Elac 1665. Tycker de är bättre än Flatbox.

Med Elac har jag en väldigt bra diskant som inte är vass och gör mig lyssningstrött.

Väldigt avslappnat ljud. mjukt.

Men det är ingen mening jag försöker beskriva för mycket.

Hade dyrare golvare förut, men tycker detta är bättre ljud än idag,  dock skall sägas med sub till Elac.

Var framför allt ute efter bättre ljud vid lyssning till musik. 

Det finns högtalare för vägg som klarar högre ljudtryck (Procella P5), men jag valde dessa för soundet i Elac, och att jag inte kommer kunna utnyttja Procellas möjlighet till väldigt höga ljudnivåer.

Bör verkligen övervägas om du har möjlighet att lyssna.

Redigerat av Marcus B., 10 August 2015 - 00:08.

Postad 10 August 2015 - 07:30

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

• 1344 inlägg
  • 0
Tycker väl samma sak dls m two är sjukt bra on Wall, dock är den stor så inte så konstigt att den låter bättre än dem flesta små On Wall som tex audiovector k-xx

Postad 11 August 2015 - 09:20

ddaniel91
  • ddaniel91
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag valde själv Elac 1665. Tycker de är bättre än Flatbox.

Med Elac har jag en väldigt bra diskant som inte är vass och gör mig lyssningstrött.

Väldigt avslappnat ljud. mjukt.

Men det är ingen mening jag försöker beskriva för mycket.

Hade dyrare golvare förut, men tycker detta är bättre ljud än idag,  dock skall sägas med sub till Elac.

Var framför allt ute efter bättre ljud vid lyssning till musik. 

Det finns högtalare för vägg som klarar högre ljudtryck (Procella P5), men jag valde dessa för soundet i Elac, och att jag inte kommer kunna utnyttja Procellas möjlighet till väldigt höga ljudnivåer.

Bör verkligen övervägas om du har möjlighet att lyssna.

Jag ska verkligen försöka få till en provlyssning av Flatbox. Jag har inte provat WS1665, utan bara den mindre varianten (1645), men jag gillade ljudkaraktären hos Elac skarpt! Är det någon större skillnad mellan 1665 och 1645? Det är ju bara ett extra mellanregisterelement samt en extra basreflex som skiljer, vilket får mig att tro att de helt enkelt kan spela högre. 

Tycker väl samma sak dls m two är sjukt bra on Wall, dock är den stor så inte så konstigt att den låter bättre än dem flesta små On Wall som tex audiovector k-xx

Ja, sen ligger ju M-Two i en helt annan prisklass än Kxx; vore konstigt om de inte spelade bättre ;)

Vad tycker du om M-One? Parat med en bra sub och jämfört med ett par golvhögtalare? M-Two kommer jag tyvärr inte ha råd med.

Postad 11 August 2015 - 09:32

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0

Ett märke som gör små grejor som låter bra är totem. Deras tribe 1 ligger i din prisklass. Titta i totem klubben där är en som har just tribe 1.

Postad 11 August 2015 - 17:17

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

• 1344 inlägg
  • 0
M-one med en SUB är också väldigt bra alternativ.

Postad 11 August 2015 - 21:09

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0

Jag vågar inte uttala mig om Elac skillnaderna, då jag inte kunnat jämföra 1645 mot 1665 side by side tyvärr:-)

Men det jag tänker är att det kan skilja lite gällande basmöjligheterna också, då det är lite olika storlek på dem.

När jag går in på Elacs hemsida så anges 48 som nedre gräns på freq. respons på stora 1665:an.

På mindre 1645 anges 50 som freq respons.

Så det kan ju vara en liten skillnad.

Men ja, jag håller med dig om dess karaktär. Var liksom därför jag tog just dem.

(...det var hårt tryck från fru om vita högtalare som inte tog plats, och dessa föll mig mest i smaken helt enkelt)

Postad 11 August 2015 - 21:16

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0

Ska kanske inte förvirra dig ytterligare ...MEN kan inte låta bli att säga att Procellas P5:or är rätt grymma för sin storlek.. så råkar du snubbla över möjligheten att lyssna på dem skall du ta den!

