Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Lanseringsevent för nya Monitor Audio Gold-serien!

4 svar till detta Àmne hifi högtalare ljud high-end
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 18 January 2019 - 15:36

Hbb_Harald
  • Hbb_Harald
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0

a9a6a4a0-d6f3-4a2c-848c-7900f8fbd66d.jpg

NORDENPREMIÄR FÖR NYA GOLD

Tillsammans med Monitor Audio lanserar vi nu nya Gold-serien. Den 25/1 bjuder vi in dig till en exklusiv förhandspresentation och NordenpremiÀr.

Den femte generation ur Gold-serien hÀmtar mycket teknik frÄn Platinum II-serien. De Äterger dina inspelningar med kompromisslös detalj och kraft och mÄlar upp en djup och tydlig scen utan att bli vassa. Upplevelsen kan nÀrmast beskrivas som att trÀffa dina favoritartister öga mot öga för första gÄngen.

Alla elementen, inklusive MPD-banddiskanten, Ă€r nya och av samma modell som sitter i de absoluta flaggskeppen. Kabinetten har stagats och dĂ€mpats med mikroskopisk precision. Delningsfilter och internt kablage Ă€r av högsta kvalitet. De större modellerna har dubbla HiVe II basportar för att elementen ska kunna röra sig rappt och kraftfullt utan att pĂ„verka varandra. 

Designen Àr som alltid i serien nÄgot som du kommer kunna njuta av bÄde visuellt och ljudmÀssigt i mÄnga Är framöver.

Plats och tid
I Göteborg hĂ„lls eventet pĂ„ Pivo Bar & Kök, Arkivgatan 9 nĂ€ra Götaplatsen, dĂ€r vi utöver en fantastisk ljudupplevelse Ă€ven bjuder pĂ„ lite tilltugg och dryck. BĂ„de Monitor Audio och deras svenska agent Ă€r pĂ„ plats. Vi börjar 16.00 och hĂ„ller pĂ„ fram till 20.00. 

I Sundbyberg Ă€r du vĂ€lkommen in i butiken bĂ„de under fredagen 25/1 klockan 16.00 - 18.00 och lördagen 26/1 klockan 11.00 - 15.00.

AnmĂ€lan görs via vĂ„ra event pĂ„ facebook, via telefon eller genom att mejla till [email protected] med information om hur mĂ„nga ni Ă€r och vilken stad ni besöker.

Varmt vÀlkomna önskar Hembiobutiken, Monitor Audio och Icon Scandinavia

Jag kommer till Göteborg!

Jag kommer till Sundbyberg!

Redigerat av Hbb_Harald, 18 January 2019 - 15:37.

Postad 18 January 2019 - 16:03

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5050 inlĂ€gg
  • 0
SÄ liten mellandrivare. Finns det bilder pÄ Center, subb, surround?

Postad 23 January 2019 - 10:24

Hbb_Harald
  • Hbb_Harald
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0

Tjo Griffin!

Ja, de gĂ„r frĂ„n 4.5 tums till 2.5 tums pĂ„ Gold 300 och samtidigt frĂ„n 6.5-tums basar till 8-tums. :) Men de lĂ„ter riktigt bra med Platinum II-banddiskanten! 

Du hittar bilder pÄ alla hÀr:

https://www.hembiobu...h&query=gold 5g

:)

Mvh Harald - Hembiobutiken

Postad 23 January 2019 - 10:49

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5050 inlĂ€gg
  • 0

Oh lala dom surrounderna ser fina ut.

Men det kommer en större center eller? Som matchar 300.

Postad 23 January 2019 - 15:55

Hbb_Harald
  • Hbb_Harald
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0

Nej, det verkar som de bara kör med den mindre centern i nya serien. Jag körde faktiskt den mindre till mina Gold 300 (förra generationen) och saknade aldrig den större ljudmÀssigt (ville ha större sÄklart men mest för att den sÄg sÄ djÀkla maffig ut, men fick inte plats).

Fortfarande de mest imponerande högtalarna jag nĂ„gonsin Ă€gt rent kvalitetsmĂ€ssigt. Ohyggligt snygga och vĂ€lbyggda i ebenholtstrĂ€. Som tur Ă€r har jag barn nu och behöver aldrig oroa mig för att kunna ha ett par vackra handtillverkade golvare i vardagsrummet igen. 

Även taggad med hifi, högtalare, ljud, high-end

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • More is Always Better
    johan b-lund
    2026-08-29 18:47:07
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.