Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic UB820, ingen bild men ljud.

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 July 2025 - 18:35

Mattigol
  • Mattigol
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har ett konstigt problem med min Panasonic UB820.

När jag sätter i en SD on Blu ray-skiva (denna TV-serie: https://www.amazon.s...n/dp/B07J3BBZ18) kan jag bara höra ljudet men det finns ingen bild. Menyn är okej, men när jag startar ett avsnitt finns det bara ljud. Alla andra DVD-skivor och Blu-ray-skivor spelas upp utan problem.

Konstigt, allt har fungerat bra fram tills nu. Har redan sett 80 avsnitt utan problem. Jag har försökt spela skivan på en annan spelare och det spelades upp utan problem.

Jag har inte ändrat några inställningar, det enda som har hänt är att jag tappade min internetanslutning i 2 timmar. Efter det uppstod det här problemet. Vet inte om det är relaterat.

Några förslag på vad som kan vara fel? Alla tips uppskattas.

Postad 22 July 2025 - 02:02

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har ett konstigt problem med min Panasonic UB820.

När jag sätter i en SD on Blu ray-skiva (denna TV-serie: https://www.amazon.s...n/dp/B07J3BBZ18) kan jag bara höra ljudet men det finns ingen bild. Menyn är okej, men när jag startar ett avsnitt finns det bara ljud. Alla andra DVD-skivor och Blu-ray-skivor spelas upp utan problem.

Konstigt, allt har fungerat bra fram tills nu. Har redan sett 80 avsnitt utan problem. Jag har försökt spela skivan på en annan spelare och det spelades upp utan problem.

Jag har inte ändrat några inställningar, det enda som har hänt är att jag tappade min internetanslutning i 2 timmar. Efter det uppstod det här problemet. Vet inte om det är relaterat.

Några förslag på vad som kan vara fel? Alla tips uppskattas.

Om alla andra skivor fungerar är ju slutsatsen enkel, det är fel på skivan!

Postad 22 July 2025 - 14:56

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Otroligt buggig spelare …. Sålde min till slut

Postad 23 July 2025 - 17:41

Riggins
  • Riggins
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Ja faktiskt. Var nöjd till en början men sen började den strula. Har nu en Sony. Funkar galant.

Postad 23 July 2025 - 22:04

nyborjare
  • nyborjare
  • Beroende

• 1212 inlägg
  • 0

haft i 8 år tror jag fungerar perfekt , aldrig några problem , 

Postad 23 July 2025 - 23:10

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0

Märkligt, du är den första som säger.

Jag har haft min i flera år utan problem

Postad 24 July 2025 - 06:38

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Märkligt, du är den första som säger.
Jag har haft min i flera år utan problem

Första?? Haha…..då hänger du nog inte med i UHD världen

Postad 24 July 2025 - 11:50

nyborjare
  • nyborjare
  • Beroende

• 1212 inlägg
  • 0

Där ser man , då har jag fått ett bra ex, funkar 100 %

The Panasonic DP-UB820, while a highly regarded 4K Blu-ray player, is not without its potential issues. Common problems include disc playback issues (freezing, pixelation, errors), especially with 4K discs, and occasional Dolby Vision display glitches. Some users also report issues with the player freezing or stuttering, particularly on initial playback. 
Here's a more detailed breakdown of potential problems and solutions:
1. Disc Playback Issues:
  • Freezing/Stuttering/Pixelation:
    This can manifest as the player freezing during playback, showing pixelation, or stuttering, especially with 4K discs. 
  • Error Messages/Inability to Read Discs:
    Some users report the player not being able to read discs, even when they are clean and undamaged. 
  • Sensitivity to Defects:
    4K discs, due to their higher data density, are more susceptible to even minor scratches or smudges. 
  • Possible Causes:
    These issues can stem from a dirty disc, a dirty laser lens, a problem with the disc itself (scratch, manufacturing defect), or a potential issue with the player's laser mechanism. 
  • Solutions:
    • Clean the disc: Use a soft, lint-free cloth and gentle cleaning solution to clean the disc. 
    • Clean the laser lens: Use a lens cleaning disc or compressed air to clean the laser lens. 
    • Try another player: Test the disc on another Blu-ray player to rule out disc or player issues. 
    • Update firmware: Ensure the player's firmware is up to date. 
    • Factory Reset: If the problem persists, try a full factory reset of the player, which involves powering it off and using specific remote button sequences. 
    • Consider repair or replacement: If the problem is persistent and the player is under warranty, contact Panasonic for repair or replacement. 
2. Dolby Vision Display Issues:
  • Dolby Vision Glitches:
    Some users have reported issues with the player not displaying Dolby Vision correctly, with the screen going black or exhibiting other visual artifacts.
  • Possible Causes:
    This could be a software glitch, a conflict with certain HDMI configurations, or a problem with the player's Dolby Vision processing.
  • Solutions:
    • Check HDMI connections: Ensure the HDMI cable is securely connected and is of high quality.
    • Try different display settings: Experiment with different HDMI output settings on the player.
    • Factory Reset: A factory reset might resolve the issue.
    • Update firmware: Make sure the player's firmware is up to date. 
3. Other Potential Problems:
  • Freezing During Initial Playback:
    Some users have reported the player freezing or stuttering at the very beginning of a disc's playback, which can often be resolved by updating the firmware.
  • Remote Control Issues:
    A few users have reported issues with the remote control, including the center button coming up. 

In conclusion: While the Panasonic UB820 is a capable player, it's important to be aware of potential issues and troubleshooting steps. If you encounter persistent problems, don't hesitate to contact Panasonic support or consider professional repair. 

