Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Boxer (Comhem) Tv Hub

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 juli 2018 - 08:22

Kickboxer85
  • Kickboxer85
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hejsan

Tycker det är konstigt att ingen tagit upp detta innan :)

Någon som provat boxen? Funkar kodi bra? Funkar HD ljuden samt 24 Hz när man kör kodi?

Massa frågor 😁

Postad 05 juli 2018 - 08:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 447 inlägg
  • 0

Undrar det samma. Dock har du skapat samma ämne i 2 olika trådar. Kan du slå ihop dem?

Jag har precis mailat Boxer för att höra om jag kan få Smartboxen utbytt mot en TV Hub. Då den senare lånas ut så borde de ju kunde göra detta utan kostand när man redan är kund. I vilket fall så lär den ju vara bättre än den mediokra Smartboxen med de väldigt begränsade streamingmöjligheterna.

Postad 06 juli 2018 - 16:43

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 12 347 inlägg
  • 0
Beställt en, kostar 500kr (+99 i frakt), om man binder sig, samtidigt som månadskostnaden sänks. Hur mycket, beror på om man binder i 1 eller 2 år.
Ska bli intressant att se om den är bättre än den gamla Sagem DTIW77-boxen. Borde inte vara svårt, för den var/är ju urusel.

Redigerat av frollic, 07 juli 2018 - 16:33.

Postad 08 juli 2018 - 14:52

joalin
  • joalin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Jag använder tv hub sedan ett par månader. Den fungerar bra men har tyvärr lite barnsjukdomar som comhem jobbar på.
Ljudet laggar vid all streaming
Den byter ibland kanal av sig själv ifall man råkar trycka paus under ett program och sedan byter kanal
Annars är jag väldigt nöjd. Det går bra med Sideload och den är hyfsat snabb. En nackdel är att man ej kan använda vanlig mus eftersom den saknar markör.

Postad 12 juli 2018 - 10:15

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Har haft hubben några dagar och testat, tycker den fungerar hyfsat har fått stänga av och slå på ett par gånger pga mjukvarufel. Har testat Kodi fungerar inte alls bra hos mig, bilden hackar hela tiden spelar ingen roll om jag spelar 1080 eller 720 filmer. Har testat olika inställningar men inget hjälper. Det jag upptäckte var att den blev oroväckande varm.

Postad 16 juli 2018 - 19:24

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 12 347 inlägg
  • 0

Har haft hubben några dagar och testat, tycker den fungerar hyfsat har fått stänga av och slå på ett par gånger
pga mjukvarufel.

Har haft min knappa en vecka nu, inga fel eller krasher hittills. Den är dock kopplad till stärkaren,
som när den stängs av, klipper strömmen till boxen. Mao är den aldrig igång längre än 15-18h i sträck.

Har testat Kodi fungerar inte alls bra hos mig, bilden hackar hela tiden spelar ingen roll om jag
spelar 1080 eller 720 filmer. Har testat olika inställningar men inget hjälper. Det jag upptäckte var att den blev oroväckande varm.

Låter som om Kodi inte fått dit stödet för accelererad avkoding av video via grafikkretsen (som iofs
troligen också sitter i CPUn), utan all last hamnar i CPUn.

Postad 16 juli 2018 - 19:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Guru

• 6 916 inlägg
  • 0

Ett tips kan vara och testa senaste Kodi 18 alpha2 eller nightlies då Kodi 18 ska ha förbättrat Android stöd.

Postad Igår, 09:07

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag har testat en massa versioner har fått nightley kodi-20180710-93e34e5a-master-armeabi-v7a.apk att fungera bra. Hade lite problem med rar filer, gör på fäljande sätt för att få dem att fungera: gå in på tillägg - Mina tillägg - Virtuella filsystem och aktivera RAR archive support - starta om Kodi. Har även valt att synkronisera uppspelning till skärmen.

Postad Idag, 07:35

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag har testat en massa versioner har fått nightley kodi-20180710-93e34e5a-master-armeabi-v7a.apk att fungera bra. Hade lite problem med rar filer, gör på fäljande sätt för att få dem att fungera: gå in på tillägg - Mina tillägg - Virtuella filsystem och aktivera RAR archive support - starta om Kodi. Har även valt att synkronisera uppspelning till skärmen.

Trodde att denna versionen skulle fungera men visade sig att ljudet inte syncar och det går inte heller att justera. Streamingen fungerar inte heller perfekt utan det kan hacka till någon gång ibland. Ska säga att jag streamar över SMB från en Win 10 dator.

Postad Idag, 11:54

Leatherface
  • Leatherface
  • Guru

• 6 916 inlägg
  • 0

Har för mig att det mergades en patch just för ljudsync nyligt.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ambilight projektor
    lifeiseasy
    2018-07-18 14:35:30
  • Sätta upp Ambilight +HUE
    lifeiseasy
    2018-07-18 14:24:59
    lifeiseasy
    2018-07-18 14:21:18
    lifeiseasy
    2018-07-18 14:19:05
    lifeiseasy
    2018-07-18 14:08:45
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2018 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.