Metroid Dread announced for Switch
First new 2D Metroid game in 19 years launches October 8.
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
Postad 15 June 2021 - 17:47
https://www.gematsu....nced-for-switch
Metroid Dread announced for Switch First new 2D Metroid game in 19 years launches October 8.
Postad 15 June 2021 - 18:26
Jag va osÀker pÄ att ryktet skulle stÀmma, men det gjorde det! Metroid 5!!
Grymt nöjd över detta. Blir mysigt att spela i oktober mörkret Redigerat av Svante Skoog, 15 June 2021 - 18:27. Postad 15 June 2021 - 21:07
SÄg ett par minuter, verkar redigt nice, men ska försöka hÄlla mig undan frÄn alla spoilers nu
Postad 15 June 2021 - 21:11
Blir det nÄgot speciellt med amibon?
Har ingen switch och tÀnkte inte skaffa en heller fören jag fick se detta spel nu. Postad 16 June 2021 - 07:07 https://www.nintendo...metroid-series/ Samus and E.M.M.I amiibo 2-pack set A new Samus amiibo⹠figure featuring her suit from Metroid⹠Dread and an E.M.M.I. amiibo figure are available in a 2-pack set. Scan the Samus amiibo for an extra energy tank to increase your health by 100, additionally the Samus amiibo can be tapped again to receive health once per day. The E.M.M.I. amiibo grants Samus a Missile Plus tank, increasing her missile capacity by 10, additionally the E.M.M.I. amiibo can be tapped again to replenish some missiles once per day. Postad 16 June 2021 - 14:24 Nice finisher
Hade helt glömt bort, att Dread va spelet det ryktades om, redan 2006, men som det aldrig blev nÄt av.
Helt otroligt att det tog 15 Är, innan det Àntligen slÀpptes.
https://en.wikipedia...i/Metroid_Dread
"Producer Yoshio Sakamoto said that Dread will end the main Metroid arc that focuses on the "uncanny" relationship between Samus and the parasitic Metroid creatures."
Undrar vad det blir efter detta isf? Redigerat av Svante Skoog, 16 June 2021 - 14:25. Postad 17 June 2021 - 18:29
My body is ready đ
![]() Metroid Dread - Direct Feed Gameplay [Nintendo Life] https://youtu.be/8BeZcMQpSXQ Postad 21 June 2021 - 15:54
Tack för informationen. Man blev lite taggad men man borde nog kunna klara av spelet utan dessa extra ÀndÄ hoppas jag.
Postad 28 August 2021 - 14:03 Ser dreadfully bra ut! Men gillar inte riktigt settingen. Undrar om det har nÄn tie-in till MP4. Postad 28 September 2021 - 09:10 Verkar absolut vara ett bra spel, men det Àr kanske för att jag börjar bli gammal, men att betala 599kr för en 2D-scroller tar emot. Jag förstÄr att det inte Àr enkelt att utveckla, att det Àr 3D modeller och hela baletten, men ingen kommer kunna övertala mig att det gÄr Ät lika mycket arbete och resurser för att göra ett spel som detta som t.ex. BoTW, The Witcher 3, Cyberpunk 2277, GTAV eller annat open world spel. Men sen Àr jag kanske inte riktigt mÄlgruppen heller... Redigerat av jaQoB, 28 September 2021 - 09:18. Postad 28 September 2021 - 10:33
Personligen betalar jag hellre 599:- (Dock finns spelet för 449:- hos retrospelbutiken) för ett suverÀnt Nintendo 2D spel, Àn Ànnu ett enformigt, och ofta buggigt, open world spel, eller tröttsamt cinematisk Sony spel.
Nintendo spel har Àven bra replay value, dÄ dom brukar vara kul att spela om, Àven 20-30+ Är senare. NÄt jag oftast inte Àr sugen pÄ, nÀr det gÀller övriga moderna AAA spel.
Hade det varit Ànnu ett indie pixelspel, sÄ hade det dock tagit emot. DÀr gÄr min grÀns runt 200-300:- Postad 28 September 2021 - 10:38
Metroid historien slutar med Dread, men Samus ska tydligen fortsÀtta pÄ nya Àventyr.