Postad 24 July 2025 - 12:04

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Där ser man , då har jag fått ett bra ex, funkar 100 %

The Panasonic DP-UB820, while a highly regarded 4K Blu-ray player, is not without its potential issues. Common problems include disc playback issues (freezing, pixelation, errors), especially with 4K discs, and occasional Dolby Vision display glitches. Some users also report issues with the player freezing or stuttering, particularly on initial playback. 

Here's a more detailed breakdown of potential problems and solutions:
1. Disc Playback Issues:
  • Freezing/Stuttering/Pixelation:
    This can manifest as the player freezing during playback, showing pixelation, or stuttering, especially with 4K discs. 

• Error Messages/Inability to Read Discs:
    Some users report the player not being able to read discs, even when they are clean and undamaged. 

• Sensitivity to Defects:
    4K discs, due to their higher data density, are more susceptible to even minor scratches or smudges. 

• Possible Causes:
    These issues can stem from a dirty disc, a dirty laser lens, a problem with the disc itself (scratch, manufacturing defect), or a potential issue with the player's laser mechanism. 

• Solutions:
    • Clean the disc: Use a soft, lint-free cloth and gentle cleaning solution to clean the disc. 

• Clean the laser lens: Use a lens cleaning disc or compressed air to clean the laser lens. 

• Try another player: Test the disc on another Blu-ray player to rule out disc or player issues. 

• Update firmware: Ensure the player's firmware is up to date. 

• Factory Reset: If the problem persists, try a full factory reset of the player, which involves powering it off and using specific remote button sequences. 

• Consider repair or replacement: If the problem is persistent and the player is under warranty, contact Panasonic for repair or replacement. 

2. Dolby Vision Display Issues:
  • Dolby Vision Glitches:
    Some users have reported issues with the player not displaying Dolby Vision correctly, with the screen going black or exhibiting other visual artifacts.
  • Possible Causes:
    This could be a software glitch, a conflict with certain HDMI configurations, or a problem with the player's Dolby Vision processing.
  • Solutions:
    • Check HDMI connections: Ensure the HDMI cable is securely connected and is of high quality.
    • Try different display settings: Experiment with different HDMI output settings on the player.
    • Factory Reset: A factory reset might resolve the issue.
    • Update firmware: Make sure the player's firmware is up to date. 

3. Other Potential Problems:
  • Freezing During Initial Playback:
    Some users have reported the player freezing or stuttering at the very beginning of a disc's playback, which can often be resolved by updating the firmware.
  • Remote Control Issues:
    A few users have reported issues with the remote control, including the center button coming up. 

In conclusion: While the Panasonic UB820 is a capable player, it's important to be aware of potential issues and troubleshooting steps. If you encounter persistent problems, don't hesitate to contact Panasonic support or consider professional repair. 

För att inte tala om alla soundbars och annat som den strulade mot när man skulle koppla in den. Höll på i månader med den. Den var inte alls kompatibel som andra spelare. Inte ens som andra Panasonic spelare. Otroligt märkligt men till slut fick jag nog.

haft i 8 år tror jag fungerar perfekt , aldrig några problem , 

Ja den kom typ 2018

Redigerat av vinncent, 24 July 2025 - 12:04.

Postad 24 July 2025 - 13:00

nyborjare
  • nyborjare
  • Beroende

• 1212 inlägg
  • 0

Har haft ca 8 spelare sen DVD kom , tror det var ca 1999 jag köpte min första , hittills är 820 den allra bästa jag haft , kanske beror på tillverkningsdatum ? o olika serier ? men ´å andra sidan min är en av de första 

Postad 24 July 2025 - 13:44

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Har haft ca 8 spelare sen DVD kom , tror det var ca 1999 jag köpte min första , hittills är 820 den allra bästa jag haft , kanske beror på tillverkningsdatum ? o olika serier ? men ´å andra sidan min är en av de första 

Japp du har haft tur. Går att läsa löpmeter hur buggig 820 är i diverse forum. Jag va oxå nöjd när jag bara kopplade den till tvn rätt upp å ner...men sen när man skulle koppla till annat så störde den ut det mesta plus alla andra buggar... Har nu en billigare panasonic 450 som funkar som tåget.

Postad 24 July 2025 - 14:30

nyborjare
  • nyborjare
  • Beroende

• 1212 inlägg
  • 0
Har den kopplad till marantz sr 7015 sen vidare till bild både på 4k tv och 4k proj samt 5.1.4 system .samt en anslutning seprat till ytterligare en proj för 3d film. Skulle gått via sr 7015 med denna med men här är det sr 7015 som buggar o vägrar ge bild på 4k projen om en icke 4k proj är ansluten till annan hdmi utgång. Trots att jag spärrar o endast väljer denna utgång aktiv... så buggar den o känner av att det finns en "felaktigt" bildvisare.. kännd marantzbugg riktigt dåligt på en förstärkare jag gav 22.000 kr för

Postad 16 February 2026 - 15:49

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1054 inlägg
  • 0

Haft 820 i många år och tidigare bara haft problem med en skiva vad jag vet. En musik-BD som spelats många ggr när den plötsligt fastnade i menyerna. Testade på annan spelare, samma fel. Köpte en ny skiva som fungerar så troligast är väl att den skadats.

Men nu med Jarhead-BD rullar bakgrunden på menyn men inga val kommer upp så kommer inte vidare. Men på Yamaha fungerar det.

Får se om det är en tillfällighet eller om det är dags för byte.

Tittat lite på nya spelare efter en som klarar SACD/DVD-Audio också men hittar bara Magnetar-Audio. Men tycker inte det är värt 22kkr. <_<

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.