Hej.
Jag har skaffat mig en Onkyo 747 för att ersätta min gamla Onkyo 577 och jag börjar ångra mitt köp. Efter att jag har kört den automatiska kalibreringen AccuEQ ca 10 - 15 gånger så låter det fortfarande inte bra. Vissa gånger upptäckte den inte ens centern fast det kom brus från den. Blev bättre när jag vinklade upp högtalaren. Nu med kalibreringen har jag volymen på sub på halva så som man skulle ha enligt instruktioner, men den lägger sub på +6 db. Övriga högtalare ligger runt +-1 db. Dialogerna låter väldigt lågt med kalibreringen aktiv. Det låter betydligt bättre när jag stänger av kalibreringen. Fast med kalibreringen avstängd så blir basen helt okontrollerad. Varenda scen är full av bas och det skakar och fladdrar hela tiden nästan.
Jag skulle behöva hjälp av nån snäll för att ställa in det här. Min bas är en XTZ 99 W10.16. Hur ska man ställa in alla reglagen på den? Just nu har jag volym på halva, frekvens på halva, phase på noll, EQ1 på EQ2 på och high pass på.
Tycker ljudet lät mycket bättre på min gamla Onkyo 577 med Audyssey EQ.
Ska man försöka ge sig på att ställa in allting själv eller ska man sälja skiten?