Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Helt förstörd bild på Netflix. HDR som spökar?

4 svar till detta ämne PUS9435
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips 55PUS9435 (TV) 0 0 (0) 9 990:-
1 relaterade trådar

#1

Postad 11 december 2020 - 13:23

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Hej alla!

Vi fick hem vår nyinköpta Philips 55PUS9435 igår( https://classic.pris...t.php?p=5264599) och ljudet och bilden verkar lovande i allmänhet än så länge. Jag har inte gjort några större ingrepp i bildinställningarna ännu dock. 

 

Vi testade att titta på material på Viaplay (Vikings) och Disney + (The Mandalorian) som såg mycket fina ut. När vi skulle titta på Netflix däremot blev upplevelsen en helt annan. 

 

Bilden var bedrövlig. Och jag menar det. Det såg ut som 256 färger ungefär, fast värre. Helt omöjligt att titta på. Det vi såg detta på var Gourmet Samuraj och Narcos. Vad de har gemensamt är väl att de är relativt nya och säkert är inspelade med HDR. 

Vi valde också något äldre material (Family Guy från 2013) som inte hade några problem, så något skumt är det. Jag kunde inte hitta några inställningar kring HDR eller liknande på TV:n. 

 

Någon som haft liknande problem? Är det bara vår TV eller är det något annat som kan spöka? 



#2

Postad 11 december 2020 - 14:42

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 874 inlägg
  • 0

Du bör ha olika inställningar beroende på material du ska se

 

Ganska omöjligt köra samma inställningar spela upp olika källor inte få samma resultat

 

Se vanliga TV kanaler som play apparna är inte samma sak



#3

Postad 11 december 2020 - 15:29

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 13 844 inlägg
  • 0

Dålig kvalité på videoströmmen ? 

 

Knappast ovanligt ... 



#4

Postad 11 december 2020 - 15:53

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Folk använder vanligen så starka uttryck att när de väl faktiskt stämmer in med verkligheten tar ingen det på riktigt allvar. 

 

Jag menar inte att bilden är lite dassig utan det går inte att se vad det föresäller ens för det mesta. Det är bara konturer och artefakter i en färg som tar upp 30% av bilden. Ljudet är ok dock. 

 

Jag ringde faktiskt Philips support och de berättade att det är ett välkänt fel på Netflix som de jobbar på. 



#5

Postad 04 januari 2021 - 13:49

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0

Folk använder vanligen så starka uttryck att när de väl faktiskt stämmer in med verkligheten tar ingen det på riktigt allvar.

Jag menar inte att bilden är lite dassig utan det går inte att se vad det föresäller ens för det mesta. Det är bara konturer och artefakter i en färg som tar upp 30% av bilden. Ljudet är ok dock.

Jag ringde faktiskt Philips support och de berättade att det är ett välkänt fel på Netflix som de jobbar på.

Köpte 65pus9435, jag har bra bild med Netflix. Har du fått din bild fixad ? Det var ju ett tag sen du skrev detta.

Redigerat av frollic, 04 januari 2021 - 15:00.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.