Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad är fel på mina 2 tv-apparater? Samsung UE48J6375 och Samsung UE75JU7005

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 december 2016 - 02:17

danne_king
  • danne_king
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Har en Samsung UE48J6375 tv och en Samsung HW-J460 soundbar i sovrummet.
Igår när jag skulle kolla fick jag inget ljud.
I vanliga fall går soundbaren igång samtidigt som tvn sätts igång genom Anynet+ (att dom är ihopkopplade) men när jag ikväll skulle försöka hitta vad som var fel verkade allt helt knas.
Först får jag inget ljud oavsett som jag försöker koppa bort soundbaren och köra högtalaren i tvn.
Jag kommer inte in i tvns meny, smartdelen eller något annat på tvn, den låser sig.
Tvn får signal ifrån fjärren men inget fungerar. Inte ens "knappen" bak på tvn funkar.
När jag stänger av tvn slocknar den någon sekund för att sen starta om sig själv.
Jag drog ut kontakten och försöker flera gånger och till slut funkar de men allt är helt knäppt, segt och långsamt.
Till slut kommer jag in i tvns meny och gör en återställning. Efter återställningen verkar tvn fungera som vanligt men när jag försöker koppla ihop soundbaren igen hittar den först ingenting men efter ett par försök hittar den på den i sökningen (sökning efter nya enheter eller va de heter) vid 30% men när den väl sökt klart 100% står de att inget hittats.
Tvn verkar fungera som den ska igen (i alla fall för tillfället) men frågan är varför den var så knas om de skulle varit soundbaren de är fel på...
 
Kollade på kvittot för garantin och den gick ut för 2 veckor sen :(
 
Även min nyare stora 75" i vardagsrummet knasar Samsung UE75JU7005  Den är segt att ändra volym på som om signalen mellan tv och fjärr är dålig men bara till volymen, och ibland fungerar de inte att byta kanal på sifforna på fjärren, även mute kan tappa funktionen ibland. Volymen och mute brukar funka igen efter att man gjort nåt annat val på fjärren först, men att inte kunna byta kanal med siffrorna kan vara dödt i allt från någon minut till en hel kväll (de kommer och går), men sifforna fungerar tex felfritt i text-tv. Får byta kanal med "upp och ner pilarna".
 
Till den här tvn är det garanti kvar då den är köpt i augusti, men det känns jobbigt att plocka ner och skicka en så stor tv.
Kanske kan man göra nåt själv först innan den måste skickas på service?
 
Blir less och frustrerad att grejerna inte fungerar.
 
Så ni som har lite koll, vad tror ni kan vara fel?
Är något av de här nåt ni känner igen?

Redigerat av danne_king, 23 december 2016 - 02:29.


#2

Postad 23 december 2016 - 05:50

RX-V1700
  • RX-V1700
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Jag hade provat att återställa dem. Kan vara en uppdatering, som inte fungerar som det är tänkt.



#3

Postad 23 december 2016 - 12:21

danne_king
  • danne_king
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Jag hade provat att återställa dem. Kan vara en uppdatering, som inte fungerar som det är tänkt.

Lyckades få igång ljudet i soundbaren men de kom igång av sig självt. Plötsligt kom de upp att tvn hittat en annan ljudkälla som gick att välja.

Allt gick bra tills jag startade om tvn då försvann bilden ifrån digitalboxen istället och nu spelar de ingen roll vad jag gör. Har gjort grundinställning, letat uppdatering, bytt plats på hdmi men det kommer ingen bild

Man ser att något är anslutet då det bara går att välja dom hdmi som har nåt anslutet men den får ingen bild.

Smartdelen i tvn fungerar som den ska och testar jag Netflix eller Youtube så får ja bild och ljud.

Skitgrejer :(

Visst är de väl 1 års garanti man har på grejerna? Tvn är köpt på Siba den 7 december 2015 :(


Redigerat av danne_king, 23 december 2016 - 12:59.


#4

Postad 24 december 2016 - 04:29

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Samsung har 2 års garanti :)



#5

Postad 24 december 2016 - 12:10

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 920 inlägg
  • 0
Dessutom säger Konsumentköplagen tre år, men då ligger det på konsumenten att visa att felet inte beror på vad du gjort (vilket inte bör vara ett problem här).

#6

Postad 24 december 2016 - 15:27

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 215 inlägg
  • 0
75" behöver du knappast skicka, Samsung har väl hemservice.

#7

Postad 25 december 2016 - 03:12

danne_king
  • danne_king
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Samsung har 2 års garanti :)

 

75" behöver du knappast skicka, Samsung har väl hemservice.

Ringde Samsung och fick höra att dom hade 2 års garanti och att dom kommer hem och fixar.

Dom skulle höra av sig om 3-5 arbetsdagar (kanske något längre nu runt jul) för att boka en tid.
Grym service! (dom har ifs inte kommit ännu men så här långt).

Har fler 2 års "vanlig" garanti eller är det bara Samsung?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Barco Balder CinemaScope DCI tittar ut genom bakväggen
    The Hulk
    2021-04-13 05:03:24
  • Minispelhallen/lobby
    The Hulk
    2021-04-13 04:57:42
  • 2 rader med läder =)
    The Hulk
    2021-04-13 04:52:00
  • A/Vrack full med godis
    The Hulk
    2021-04-13 04:46:28
  • Labbar med gjuta golv med Egyptisk motiv.
    The Hulk
    2021-04-13 04:41:54
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.