Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Frågor om CD/DVD-läsare

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 november 2020 - 10:19

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

En liten nybörjarfråga, jag har inte koll alls...

 

Min bonusson har precis fått en ny speldator. Nu har han precis köpt ett nytt spel och tänkte nog själv att han köpte en kod, men istället blev det på skiva. Nu pratar vi om att returnera skivan, men det finns ju spelare att köpa från omkring 250kr. I den prisnivån är det kanske lika bra att köpa en spelare istället och behålla spelet.

 

Men jag undrar om en spelare för 250kr räcker? Jag tänker att själva spelet ligger väl på hårddisken ändå, så om den inte är snabbast på marknaden kanske inte spelar någon roll, utom just då man installerar spelet. Eller? 

Sen saknar kanske de billigaste Bluray och det blir kanske en återvändsgränd? Eller kommer fortfarande de flesta spel på DVD?

 

Och till sist, det kanske blir någon hundring dyrare, men kanske kan man lägga på någon hundring och få en extern. Det kanske kan vara värt det? Då kan man också använda den på andra enheter (till exempel våra MacBooks).



#2

Postad 29 november 2020 - 15:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Det ligger ofta med en kod i boxen, och är det Steam, så är det bara att knappa in den hos dom, och sen ladda ner spelet.

 

Totalt poänglöst att köpa en skivläsare till en modern dator (om man inte vill kunna bränna CD/DVD/BD skivor), då de flesta spel inte släpps fysiskt, och när dom väl gör det, så är det som sagt bara att använda koden. Skivorna innehåller oftast bara en Steam installer, men den laddar man ju också lätt ner från nätet, och antar att han redan har den installerad på datorn.


Redigerat av Svante Skoog, 29 november 2020 - 15:05.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.