Svarar väl mig själv då det inte är lättaste forumet att få ens 1 svar på
kan ju vara bra ifall någon gör te.x en sökning..
Det är en relativt lätt procedur att öppna och rengöra en BenQ W700. Man får skruva bort baksidan och en PCB och dra ur runt 7-8 kontakter så man kan lyfta upp PCB'n.. Sen var det bara att skruva loss delen där DMD-chippet sitter, dvs vid kylflänsen (sitter med 4 skruvar)..
Tar kanske 40 min första gången man gör det (om man tar det lugnt, vilket man ska göra), rätt vettigt att fota lite (med bra ljus) så man kommer ihåg var alla kontakter ska vara osv. De papperstunna kablarna/ kontakterna (som jag förr aldrig råkat ut för inom elektronik) har två olika mekanismer för att få fast kabeln, en där man lyfter upp kontakten som ett lock och sen klämmer ner det igen över kabeln, och en annan mekanism som jag tyvärr inte har kvar i huvvet nu, men det var rätt lätt att förstå när man väl klurat lite, gäller att vara försiktig här, kan tänka mig att det är lätt att förstöra mekanismen som håller kablarna på plats.
Skulle ranka det 5/10 i svårihethetsgrad, om man precis som mig meckat lite med PC's men inte kan något om elektronik i övrigt direkt.
Redigerat av vurt, 22 September 2016 - 21:21.