Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Letar efter vattentät bluetooth högtalare

31 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Ultimate Ears UE Megaboom Bluetooth Högtalare (Bärbara Högtalare) 8 7,56 (17) 1 943:-
Panasonic SC-ALL05 WiFi Bluetooth Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 02 maj 2017 - 22:34

tqila
  • tqila
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Letar efter en bluetooth högtalare jag kan ha i spabadet. Den måste alltså vara helt vattentät.

De flesta jag hittat har bara varit vattentåliga/skyddade för vattenstänk.

Någon här som har koll på, och kan tipsa om, ett par bra bluetooth högtalare som är vattentäta och kan användas I vattnet?

Postad 03 maj 2017 - 03:31

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
Ultimate Ears har några modeller som kan dela vatten med dig...

Postad 03 maj 2017 - 06:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

En högtalare behöver ju inte vara helt vattentät som du söker, den ska ju inte bada :P Behöver ju tåla vattenstänk kan jag tänka mig.

Redigerat av SKIBBE, 03 maj 2017 - 06:54.

Postad 03 maj 2017 - 06:50

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0
Panasonic all05.
Har bluetooth plus wifi.

https://www.prisjakt...XlfrRoCWPnw_wcB

Youtube klipp:

https://youtu.be/5s6kBNNSLEU

Redigerat av Ochåäö, 03 maj 2017 - 06:56.

Postad 03 maj 2017 - 07:16

tqila
  • tqila
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

En högtalare behöver ju inte vara helt vattentät som du söker, den ska ju inte bada :P Behöver ju tåla vattenstänk kan jag tänka mig.

Som jag skrev i mitt inlägg så är det precis det den ska tåla. Att badas med. I vattnet. Lika blöt som mig.

Ultimate Ears har några modeller som kan dela vatten med dig...

Tack, ska kolla upp dessa.

Panasonic all05.
Har bluetooth plus wifi.https://www.prisjakt...XlfrRoCWPnw_wcB
Youtube klipp:https://youtu.be/5s6kBNNSLEU

Har inte möjlighet att titta på Youtube-klippet nu, så möjligt att jag har fel. Men av bilden att döma så är det inte ut som om den kan vara I vattnet. Men kollar ikväll och återkommer. :)

Postad 03 maj 2017 - 07:40

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0
Hmm! Ska du ha den i vattnet behöver den då även kunna flytta?

Postad 03 maj 2017 - 07:41

tqila
  • tqila
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Hmm! Ska du ha den i vattnet behöver den då även kunna flytta?

Det hade ju så klart varit en fördel. Men inget måste.

Postad 03 maj 2017 - 07:57

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0
All05 under vatten. Finns många klipp på youtube.
https://abancommerci...-speaker-advert

Postad 03 maj 2017 - 08:09

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0

Som jag skrev i mitt inlägg så är det precis det den ska tåla. Att badas med. I vattnet. Lika blöt som mig.

Tack, ska kolla upp dessa.

Har inte möjlighet att titta på Youtube-klippet nu, så möjligt att jag har fel. Men av bilden att döma så är det inte ut som om den kan vara I vattnet. Men kollar ikväll och återkommer. :)

All05´an Tål att sänkas ner i vatten.

Den är mycket mer än bara en blåtandshögtalare då den har wifi och kan spela direkt från din dator eller spotify tex utan att det ska gå genom en telefon.

Den är stilig jämfört med andra rena blåtandshögtalare som är tåliga, den tål att se på och får stå framme hemma i mitt kök tom!

Funderar precis på att köpa en till och parkoppla för stereo nu när de har gått ner i pris.

https://www.minhembi...howtopic=329761

Edit: Beställde en till nu.. :)

Redigerat av akterspegel, 03 maj 2017 - 08:39.

Postad 03 maj 2017 - 19:05

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

• 1 344 inlägg
  • 0
Jbl xtreme är ip klassad

Postad 03 maj 2017 - 19:17

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Jbl xtreme är ip klassad

Fast IP-klassad betyder inte vattentät. Följande är saxat från JBL's hemsida:

"Splashproof
Splashproof means no more worrying about rain or spills; you can even clean it with running tap water. Just don’t submerge it."

Den är alltså bara stänksäker.

Postad 03 maj 2017 - 19:38

tqila
  • tqila
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Tycker nog att Panasonic All verkar lite stor och klumpig. Gillar utformningen/storleken på Ultimate Ears varianter bättre.

Någon som har insikt i ljudskillnaderna? Blir nog en Ultimate Ears Megaboom om inte ljudkvaliten skiljer sig markant.

