Egentligen inget fel på dem, och de har gjort sitt jobb sedan jag köpte dem begagnade 2010. De drivs av en Denon-1911 som jag också funderar på att uppgradera.
Baksidan säger "Recommenended Amp Power rating 120W, Nominal Impedance 4-8 Ohm". Har tillhörande center 6150C, men bytt ut surroundhögtalarna från 6120 till några lite större Dali. Har även en tillhörande subwoofer som inte är inkopplad just nu då jag nyligen flyttat. Bor i lägenhet.
Det skulle vara kul med bättre ljud, men jag vill gärna behålla någon liknande ljus och fyrkantig design. Egentligen upplever jag inte att högtalarna saknar något, varken när det kommer till film eller musik, men har inte testat så mycket annat.
Budget typ 20 000 SEK för 5.0.
Eventuellt intresserad av att utöka med två-fyra höjdhögtalare i framtiden, men kan inte få in 7.0 i nuvarande planlösningen - så i slutändan skulle det väl bli 5.1.2 eller 5.1.4. Bifogar planlösning, högtalarna är de röda fyrkanterna.
Jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter, har kollat på ex. Dynavoice Defintion DF-8II med tillhörande center och surround, men ser risken att det mest blir ett sidosteg. Dock går de ju att beställa hem och skicka tillbaka om de inte skulle passa.
Saknar min receiver något kraftmässigt egentligen, borde den uppgraderas innan jag uppgraderar högtalare?
IMG_4391.jpg 687.63K
0 Antal nerladdningar
IMG_4389.jpg 144.71K
0 Antal nerladdningar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
60 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?