Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elite screens CineWhite Acoustic 8K

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 August 2025 - 15:54

sirtraskold
  • sirtraskold
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Är det någon som av erfarenhet av detta tyg ?

Jag har beställt hem en provbit men tyckte det var svårt att få en vettig jämförelse.

Jag söker en ljud transparent duk i ca 15 tusen klassen och jag hittar inte många.

Några förslag på ett bättre tyg uppskattas, storleken jag önskar är 100 tum diagonalt.

gärna med en velvet ram

Postad 13 August 2025 - 16:54

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1044 inlägg
  • 0

Köpte XY Screens 4K av HBB
Får upp den nästa vecka sedan får vi se vad Beatlund säger då han har mycket mera erfarenhet.

Postad 13 August 2025 - 19:20

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0
XY Screens 4k-väv håller riktigt hög klass, inte långt från Screen Research Ultimate bildmässigt. Den är dock inte lika transparent så man får något sämre ljudprestanda. Men priset är ju helrätt. Jag har lagt upp dem i vår webshop för den som vill se priserna på dem. (Ser inte att HBB har lagt upp dem än, därav mitt inlägg)

/Marcus, The Rock Hemmabio

Postad 13 August 2025 - 20:53

sirtraskold
  • sirtraskold
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Den verkar ju helt klart som ett alternativ. Levereras den med black backing ?

Vet ej dock hur mörkt det måste vara bakom duken för att det inte ska behövas?

Hur långt ifrån duk materialet bör man placera högtalarna, jag läste lite i ett test på detta material att man kunde ha elementen så nära som 10 cm ?

Jag vill inte bygga ut väggen mer än vad som behövs.

Postad 14 August 2025 - 11:15

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0

Den verkar ju helt klart som ett alternativ. Levereras den med black backing ?

Vet ej dock hur mörkt det måste vara bakom duken för att det inte ska behövas?

Hur långt ifrån duk materialet bör man placera högtalarna, jag läste lite i ett test på detta material att man kunde ha elementen så nära som 10 cm ?

Jag vill inte bygga ut väggen mer än vad som behövs.

Nej, ingen black backing medföljer. Väven är ganska tätt vävd så jag ser inte något jättebehov utav black backing till den. Jag har dock aldrig utvärderat hur mycket black backing faktiskt behövs, men det beror förstås på vad som finns bakom. Den enda gången jag har stött på ett exempel där jag har kunnat göra en typ av utvärdering när jag kom hem till en kund för att kalibrera och de hade glömt att montera black backingen(flera år tidigare). De visste inte om den fanns kvar så det var bara att fortsätta att köra som det var. Bakom duken fanns det ett annat rum som man i vissa delar kunde se rakt in i om duken inte hade varit i vägen. Men jag kunde inte se några problem eller konstigheter i bilden när belysningen var släckt i det andra rummet. När jag tände i det rummet så lös det så klart upp tydligt i duken. Detta var med SR Clearpix 4k som var tänkt att användas med black backing.

Det är inga problem att placera högtalarna nära väven. Det är så jag designar de allra flesta lösningar.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio

Redigerat av Marcus_TheRock, 14 August 2025 - 11:15.

Postad 14 August 2025 - 12:33

sirtraskold
  • sirtraskold
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Tack för svar !

Jag ska bara rita upp så duken passar så lägger jag en beställning hos dig.
Om man vill beställa både duken och tyg för att klä in väggen i samma beställning är det enklast att maila dig ?

Ska man sätta absorbenter mellan lcr tycker du?

Postad 14 August 2025 - 14:22

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0

Tack för svar !

Jag ska bara rita upp så duken passar så lägger jag en beställning hos dig.
Om man vill beställa både duken och tyg för att klä in väggen i samma beställning är det enklast att maila dig ?

Ska man sätta absorbenter mellan lcr tycker du?

Det går bra vilket som. Vi har inte tyget upplagt i webshoppen så enklast är nog om du hör av dig till mig med vad du behöver så kan vi ta det därifrån.

Jag skulle behöva veta lite mer om helheten i rummet för att svara på din fråga angående akustiken. Du kanske kan lägga ett mail till mig med info kring detta samtidigt.

/Marcus

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.