Tja!
Vänder mig till er kloka individer för lite råd angående projektor samt duk. Jag krängde nyligen iväg min TV på blocket pga clouding och elände så är inte sugen på en TV igen. Det blir för liten bild och massa andra problem. Så därför tänkte jag rikta in mig på en projektor.
Rummet är på bilden som ni ser nedan. Takhöjden är 240 cm och tanken är att projektorn ska placeras ovanför tavlan (tavlan går att sänka vid behov) på antingen en hylla eller takfäste beroende på projektor. Rummet är 4 meter brett så från projens lins till duken blir det ungefär 375 cm om man räknar på ett djup på 25 cm på projektorn. Hdmi drar jag över taket och strömsladd till projektorn löser jag genom att låta en elektrikerpolare antingen byta uttag där lamputtaget sitter (mitt i rummet) eller fixa en specialsladd.
Rummet har som ni ser vita väggar med vitt tak samt fönster på höger sidan när man sitter i soffan och till vänster utanför bild är det även ett litet kök tro det eller ej
Så förutsättningarna är långt från optimala innan jag ens har nämnt att jag enbart använder min dator som källa och projektorn måste därför vara ganska ljusstark så jag ändå får någon slags bild på dagen utan att behöva sitta i totalt mörker. Budgeten är inte jättekaxig, kan sträcka mig till 15 lakan men inte mer.
Och nej, jag har aldrig haft någon projektor innan så har inte någon koll alls på det här : ) : )
Tacksam för alla tips ni kan komma på!
Sökningen pågår
Avancerad sökning

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?