https://www.pushsqua...eleases-in-2028
Idag kom nyheten, om att Playstation slutar att leverera spel på fysiskt format, i Januari 2028.
Då ungefär 85% av försäljningen av spel, är digitalt nu, så kan jag iofs förstå att dom slutar, lagom till nästa generation.
Men tråkigt för de som sitter på en stor samling med fysiska PS4/PS5 spel, som dom inte kan fortsätta använda, på nästa generations konsoller.
Om Sony vore schyssta, så borde dom erbjuda att man stoppar in en skiva i PS5:an, registrerar spelet på sin användare, och får en kod till en digital kopia av spelet.
Men riktigt så snälla tror jag inte Sony är, då dom säkert vill sälja spelen igen, i PS6 versioner, till dom personerna.
Alternativt, sälja en adapter, så en kabel kan kopplas mellan en PS5 läsare, till PS6:an?
Inte helt oväntat, så tog det hus i ****t på nätet, ang detta.
Antar att det inte är en tillfällighet, att Sony kläckte detta, bara nån dag efter nyheten om att GTA VI bara blir en "code in a box".
Som vanligt så blev det mycket kommentarer, om att folk ska sluta köpa nya spel, pga detta, eller hoppa över till PC.
Skulle inte förvåna mig, on Sony passar på att höja priset på digitala spel, när PS6:an släpps, då PS Store, lär bli enda sättet att handla spel på.
Om dom inte låter fysiska spelbutiker, sälja koder till spelen.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
38 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?