"Regardless, Metroid Dread is not the end of Samusâ tenure at Nintendo. Merely the conclusion of a 35-year-old storyline."
https://nordic.ign.c...s-a-new-episode Postad 28 September 2021 - 18:28
Förmodligen mÄnga ggr nÀr jag hÄller i kontrollen Postad 28 September 2021 - 21:05
Jag kanske inte ska sÀga nÄt eftersom jag inte betalar 599 för nÄgot spel alls, men jag brukar gÄ efter hur roliga de Àr istÀllet för utvecklingskostnaden
Men lÀr vara rÀtt kort sÄ gÄr ju att sÀlja efterÄt om man vill tjÀna in pengarna. Inte som att det kommer sjunka i pris de nÀrmaste Ären. Postad 02 October 2021 - 23:56 Tja, förutom Fusions konsoler finns det knappt nÄn story i huvudserien, sÄ jag kan inte sÀga att jag bryr mig om att den tar slut. Prime-arken Àr desto mer intressant, inte minst för att man kan skanna men jag tycker ocksÄ sjÀlva hÀndelserna Àr frÀckare och har mer substans. Postad 05 October 2021 - 19:30
NÄn som fattar varför retrospelbutiken sÀljer spelet för 448:- medans spelbutiken (som vÀl Àr samma företag?) sÀljer det för 548:-? Vad Àr skillnaden?
Postad 06 October 2021 - 14:33
Recensioner
https://opencritic.c...1/metroid-dread https://www.metacrit...h/metroid-dread Redigerat av Drake001, 06 October 2021 - 15:28. Postad 09 October 2021 - 12:54
Har kört ett gÀng timmar nu och tycker det Àr riktigt kul. Har inte spelat Metriod sen SNES sÄ man kÀnner vÀl ÀndÄ igen sig nÄgot Àven om det med Ären blivit mycket mer avancerat.
Ăr ofta inte överförtjust i att backtracka och hĂ„lla pĂ„ men i vissa spel fungerar det bĂ€ttre Ă€n andra. Tycker överlag att man Ă€ndĂ„ bara behöver springa ârakt framâ utan nĂ„gra större krusiduller Ă€n. Enda negativa jag kan sĂ€ga hittills Ă€r att kontrollen i vissa fall kan kĂ€nnas klumpig, speciellt nĂ€r man ska anvĂ€nda olika skott pĂ„ vissa saker eller vissa förmĂ„gor. Postad 11 October 2021 - 09:00 Shit, det hĂ€r hade jag ingen aning om att man kunde göra. Finns tydliger fler quick kills pĂ„ bossarna
https://www.youtube....h?v=88D3HHI5_rc
Boss fighten hÄller annars pÄ vÀldigt lÀnge. Och jag har inte knÀckt honom Àn. SÄ ska testa detta nu Redigerat av Svante Skoog, 11 October 2021 - 09:01. Postad 11 October 2021 - 09:29
Ja det var ju helt klart ett sĂ€tt att förenkla fighten. Nu har jag dock redan klarat den bossen âthe hard wayâ. Sjuka Ă€r att det Ă€r typ svĂ„rare att svinga sig med grapple beamâen Ă€n vissa bossar. Styrningen nĂ€r man ska anvĂ€nda den Ă€r totalt gimpad, man ska mer eller mindre trycka pĂ„ alla knappar samtidigt. Postad 11 October 2021 - 11:15
Fy fan.
Det ska alltid va krĂ„ngligt med vissa saker i Metroid spelen Ănskar t.ex. att man kunde sikta med höger spak. Postad 11 October 2021 - 18:37
För att göra en quick death pÄ Kraid, sÄ mÄste man ha bomben. Men hur i **** tar man sig till bomb suit, innan Kraid????
Kartan driver mig till vansinne emellanÄt. Postad 11 October 2021 - 18:51
Jag hatar Kraid fighten. Kontrollerna Àr fan usla. Blir bara förbannad. Och den Àr sÄ j*vla lÄng ocksÄ. LÀgger ner spelet nÄgra dar. Orkar inte med det just nu.
Ărligt talat. Jag hade mycket roligare med Fusion, som jag spelade igenom för nĂ„gra dar sen. Postad 11 October 2021 - 19:18
Haha! SÄ svÄr var den vÀl ÀndÄ inte? Bomba i kÀften som ett svin tills han gÄr in i fas 2, peppra i magen, hoppa undan nÀr du ser dom lila bomberna som kommer ut, bli en boll nÀr han skjuter ut dom dÀr feta grejerna ur magen, Äk upp pÄ hissen pÄ sidan, bomba vidare i kÀften osv. Man fÄr bara hÄlla lite koll pÄ dom dÀr klorna han kastar efter en. Minns inte ens om jag hade bomberna nÀr jag var dÀr? Backtracka efter sÄnt kÀnns som mission impossible.
VÀnta tills den j*vla horiga skalbaggen kommer och vÄldtar dig o det grövsta och efter det dubbla robotar som inte heller Àr helt festliga. Redigerat av La Cucaracha, 11 October 2021 - 19:19. Postad 11 October 2021 - 19:42
Jag fÄr pröva igen
Haha, lÄter ju som att det kan bli lite mer rage quit moments m.a.o. Postad 11 October 2021 - 20:03
Man mÄste ha ett bra uppbyggt 8-bitars tÄlamod för vissa delar. Har blivit tokig pÄ E.M.M.I emellanÄt ocksÄ, dock nÀstan jubel i soffan nÀr man lyckas countra den sÄ man kan sticka fortare Àn ögat Postad 11 October 2021 - 20:05
Nu Àr han död. Var inte sÄ illa ÀndÄ, bara man man anvÀnde charge shot pÄ de dÀr studsade bollarna.
