Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung Blå-svart skärm

3 svar till detta ämne samsung svart skärm
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 oktober 2024 - 22:18

pilleraufman
  • pilleraufman
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag har en samsung TV (qe55q7fam) 8 år gammal som nyligen började visa en blå/svart skärm när jag slår på den med fjärrkontrollen. Det kommer ljud. Till en början drog jag bara strömkabeln till till one connect boxen ett tag och det fungerade igen. Efter några gånger på det sättet fick skärmen fler och fler vertikala linjer innan skärmen blev blå/svart igen. Jag började dra i strömkabeln till själva TV:n en kort stund och att det fungerar så länge jag inte stänger av TV:n, om det inte bara är en kort stund. Jag har provat många saker inklusive fabriksåterställning men ingenting fungerar. Några idéer? Tack på förhand.

Postad 03 oktober 2024 - 11:16

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3 285 inlägg
  • 0

Kruxet med så pass gamla TV är att det finns en hel del du kan testa men allt kräver tid, energi och kostnader utan att vara en garanterat lösning. Någon enkel väg ut finns inte eftersom det är hårdvara som börjar må dåligt.

Om jag tolkar dig rätt (beskrivningen du ger är lite otydlig) fungerar den en stund sedan kommer linjerna i bilden? Drar du ut strömmen en stund fungerar det igen tills linjerna kommer på nytt?

Det är positivt för ifall linjerna alltid var där pekar det mer på fel på fel i panelen och då är den att betrakta som skrot. Det du upplever kan vara relaterat till att one connect-boxen blir överhettad och överhettning har det typiska mönster jag tolkar utifrån din beskrivning. Likt att allt fungerar bra i början och sedan blir värre och värre. Man drar strömmen, komponenterna svalnar och det fungerar igen. Att öppna upp och rengöra inuti och även byta fläktar kanske kan lösa det.

One connect-boxen kan vara på väg att ge upp och att det du ser är komponenter som fallerar. Det finns en viss marknad för begagnade boxar men det måste vara rätt box för just den modellen och du kan behöva köpa det internationellt. Felet kan orsakas av komponenter inuti själva panelen också så det är heller ingen garanti.

Postad 03 oktober 2024 - 14:07

pilleraufman
  • pilleraufman
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack för svar. Linjerna kommer bara när jag gjort one connect oxen strömlöst. Gör jag tvn strömlös så tycks det fungera hur länge,som helst. Det räcker med att dra ur kontakten och sätta i den direkt. Jag upptäckte idag att det också går att hålla in powerknappen på fjärrkontrollen tills tvn startar om. 4-5 sek. Sammanfattningsvis så uppstår problemet när jag sätter på tvn antingen med fjärr eller knappen under tvn

Postad 06 oktober 2024 - 16:02

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3 285 inlägg
  • 0

Låter som läget är att acceptera att det är som det är eftersom det ändå fungerar när du drar kontakten ut och in igen. Vad de flesta brukar göra i den sitsen är att sätta en förlängningsdosa med av/påknapp för att slippa dra kontakten varje gång. Sedan får det hålla så länge det håller.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Centern
    mange87a
    2024-11-26 09:18:15
  • Sub 1 av 3: JTR RS1
    mange87a
    2024-11-26 09:15:27
  • Valet av projektor
    DPC
    2024-11-26 08:44:19
  • HDR närbild
    DPC
    2024-11-26 08:40:29
  • Exempelbild HDR
    DPC
    2024-11-26 08:30:43
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.