Postad 03 maj 2017 - 22:21

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Tycker nog att Panasonic All verkar lite stor och klumpig. Gillar utformningen/storleken på Ultimate Ears varianter bättre.
Någon som har insikt i ljudskillnaderna? Blir nog en Ultimate Ears Megaboom om inte ljudkvaliten skiljer sig markant.

Hur hade du tänkt styra musiken?
Har du vattentät telefon?
All05 har knappar för paus, fram, bak, volym m.m. Ser inte detta på megaboom.

Postad 04 maj 2017 - 08:22

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0

Är inte det "bara" en blåtandshögtalare? då måste du ha en telefon i närheten som ljudkälla. :)

Postad 04 maj 2017 - 08:54

tqila
  • tqila
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Är inte det "bara" en blåtandshögtalare? då måste du ha en telefon i närheten som ljudkälla. :)

Hur hade du tänkt styra musiken?
Har du vattentät telefon?
All05 har knappar för paus, fram, bak, volym m.m. Ser inte detta på megaboom.

Ni har rätt, men min mobil är i princip vattentät.
Men kanske är vettigare att köpa Panasonic.

Varför just all-05? Fanns lite olika modeller såg jag. Även några nyare.

Postad 04 maj 2017 - 09:36

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0

Ni har rätt, men min mobil är i princip vattentät.
Men kanske är vettigare att köpa Panasonic.

Varför just all-05? Fanns lite olika modeller såg jag. Även några nyare.

Vad bra, då har du en perfekt fjärrkontroll! :) Jag har förbrukat en iphone när jag legat i badet med svettiga händer..

Det ser ut som att det bara är 05´an som är batteridriven och den är dessutom vattentät.

Postad 04 maj 2017 - 10:47

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Jag äger all2 som jag är mycket nöjd med. Den musik pryl jag använder mest hemma. Kombinationen Blåtand samt wifi gör att jag kan strömma all musik till den även då youtube.

När jag då läser trådar söker blåtandshögtalare. Vad ska jag svara?! All05 är vad jag har plus batteridrift, vattentät samt knappar för musikstyrning.

Men du kanske har hela hemmet fullt med wifi högtalare och är ute efter en blåtandshögtalare som du kan ha med dig ut i spa:t. Då kanske megaboom är bättre val med sin längre batteritid. Du har ju dessutom en telefon du kan ha med dig i badet.

Sedan är det ju intressant har du wifi täckning ut till spa:t?

Postad 04 maj 2017 - 11:21

tqila
  • tqila
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Vad bra, då har du en perfekt fjärrkontroll! :) Jag har förbrukat en iphone när jag legat i badet med svettiga händer..
Det ser ut som att det bara är 05´an som är batteridriven och den är dessutom vattentät.

Ok, vilken iPhone? :) jag har en iPhone 7 plus, därav mitt "i princip". ;)
Ja, då är det ju 05 som gäller för mig eftersom den måste vara vattentät.

Jag äger all2 som jag är mycket nöjd med. Den musik pryl jag använder mest hemma. Kombinationen Blåtand samt wifi gör att jag kan strömma all musik till den även då youtube.
När jag då läser trådar söker blåtandshögtalare. Vad ska jag svara?! All05 är vad jag har plus batteridrift, vattentät samt knappar för musikstyrning.

Men du kanske har hela hemmet fullt med wifi högtalare och är ute efter en blåtandshögtalare som du kan ha med dig ut i spa:t. Då kanske megaboom är bättre val med sin längre batteritid. Du har ju dessutom en telefon du kan ha med dig i badet.

Sedan är det ju intressant har du wifi täckning ut till spa:t?

Tanken var att använda den i spabad (inomhus, har wifi) och pool (utomhus, ej wifi). Samt vid/i stranden/havet. (Vet att saltvatten är en helt annan grej). Och då även ta med på resor utomlands. Men kommer användas mest i spabadet inomhus.

Postad 04 maj 2017 - 11:27

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0

Ok, vilken iPhone? :) jag har en iPhone 7 plus, därav mitt "i princip". ;)
Ja, då är det ju 05 som gäller för mig eftersom den måste vara vattentät.

Tanken var att använda den i spabad (inomhus, har wifi) och pool (utomhus, ej wifi). Samt vid/i stranden/havet. (Vet att saltvatten är en helt annan grej). Och då även ta med på resor utomlands. Men kommer användas mest i spabadet inomhus.

Det var en SE, den höll ganska länge ändå.. ;)

05`an är förhållandevis tung och solid så för utlandsresor har jag en mindre enklare och lättare blåtandshögtalare.

Postad 04 maj 2017 - 11:28

tqila
  • tqila
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Det var en SE, den höll ganska länge ändå.. ;)
05`an är förhållandevis tung och solid så för utlandsresor har jag en mindre enklare och lättare blåtandshögtalare.

