Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med spotify sen byte av förstärkare

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 December 2017 - 11:52

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Hej jag har en tx-nr575e sen 2 veckor. Har ett jobbigt problem som jag undrar om någon har lösningen på?

Om jag startar förstärkaren väljer att spela upp ljud "spotify" ifrån en källa (i mitt fall en dator) som är kopplad till förstärkaren alltså inte appen i förstärkaren och sen slår på TV'n så slutar den spela upp låtarna och spotify blandar igenom alla låtarna i listan och säger sedan att låtarna är otillgängliga när den når slutet. Är det någon inställning som är galen? Funkade hur fint som helst med min förra förstärkare...

Förstärkare Onkyo TX-NR575E
TV LG 60OK550N
Dator Intel Nuc Något..

Kopplat Nuc ---->Förstärkare-----> TV via hdmi

Jag hade dock lika dant kopplat i min förra setup.. Så känns som att det är någon inställning i förstärkaren? 
Förra förstärkaren var en Onkyo HT-S3305

Efter att jag startat TV'n och jag startar om listan fungerar det. Även att byta källor osv och sen återkomma men stänger jag av TV'n och startar den igen så kommer felet tillbaka.. Stänger jag av TV'n så fortsätter förstärkaren spela upp ifrån datorn.. Så det är alltså bara när jag startar TV'n som det felar..

Om ni inte förstår vad jag menar får jag fixa fram en film..

/Tribbe

Postad 17 December 2017 - 13:26

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Det funkade ju så fint med den gamla förstärkaren och om jag måste starta allt annat tappar jag ju funktionen att kunna starta förstärkaren med mobilen ifrån altanen eller när man ligger i sängen t.ex.... 

Postad 18 December 2017 - 17:54

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Googlade lite snabbt och arc är att ljud kan skickas åt båda hållen i hdmi kabeln? Isåfall inte riktigt någon funktion jag känner att jag använder. Gör arc något mer nyttigt jag inte vill missa om jag stänger av det?

Postad 19 December 2017 - 18:59

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Har nu prövat stänga av ARC och det fungerar inte. Blir samma fel. Labbat lite och prövat stänga av cec och lite alltmöjligt.. får inget att fungera.
Prövade nu att starta en musikvideo på youtube och då spelar den upp ljudet... Så är bara med spotify det krånglar.. Funkade fin fint med förra förstärkaren.. Frågan är om det är något krångel mellan enheterna eller om det blivit något i någon update ifrån spotify precis vid mitt byte av förstärkare..

Edit: Har nu prövat att koppla in den gamla förstärkaren och den fungerar det på...

Redigerat av Tribbe, 19 December 2017 - 19:26.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.