Vad du än väljer får du fundera på vilken sub du ska ha till dina nya vägghögtalare. Där finns det ju en drös att kika på också.

Just Elac 1665 betecknas som full range, men jag väljer att ha sub till.

Postad 12 August 2015 - 00:50

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

Ja alltså ett par stativare ställer man oftast en bit ut ifrån bakvägg och labbar så man får en bra ljudbild även i djupet så det handlar inte så mkt om hur rent o fint de låter utan om att vägghögtalare placeras direkt an mot väggen vilket ljudbilden blir lidande av i jämförelse....De låter minst lika rent o snyggt i övrigt.

Redigerat av robert293, 12 August 2015 - 00:51.

Postad 18 August 2015 - 11:08

ddaniel91
  • ddaniel91
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Ett märke som gör små grejor som låter bra är totem. Deras tribe 1 ligger i din prisklass. Titta i totem klubben där är en som har just tribe 1.

Bra tips! Hade velat lyssna på dem, för de verkar också prestera riktigt bra. Dock ligger de över min budget egentligen, men om de spelar fantastiskt så kanske det är värt det :)

M-one med en SUB är också väldigt bra alternativ.

Jag lyssnade på M-One (med och utan sub) och blev faktiskt inte jätteimponerad. Visst, de spelade inte dåligt, men jag hade förväntat mig mer. Framförallt så tyckte jag att de hade en väldigt tydlig sweet spot i rummet, vilket gjorde att de tappade lite förmåga till hemmabion. Kanske bara berodde på rummet vi lyssnade i, men det kändes inte helt hundra. 

Jag vågar inte uttala mig om Elac skillnaderna, då jag inte kunnat jämföra 1645 mot 1665 side by side tyvärr:-)

Men det jag tänker är att det kan skilja lite gällande basmöjligheterna också, då det är lite olika storlek på dem.

När jag går in på Elacs hemsida så anges 48 som nedre gräns på freq. respons på stora 1665:an.

På mindre 1645 anges 50 som freq respons.

Så det kan ju vara en liten skillnad.

Men ja, jag håller med dig om dess karaktär. Var liksom därför jag tog just dem.

(...det var hårt tryck från fru om vita högtalare som inte tog plats, och dessa föll mig mest i smaken helt enkelt)

Det lutar just nu åt Elac-högtalarna faktiskt. I och med att det ändå fanns en skillnad mellan 1445 och 1465 (samma högtalare som du nämnde men mindre) så tror jag att det kan vara värt att ta steget upp till 1665. 

Ska kanske inte förvirra dig ytterligare ...MEN kan inte låta bli att säga att Procellas P5:or är rätt grymma för sin storlek.. så råkar du snubbla över möjligheten att lyssna på dem skall du ta den!

Vad du än väljer får du fundera på vilken sub du ska ha till dina nya vägghögtalare. Där finns det ju en drös att kika på också.

Just Elac 1665 betecknas som full range, men jag väljer att ha sub till.

Procellorna är lite stora för min (läs: frugans) del, så de kommer nog inte vara aktuella. Lyssnar dock gärna på dem om jag får möjlighet -- alltid bra att veta vad man har att jämföra med :)

Ja alltså ett par stativare ställer man oftast en bit ut ifrån bakvägg och labbar så man får en bra ljudbild även i djupet så det handlar inte så mkt om hur rent o fint de låter utan om att vägghögtalare placeras direkt an mot väggen vilket ljudbilden blir lidande av i jämförelse....De låter minst lika rent o snyggt i övrigt.

Jag förstår. Det är alltså helt enkelt något man får stå ut med, och jag tror att jag kan leva med det!

Postad 19 August 2015 - 15:39

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

• 1344 inlägg
  • 0

Bra tips! Hade velat lyssna på dem, för de verkar också prestera riktigt bra. Dock ligger de över min budget egentligen, men om de spelar fantastiskt så kanske det är värt det :)

Jag lyssnade på M-One (med och utan sub) och blev faktiskt inte jätteimponerad. Visst, de spelade inte dåligt, men jag hade förväntat mig mer. Framförallt så tyckte jag att de hade en väldigt tydlig sweet spot i rummet, vilket gjorde att de tappade lite förmåga till hemmabion. Kanske bara berodde på rummet vi lyssnade i, men det kändes inte helt hundra.