Postad 11 October 2021 - 20:20
Det tÄlamodet, har tyvÀrr blivit sÀmre senaste Ären, efter alla interaktiva filmspel, och öppna vÀrldar. Men börjar bygga tillbaks det nu Jag har lyckats piska till en E.M.M.I. en gÄng, sÄ jag kunde smita. Men det va mer tur, Àn vÀltajmat Postad 12 October 2021 - 12:41
Grapple hooken Àr fan min vÀrsta fiende.
Kunde dom inte göra det enklare att anvÀnda den? Jag ska ta mig förbi en E.M.M.I. nu, men dels sÄ kör han nÄn chockvÄgs attack pÄ mig, som fÄr Samus att fastna nÄn sekund, samtidigt som man ska svinga sig förbi omrÄdet. Men ibland vill skiten inte fungera, Àven fast jag trycker rÀtt knappar. Jag har hatkÀrlek till spelet. Kul nÀr man utforskar, men hatar det nÀr E.M.M.I. dyker upp. Edit. Never mind. Idiot som jag Àr sÄ glömde jag att man kunde anvÀnda sig av Flash Shift. SÄ man slapp kroka sig förbi omrÄdet, bara att flasha sig rakt genom omrÄdet Redigerat av Svante Skoog, 12 October 2021 - 12:57. Postad 12 October 2021 - 17:53
Kan nog sÀga att jag glömt den fÀrdigheten extremt ofta. Det var ju pÄ den E.M.M.I jag lyckades efter mÄnga försök countra och dra.
Flash shift alltsÄ, good to know Postad 13 October 2021 - 09:15
Klarade en boss som tydligen heter Experiment No. Z-57 igÄr innan lÀggdags. Egentligen inte jÀttesvÄr dÄ mönstret ganska snabbt gick att se, problemet var vÀl mest nÀr dubbelhoppen och dashen inte riktigt fungerade som man vill dÄ det drar ordentligt med energi om man blir trÀffad.
Jag verkar iaf ha kommit till det lĂ€get att man verkar kunna utforska lite mer fritt utan att behöva följa den utsatta stigen. Finns fortfarande fler förmĂ„gor som mĂ„ste skaffas dĂ„ det Ă€r minst tvĂ„ olika block jag sett som jag inte kan rĂ„ pĂ„. Samt att jag sett flera stĂ€llen dĂ€r man ska anvĂ€nda den dĂ€r speed-boosten men det Ă€r alldeles för kort startstrĂ€cka för att den ska aktiveras đ€·đ»ââïž Postad 17 October 2021 - 14:15
Har inte spelat pÄ nÄgra dagar nu.
KÀnner att jag tappade suget. Det Àr inte samma kÀnsla som i Super, Fusion och Zero Mission. TrÄkigare och enformigare miljöer, sÀmre musik och jag Àr bara trött pÄ EMMI robotarna. Jag Àr besviken... Postad 17 October 2021 - 15:40 Tycker att spelet Àr riktigt bra. Kan hÄlla med om att EMMI robotarna Àr en trÄkigare del i spelet men ÀndÄ inte i nÀrheten av alla shrines i Zelda Har fastnat lite pÄ sista bossen, mest för att jag spelat mer eller mindre non stop i tvÄ dagar SlÀpper det nÄgra timmar nu sÄ fÄr jag se om jag löser det innan lÀggdags Postad 17 October 2021 - 18:08
Jag Àr hÀr just nu
https://www.nintendo...to-beat-drogyga ![]() Ăn sĂ„ lĂ€nge Ă€r spelet top notchâŠmed en hel del irritationsmoment đ Redigerat av Drake001, 17 October 2021 - 18:09. Postad 20 October 2021 - 11:16 SĂ„ dĂ€r ja styva 20h speltid och har plockat det mesta lĂ€ngs vĂ€gen. Kul spel! Postad 20 October 2021 - 12:48
Jag fastnade pĂ„ nĂ„n sĂ„n dĂ€r miniboss-robot som hoppar upp pĂ„ vĂ€ggarna och spyr en svart strĂ„le pĂ„ en. (Ăr vĂ€l typ 4:e i ordningen eller nĂ„got sĂ„nt) Valde att hoppa tillbaka lite och utforska lite gamla platser men antar att jag mĂ„ste tillbaka dit snart igen. Skitjobbig typ dĂ„ man inte tar mĂ„nga trĂ€ffar innan det Ă€r godnatt.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar |