Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Byta ljudkälla med Samsung TV (The Frame) + Sonos Beam ?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 januari 2021 - 22:10

Makusi
  • Makusi
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Hej!

 

Har en Samsung (The Frame 2019) samt Sonos Beam + 2 st Sonos One (som surround).

 

Sonos Beam har jag anslutit till Samsung TV'ns via HDMi (ARC), vilket oftast fungerar bra.

Jag har alltså som ljud-källa i TV'ns inställningar vald HDMI, så det funkar juste att använda TV'ns fjärr att ställa t ex volym.

 

MEN, i vissa om jag t ex vill "bara" köra ljud genom TV'n och inte genom Sonos Beam, och jag då går in i Samsung TV'ns meny för ljudkälla och väljer "TV högtalare", så går ljudet över i bara TV-högtalare - MEN typ i 3 sekunder och sedan så "hoppar den tillbaka" till att välja HDMI (och Sonos högtalarna igen).

 

Samma var nu (vilket var ännu störigare) när vi försökte att använda ett Bluetooth-hörlurarför att ha TV-ljudet i. Det gick jättebra att paira upp Bluetooth-hörlurarna mot TV'n och välja hörlurarna som källa... MEN sak där också - efter typ 3 sekunder så hoppade den automatiskt tillbaka till HDMI och ljudet gick i Sonos-högtalarna (Beam'en) igen. :-(

 

Enda sätt jag då lyckades kunna få lyssna ljudet från Samsung TV'n i bluetooth-hörlurarna var att rycka ur HDMI-kabeln från Sonos Beam och då gå in och välja Bluetooth-hörlurarna som källa.

 

Störigt!

 

Varför är det så bökigt att kunna byta ljudkälla från Samsung TV'n till något annat än HDMI när HDMI-kablen är kopplad mot Sonos Beam?

 

Vart tänker jag fel här i den här setup'en???

 

Mvh

/Makusi



#2

Postad 23 januari 2021 - 23:05

Makusi
  • Makusi
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Mitt problem, är alltså samma som är beskrivet här:

https://eu.community...rc/td-p/1957176

 

Börjar nästan ångra att jag satsade på ett Sonos system..! :-(

Och det verkar som Samsung inte får fram någon fix för problemet heller...!

 

Ahhh... så störande! :-(





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.