Det lutar just nu åt Elac-högtalarna faktiskt. I och med att det ändå fanns en skillnad mellan 1445 och 1465 (samma högtalare som du nämnde men mindre) så tror jag att det kan vara värt att ta steget upp till 1665.

Procellorna är lite stora för min (läs: frugans) del, så de kommer nog inte vara aktuella. Lyssnar dock gärna på dem om jag får möjlighet -- alltid bra att veta vad man har att jämföra med :)

Jag förstår. Det är alltså helt enkelt något man får stå ut med, och jag tror att jag kan leva med det!

Så det blir alltså m-two om du vill ha mer hehe
Annars köp ett par riktigt bra inwall och bygg en egen låda då får du onwall med grymt ljud tänk på var du sätter bas porten bara hehe

Postad 19 August 2015 - 16:15

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

• 1723 inlägg
  • 0

Ett alternativ där Ci5160RL-THX är senaste och största THX referens för in-wall

http://www.kef.com/h...aker/index.html

Redigerat av Buddaz12, 19 August 2015 - 16:26.

Postad 21 August 2015 - 21:29

mudde
  • mudde
  • Lärjunge

• 397 inlägg
  • 0

Ett alternativ där Ci5160RL-THX är senaste och största THX referens för in-wall

http://www.kef.com/h...aker/index.html

Fina, men ser ju inte särskilt billiga ut på $3,000/st vilket troligtvis motsvarar en bit över 30 000 kr/st med moms. Lillebror Ci3160RL-THX ser "mer prisvärd" (eller mindre oprisvärd) ut, med samma diskant/mellanregister men 2 färre basar för $1800/st.  Ska ju ändå ge tillräckligt med tryck för att klara THX Ultra2.

Det vore intressant att jämföra dessa med motsvarande Procella eller MK Sound.

Postad 21 August 2015 - 21:50

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

• 1723 inlägg
  • 0

Fina, men ser ju inte särskilt billiga ut på $3,000/st vilket troligtvis motsvarar en bit över 30 000 kr/st med moms. Lillebror Ci3160RL-THX ser "mer prisvärd" (eller mindre oprisvärd) ut, med samma diskant/mellanregister men 2 färre basar för $1800/st. Ska ju ändå ge tillräckligt med tryck för att klara THX Ultra2.

Det vore intressant att jämföra dessa med motsvarande Procella eller MK Sound.

Olika modeller. Den stora THX2 serien är ju lyx serien, den billigaste har en helt annan diskant och bas lösning. Står att utveckligen är hämtad från vanliga R serien och i R serien kostar största golvaren ca 30k. KEF är inte billiga däremot väldigt bra även fast högtalarna byggs till vissa delar i en asiatisk fabrik.

Postad 22 August 2015 - 22:36

mudde
  • mudde
  • Lärjunge

• 397 inlägg
  • 0

Olika modeller. Den stora THX2 serien är ju lyx serien, den billigaste har en helt annan diskant och bas lösning. Står att utveckligen är hämtad från vanliga R serien och i R serien kostar största golvaren ca 30k. KEF är inte billiga däremot väldigt bra även fast högtalarna byggs till vissa delar i en asiatisk fabrik.

Ci3160RL-THX http://www.kef.com/h...60RL/index.html har samma diskant och mellanregister som storebror 5160 enligt kef själva: http://www.kef.com/u...fo_sheet_EN.pdf

Skillnaden är antalet baselement (2 vs 4, båda har samma typ av element) och en justering i delningsfrekvenserna.  Båda klarar THX Ultra2

Postad 22 August 2015 - 23:42

joey_truelove
  • joey_truelove
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Om det främst var avsaknaden av bas som var högtalarnas största problem så känner jag mig ganska safe.

Inte bara bas utan även dynamik och den sorts resonans som är attraktiv. Närheten mellan baffel och bakstycke kan också lättare inducera stående vågor och resonanser, men kan inte uttala mig om just de högtalare vi pratar om här vad gäller det.

Även taggad med vägghögtalare, on-wall speaker, martin logan, definitive technology, dali, elac, yamaha, marantz

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.