Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mail försvinner från telefonen

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 februari 2016 - 19:49

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Någon som kan svara på varför vissa mail bara försvinner från inkorgen? använder en vanliga inbyggda mail-appen i min samsung galaxy s6.

Hade två st viktiga mail som jag flaggade. Nu helt plötsligt så finns dom inte kvar. Inte någonstans, tex i papperskorgen eller i mappen "flaggade" eller någonstans. 

Detta är dessutom inte första gången det har hänt. Har varit med flera gånger där vissa mail bara har försvunnit.  Kollar jag min mail på datorn så finns dessa två kvar där (som tur är)

Någon som har en teori varför vissa mail bara försvinner så?

Postad 23 februari 2016 - 19:55

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1 792 inlägg
  • 0

Hur har du ställt in mailsynkningen på mobilen?

För efter t.ex 1 vecka så försvinner mail från mobilen då det annars skulle ta upp mycket data. Du kan dock ändra det i dina mailsynkningsinställningar.

Postad 23 februari 2016 - 20:11

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

jag tycker inte att jag upplever att alla mail försvinner efter ett tag, men det kanske dom gör.  hur och vad ska jag ställa in mailsynken då? finns ju hur mycket som helst obegripliga saker att ställa in.

tex synkronisera schema - "ställ in synkningsskema" står på automatisk (vid mottagning)

finns även nått som heter"period för synkronisering av e-post" den står inställd på 3 dagar. va är det som händer efter 3 dagar? tycker det står så luddigt.

finns även massa annat att ställa in och jag förstår inte riktigt vad något är.  Någon som vet hur man ställer in? :)

Postad 24 februari 2016 - 06:09

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Du får säkert fler svar i avdelningen Mobiltelefoni & GPS, det är nog många som inte ens tittar i Off Topic efter mobiltelefonfrågor :)

Redigerat av FEA, 24 februari 2016 - 06:46.

Postad 24 februari 2016 - 06:42

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Jag har flera ggr försökt använda t.ex hotmail i telefonen, men mina mail som är mer än 1 månad synns ej, har mail som är 6år som jag behöver komma åt. Men går icke synca i appen, så måste isf använda wwe tyvärr. Gmailapeen är bättre i det fallet.

Postad 24 februari 2016 - 07:53

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0

Vill du lösa problemet permanent så föreslår jag att du går över till Gmail, och kör med Gmails egna mail-app. Då finns alla dina mail. 

Annars, om du vill ha kvar din hotmail, så prova outlooks mail-app. Tror den är mer kompatibel med hotmail än tex den inbyggda mailappen i många smartphones.

Postad 24 februari 2016 - 08:05

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

https://www.google.s... mail galaxy s6

Postad 24 februari 2016 - 08:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Vill du lösa problemet permanent så föreslår jag att du går över till Gmail, och kör med Gmails egna mail-app. Då finns alla dina mail.

Annars, om du vill ha kvar din hotmail, så prova outlooks mail-app. Tror den är mer kompatibel med hotmail än tex den inbyggda mailappen i många smartphones.

Jag vill byta. Hotmail känns så gammalmodigt . Men drygt att uppdatera allt med min nya mail. Men kanske är värt det ändå

Postad 24 februari 2016 - 08:22

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0

Tror inte du kommer ångra dig. Du kan ju göra det successivt. Och passa på och rensa bort gamla siter som du inte använder :)

Postad 24 februari 2016 - 08:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
Sant. Får nog ta tag i det 😊

Postad 24 februari 2016 - 10:32

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Gmail har push också. Instant notification vid mail. Pop3 mpste appen oftast söka med intervall 15min lägst som oftast. Drar batteri och man kan missa viktiga minutrar och sekundrar.

Vi skulle få mail när en husförsäljning startade. Hade jag inte haft push hade jag kunnat hamna 15min efter alla andra. Katastrof!! :-)

Postad 24 februari 2016 - 14:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Väldigt konstigt. Nu fylldes min inkorg på med 8 gamla mail. Bland annat dom flaggade mailen som hade försvunnit.  Dock inte som olästa utan som lästa mail.  enda jag gjorde (igår) var att ändra "synkronisering av e-post" från 3 dagar till 14 dagar (vad nu det innebär)

Någon som har en teori? :)

Postad 24 februari 2016 - 15:00

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Väldigt konstigt. Nu fylldes min inkorg på med 8 gamla mail. Bland annat dom flaggade mailen som hade försvunnit.  Dock inte som olästa utan som lästa mail.  enda jag gjorde (igår) var att ändra "synkronisering av e-post" från 3 dagar till 14 dagar (vad nu det innebär)

Någon som har en teori? :)

Svaret finns i inlägg nr 2.

Postad 24 februari 2016 - 15:19

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Svaret finns i inlägg nr 2.

Det står att mail en försvinner efter en vecka.

Nu var det ju så att dom har kommit tillbaka helt plötsligt. Jag undrar om någon vet varför. Tycker inte att svaret i inlägg två hjälper mig här.

Postad 24 februari 2016 - 15:33

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Det står att mail en försvinner efter en vecka.

Nu var det ju så att dom har kommit tillbaka helt plötsligt. Jag undrar om någon vet varför. Tycker inte att svaret i inlägg två hjälper mig här.

Du ändrade ju synkningen till 14 dagar. Ändrar du till 1 månad så ser du mail upp till 1 månad bakåt i tiden. Ändrar du till "allt" eller "när som helst" eller vad det nu står i dina inställningar så visas ALLA mail oavsett ålder på dem.

Postad 24 februari 2016 - 16:23

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Du ändrade ju synkningen till 14 dagar. Ändrar du till 1 månad så ser du mail upp till 1 månad bakåt i tiden. Ändrar du till "allt" eller "när som helst" eller vad det nu står i dina inställningar så visas ALLA mail oavsett ålder på dem.

Aha jag förstår. Jag visste inte att "synka" betydde samma sak som radera bara. Men nu vet jag 😊

Postad 24 februari 2016 - 19:58

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Telefonen raderar inget. Mailen är kvar på servern. Den visar bara inte äldre mail.

Postad 24 februari 2016 - 20:22

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Aha jag förstår. Jag visste inte att "synka" betydde samma sak som radera bara. Men nu vet jag

Nej, det betyder inte radera. Synka kommer av ordet synkronisering. Du får googla själv på vad det betyder. B)

Postad 24 februari 2016 - 20:32

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Nej, det betyder inte radera. Synka kommer av ordet synkronisering. Du får googla själv på vad det betyder. B)

Haha inte så jag menade 😜

Telefonen raderar inget. Mailen är kvar på servern. Den visar bara inte äldre mail.

Jag förstår. Skönt att det löste sig. Nu vet jag hur det funkar. Tack för hjälpen alla ☺

Postad 25 februari 2016 - 16:02

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Förmodligen kör du POP på datorns mailklient. Det betyder att den tankar hem nya mail lokalt och då kan du inte se dem längre med någon annan klient.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.