Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bildproblem

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 February 2016 - 12:03

erkovitch
  • erkovitch
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Skaffade mig en projektor för ett tag sedan.ben qw1070+ Nu märker jag att när jag kör från digitalboxen så funkar det till 100% bilden är stor och fin.

Men om jag väljer att köra från ps4 så får jag inte ut max bild, utan det finns som en liten "ram" runt hela bilden, kankse 7-10 cm bred, som det inte är bild på, den är likson lite ljusgrå, bara lite upplyst. Den blir ennu sämre när jag gör från PC, kankse 10-20 cm.

Är det någon som har samma problem, eller kankse är det bara en simpel inställing man ska göra.

Har tyvärr ingen bild som jag kan lägga upp då det inte syns på fotot.

Kan göra ett nytt försör när jag kommer hem från jobbet idag, med att ta en bild så ni experter kan se vad jag menar ;)

Postad 23 February 2016 - 12:31

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3370 inlägg
  • 0

Projektorn är oskyldig. Du har underscan aktiverat i dina källor. Dvs PC:n och PS4 krymper bilden och lägger på en svart ram runt om. Detta ändrar du i grafikkortsinställningarna respektive skärminställningar i PS4.

Detta vill du också ändra eftersom det tydligt försämrar bildkvaliteten när man på digital väg krymper bilden ett par procent. Troligtvis har du kört med en TV innan och på den har du overscan aktiverat, eller hur?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.