Kommentarer till Renovering/bygge av biorum av gribber
Postad 11 December 2015 - 16:53
Vilka spottar valde du att köra med?
Postad 11 February 2016 - 12:32
Postad 12 February 2016 - 14:04
Runt 350 lumen styck (varje spot har 15st 2835 led:ar, mer info: https://en.wikipedia.../SMD_LED_Module )
80cm mellan dem och 2.5 meter mellan de 2 raderna
Har för tillfället gjort så att varje rad är reglerbar var för sig, så ena t.ex. kan vara nerdimmad medans den andra är avstängd helt
Postad 21 March 2016 - 13:05
Postad 21 March 2016 - 21:13
Ser väldigt bra ut detta än så länge. Hur gör du listerna ventilerade. Jag har såna i mitt vardagsrum som sitter där sedans innan. Men hade tänkt och byta ut dom i andra rummen oh göra dom ventilerade också.
Först tänkte jag fräsa ur dem men efter mycket funderande och testande monterar jag dem med distanser från väggen istället, tapeten och färgen på listerna gjorde att skarven inte syntes alls, gjorde distanser av 3mm masonit.
Hade funderingar på att lägga distansen under istället för mot väggen med men såg inte ut att bli optimalt mot mattan + att det är nog lättare att tappa grejer som åker in under där än mot väggen (tror jag
)
Postad 29 March 2016 - 09:32
Postad 06 May 2016 - 07:54
Lite smågrejer kvar nu bara egentligen, sen kan jag börja med allt roligt, alla gizmos och detaljer, onödiga måste-ha-saker och annat hittepå
Postad 06 May 2016 - 14:43
Postad 21 June 2016 - 19:11
De spottar han sätter in så drar man lågström till varje spott. Sen starkström till en stor dossa som sen delar ut lågström till alla.
Postad 11 July 2016 - 09:12
Grymt arbete du gör. Hade en fundering. Köpte likadana spottar som dig men min elektriker tyckte inte om de pga att man måste ta full ström ändra fram till varje spott. Hur har du gjort?
De spottar han sätter in så drar man lågström till varje spott. Sen starkström till en stor dossa som sen delar ut lågström till alla.
Det är 230v till varje, vilket kanske inte är direkt att önska, jag har dock en plan på att ändra det och köra med en central transformator, det skulle även ge lite möjligheter till inviduell styrning av varje lampa (med lite elektronik) mm.
Bör inte vara några problem att köra med valfri passande konstantströmstraf till dessa heller, de bör din elektriker kunna plocka fram ![]()
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
162 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?