Tänk på att alltid ange en så tydlig ämnesrubrik som möjligt, det räcker alltså inte bara med ett produktnamn. Jag ändrar den åt dig för denna gången.
/preacher
Jamo 707i - åsikter om dessa?
Startad av
Unregistered6e3ab98f
, maj 15 2003 11:24
10 svar till detta ämne
Postad 15 maj 2003 - 11:24 ![]() Tänk på att alltid ange en så tydlig ämnesrubrik som möjligt, det räcker alltså inte bara med ett produktnamn. Jag ändrar den åt dig för denna gången. /preacher Postad 15 maj 2003 - 12:08 ![]() Du kan kolla mina bilder om du vill så kan du iaf se om de ser likadana ut. http://pulp.minhembio.com Prova att söka bland anläggningarna här på minhembio också så ser du ju vad folk har skrivit om dem. Men som alltid så tycker jag du ska lyssna på dem själv innan du bestämmer dig förståss. Postad 15 maj 2003 - 13:37 ![]() Har redan kollat samtliga forummedlemmars 707:or ett flertal gånger man tack för tipset ändå. Postad 24 maj 2003 - 14:20 Då jag har ägt den nyare modellen av dem 2 så vill jag inte rekomenderaden då den var inte alls bra. Gick alldrig att få till basmässigt då basen på den nyare modellen var alldeles för långsam. Däremot skulle jag gärna villja höra den äldre med 2 basar inne i lådan. Det som diskuterades då varför den nyare fick en bas var att den skulle vara lite bättre till bio. dvs som jag fattar det att den skulle vara lite mera basig men inte lika snabb. Audio pro snodde sen hela iden med att lådan var smal fram och bak rakt av värsta kopieringen jag har sett. mvh Isobarik[8D] Postad 25 maj 2003 - 02:48 Postad 25 september 2009 - 17:27 Dessa högtalare kräver en förstärkare som tål lägre impedanser. Jag har läst många åsikter om dessa högtalare. Allt från folk som dissar totalt till folk som verkligen gillar dem. Så när jag provlyssnade dessa hos säljaren blev jag klart besviken. Lät inge vidare rent ut sagt. Men jag visste att högtalarna krävde sin förstärkare (hade läst många reviews om dessa) så jag chansade ändå, då jag läst så mkt positivt om dessa. Väl hemma så spelar högtalarna helt fantastiskt bra. Dessutom är dom snygga! Slutsats drar du själv. Mina 2 cent. Postad 25 september 2009 - 22:17
Bra högtalare hade D590 förrut klarar det mesta bra men snabb rock då tappar dom bort sig, lite vass diskant oxå tyckte jag. snyggare högtalare får man leta efter Postad 24 oktober 2011 - 14:39 T.ex. är det så vitt jag förstått bara 1st 8 tummare i D590? Korrekt?, medans det sitter 2st 8tummare i push pull koppling på 707i. Just "i" modellen är också förfinad i filtren jämfört med vanliga 707an som kom först. Tittar man på bilder och jämför högtalarna ser man att det även skiljer på mellanregistren osv. Postad 19 oktober 2013 - 20:54 Min NAD 3020 driver på dom bra! Jag upplever dom som transparenta, det blir ett brett, öppet ljud och djupbasen eliminerar behov av subbas, iaf för min smak! Har tyvärr inte stressat dom på högre volym eftersom det blir mycket eko där jag bor nu. Postad 17 april 2017 - 11:57 Nu måste jag väcka en gammal tråd bara för att jag har 2 par Jamo 707 där ett par står i biorummet och det andra paret i vardagsrummet. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |