Inte sett tv:n själv så jag kan inte ge specifika svar för just den modellen.
Baserat på recensioner så verkar den riktigt bra dock så en 50-tummare för 8 papp låter som ett riktigt kap.
TV-spel och Blur-ray film lär flyta på finfint på CX700 som jag förstått det från recensioner (38 MS med Game Mode).
Hur pass bra nått "flyter" har inte ett dugg med latens, input-lag, att göra.
I första hand handlar det om att hantera insignalen rätt. Gör displayen det är det mesta vunnet (dvs det blir för de flesta "tillräckligt bra"). I andra hand handlar det om att applicera lite "trix" för förfina återgivningen lite. Så vitt jag vet så hanterar CX700 insignalen rätt, medans den har begränsade möjligheter att "trixa". Dvs det finns LCD:er som hanterar rörelser bättre men det finns också LCD:er som funkar avsevärt sämre, skulle man kunna säga.
Hur fungerar lågupplöst material på en 4k UHD tv? Blir det totalt icke sebart eller skalar tvn upp sändningarna?
Eftersom bildytan består av 3840*2160 pixlar så MÅSTE lägre upplösta signaler alltid skalas upp. Annars skulle du få en liten frimärksbild mitt i skärmen.
Uppskalning är alltså något som är nödvändigt, snarare än nått som förbättrar bilden. Generellt kan man väl dock säga att det inte är direkt svårare att skala till UltraHD än vad det är att skala till FullHD (förutsatt att bekräkningskraften finns där), något många tycks tro. Och även om skalningar kan göras olika bra/snyggt så beror slutresultatet mest på kvalitén på den lågupplösta insignalen som sådan. Klassisk skit in, skit ut mao. 
Redigerat av pacman, 08 September 2015 - 09:49.