Min sony VPL-VW90ES har kastat in handduken. Bytte lampan och den fungerade ett antal timmar. Det kan vara inbillat men upplever att bilden har varit svag och färglös, tänkte på det innan lampan gick sönder. Men även efter lampbytet.
Problemet nu är att projektorn startar, det blir bild (men något svag?) kanske 30 sekunder. Sen stänger den av sig. Indikatorlampan blinkar 3 gånger rött. Något fel med lampan. Kollat fläktar och de verkar fungera som de ska så troligtvis inte överhettad.
Jag misstänker att ballasten till drivningen på lampan har gett upp, vilket även skulle kunna förklara de svagare ljuset. Det sitter 6 st MOSFET-förstärkare på ballasten som ska förstärka strömmen till lampan. Troligtvis är en eller flera av dessa trasiga. Är det någon som har lagat ett liknande fel eller vet vad man kan ersätta hela kortet med? Är inte så haj på elektronik och vill inte lägga ner för mycket pengar på det heller. Svårt att hitta ersättningkort till just den projektorn men skulle tro att det används samma kort i flera olika modeller av projektor. Nån som har förslag på vad jag ska göra?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
45 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?