Ok, kör du med någon vattentät då också? Vilken i så fall?

Postad 04 maj 2017 - 11:32

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0

Det är bara en enklare grej med ok ljud som jag köpte på tradera för något år sedan, inte tålig vad jag vet men den kostade ett par hundra så det gör inget om den pajar eller blir kvarglömd typ.. roxxcore heter den, designen är skruvad så du hittar den om du googlar.

Postad 04 maj 2017 - 12:07

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

vattentålig och flyter:

https://www.youtube....h?v=1seBkHhCjik

https://www.prisjakt...t.php?p=3215174

Redigerat av Ochåäö, 04 maj 2017 - 12:51.

Postad 04 maj 2017 - 12:47

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 1

Varför har man högtalaren  som det skrivs av TS ovan " i vattnet " och inte vid sidan av spa badet?

Jag förstår inte det, kan någon vänlig förklara lite kort?

/Fredrik

Postad 04 maj 2017 - 20:59

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0
Iför att man kan gissar jag på.😊

Postad 04 maj 2017 - 21:58

tqila
  • tqila
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Varför har man högtalaren  som det skrivs av TS ovan " i vattnet " och inte vid sidan av spa badet?

Jag förstår inte det, kan någon vänlig förklara lite kort?

/Fredrik

Smaken är som baken.. :)

I mitt fall är det inte nödvändigtvis så att jag måste ha den guppandes i vattnet som en badanka. Men nio av tio gånger så kommer den men största sannolikhet att ramla ner i vattnet. Då är det bäst att vara förutseende helt enkelt. :)

Postad 04 maj 2017 - 22:21

tqila
  • tqila
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Väldigt kluven över vilken jag ska välja nu. :)

Å ena sidan tycker jag bättre om formen och vikten på megaboom. Smidigare att ha med sig osv.
Å andra sidan känns det bättre med all05 då man kan styra musiken direkt på högtalaren och då inte behöver kladda på tex mobilen när man vill byta låt eller sänka volymen.

EDIT: Efter att ha djupdykt lite har jag hittat info om att man faktiskt kan styra musiken med megaboom också genom att "tappa" på toppen av högtalaren. Och ändra volymen på de gigantiska-men-ändå-lätt-att-missa plus och minus tecken på sidan av högtalaren.

Så det blir en megaboom för mig. Tack för all hjälp!

Redigerat av tqila, 05 maj 2017 - 07:15.

Postad 05 maj 2017 - 07:12

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0
Förstår ditt dilemma, det är enklare att välja om man inte vet så mycket och har färre alternativ!😊
Jag tvekade också inför köpet av all05 då jag inte vill ha för många system, kör yamahas till huvudstereon men i efterhand är jag jättenöjd och har beställt en till för att stereokoppla dom.
Den lever som köksradio till vardags och där används den mycket då den ansluter direkt till spotify, all världens radiokanaler och mina lokalt sparade filer samt har snabbvalsknappar på toppen så den går att starta utan att använda telefonen samt att den har helt ok ljud.😊

Postad 05 maj 2017 - 07:17

tqila
  • tqila
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Förstår ditt dilemma, det är enklare att välja om man inte vet så mycket och har färre alternativ!
Jag tvekade också inför köpet av all05 då jag inte vill ha för många system, kör yamahas till huvudstereon men i efterhand är jag jättenöjd och har beställt en till för att stereokoppla dom.
Den lever som köksradio till vardags och där används den mycket då den ansluter direkt till spotify, all världens radiokanaler och mina lokalt sparade filer samt har snabbvalsknappar på toppen så den går att starta utan att använda telefonen samt att den har helt ok ljud.

Jag är mer för att köpa rätt pryl för ändamålet. Så möjligt att jag köper mig en all05 eller något liknande (som inte behöver vara vattentät) till kök senare. :)

Postad 05 maj 2017 - 08:11

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0
Ändrar då jag missa att TS bestämt sig.

Redigerat av Ochåäö, 05 maj 2017 - 09:51.

Postad 05 maj 2017 - 08:24

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0
Jag tar med aa05'an ut när jag grillar och lite varstans. En sak som är värt att nämna men som är svårt att läsa sig till är att den har grym mottagning! Det går att gå långt ifrån med telefonen när man lyssnar via blåtand utan att den tappar anslutning!

Postad 05 maj 2017 - 12:12

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0

Skriv gärna vad det blev för högtalare när du bestämt dig. :)

Postad 05 maj 2017 - 13:16

tqila
  • tqila
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Skriv gärna vad det blev för högtalare när du bestämt dig. :)

Beställde en ultimate ears megaboom tidigare idag. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.